Toon posts:

2 Beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een desktop en wil daarop twee beeldschermen op aan sluiten. Ik heb niet veel verstand van computers maar het moet wel lukken. Ik heb 2 VGA poorten op mijn desktop. Ik heb dus ook twee beeldschermen maar zijn wel verschillend. Qua merk en Inch. Asus 22 inch en LG 20 inch. Ik heb ze al gedetecteerd en ingesteld en alles lijkt goed. Mijn muis kan ook van het scherm af zeg maar maar het andere scherm blijft standby staan. Wat doe ik fout?

Thanks.

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-02 12:55
Mogelijk staat het 2de beeldscherm ingesteld op dvi ?
Even kijken in het menu van het beeldscherm zelf welke ingang actief is.

Verwijderd

Topicstarter
Wat houd dvi precies in?

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:28

Rick-Jan

always connected

dvi=digital visual interface, dat is weer een andere aansluiting. Als de andere monitor daar staat ingesteld zal hij in standby blijven. In het menu van je monitor kun jed at vaak wel aanpassen, of bijv de auto knop.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb beide beeldschermen in de VGA poorten

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:28

Rick-Jan

always connected

maar staan beide beeldschermen ook op vga ingang ingesteld willen wij weten ;)
en doet het andere scherm het wel als je die alleen aansluit?
anders de instellingen nog eens nalopen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Rick-Jan schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:06:
maar staan beide beeldschermen ook op vga ingang ingesteld willen wij weten ;)
en doet het andere scherm het wel als je die alleen aansluit?
anders de instellingen nog eens nalopen.
Wat Rick-Jan bedoelt dat je op je monitor moet kijken of deze ingesteld staat op VGA Input. Via je menu op de monitor.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Oh zo snap ik hem. Is proberen of me dat lukt..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dat in mijn andere beeldscherm menu niet vinden. Ik gebruik nu mijn andere en is dus het beeldscherm waar ik net op zat op standby. Maar als ik van me andere zoals nu gebruik maak is die toch ingesteld op vga?

Verwijderd

Topicstarter
Onder apparaten en Printers, geeft mijn computer aan dat die maar 1 beeldscherm ziet.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Welke videokaart heb je?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:14
Ik denk dat welkoop de onboard videokaart gebruikt heeft en ook zijn losse videokaart.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:24:
Onder apparaten en Printers, geeft mijn computer aan dat die maar 1 beeldscherm ziet.
En hoeveel zie je er staan bij de display settings in je control panel?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat precies zien? Nvidia geforce ..

Verwijderd

Topicstarter
2, Maar bij mijn videokaart eigenschappen kan die er maar 1 vinden. Zou 1 VGA gewoon helemaal niet aangesloten zijn?
TERW_DAN schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:31:
[...]

En hoeveel zie je er staan bij de display settings in je control panel?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-02 08:20

Big Womly

Live forever, or die trying

En is die 2e een beetje grijzer dan de eerste? Zoja: kun je dan "bureaublad uitbreiden naar dit scherm" eens aanvinken?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:38:
2, Maar bij mijn videokaart eigenschappen kan die er maar 1 vinden. Zou 1 VGA gewoon helemaal niet aangesloten zijn?
[...]
Het zou kunnen. Maar dan zou je onboard videokaart in je BIOS wellicht uitgeschakeld zijn.
Dat is zeg maar de setup (druk F2, F1 of DEL oid) waar je pc het over heeft vlak nadat je je powerknop ingedrukt hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor een hardware hebben we het nu precies?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zitten die 2 ga poorten langs elkaar? Of zit er eentje tussen USB/netwerk/andere poorten en eentje apart in een videokaart? Als ze beiden op je videokaart zitten moet het werken. Zitten ze verspreid dan gaat het niet werken, omdat je de poort tussen je USB/netwerk connectors wordt aangestuurd door je cpu.
De videokaart krijgt een hogere prioriteit waardoor de CPU geen beeld meer gaat genereren. Wil je evengoed nog 2 schermen aansluiten zul je een videokaart met ten minste 2 uitgangen moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties maar ik geef het voorlopig op. Ik heb er zelf te weinig verstand nog van om dit zo op te gaan lossen. Ik ben bang dat ik mogelijk niet de juiste hardware heb. Maar bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Ik heb een dvi overloopje naar vga gebruikt en beide op de videokaart gedaan en het werkt. Ik had een van de videokaart en een van het moederbord. Weer wat geleerd.
Pagina: 1