[PW] Selectie 0GB extHDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:14
Hoi,

Ik was wat naar lege behuizingen voor HDD's aan het zoeken, en er lijkt iets niet helemaal lekker te lopen.

Je hebt een kolom met hoeveel GB er in de externe schijf zit. Soms staat daar bij een lege behuizing
"0GB" en soms staat er niets ingevuld.

Stel ik wil een lege behuizing met netwerk. Dan kan ik dat niet effectief selecteren.

Je kunt bv kiezen "aantal harde schijven" Maar in het geval van een lege NAS of externe HDD is dit nul maar ook weer 2 of 4.... Je wilt natuurlijk wel voor 2 of 4 schijven plek hebben, maar je wilt dat er 0 schijven meegeleverd worden. Die optie kan ik dus niet gebruiken voor het selecteren van lege behuizingen. Ik kan daar sowieso niet 0 invullen... minimaal 1. Ik krijg dus een selectie van behuizingen waar 1 schijf in zou kunnen, maar ook waar 1 schijf letterlijk in zit.

Je zou ook kunnen kiezen voor opslag is 0GB... dus die sliders helemaal naar links zetten. Maar dan pakt hij dus de schijven waar ipv "0GB" ...."helemaal niks" is ingevuld niet mee. Ik krijg dus enkel behuizingen te zien waar wij 0GB bij hebben ingevuld.

Nu zou je een voorselectie kunnen maken naar " Hardeschijfbehuizingen"... maar in tegenstelling tot de gehele Externe HDD categorie, kan ik hier niet aangeven dat ik er een LAN aansluiting op wil hebben .

Uiteindelijk wil ik dus een lege behuizing, en ik wil middels een selectie aan kunnen geven dat hij 2 plekken heeft voor HDD's, geen schijven meegeleverd heeft en een LAN aansluiting heeft.

Conclusie:

1- Onder het kopje "Hardeschijf behuizingen " een selectie toevoegen of hij een LAN aansluiting heeft
2- Bij elke lege behuizing OF 0GB invullen OF niks invullen... (dus niet beide door elkaar)
3- Een splitsing in je selectie mogelijkheden tussen "Mogelijk aantal schijven" en "Aantal meegeleverde schijven" (zo kun je dus op lege of op gevulde behuizingen zoeken)

Thanks en iki hoop dat duidelijk is...:)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

1. Lijkt mij een goed plan, maar houdt er rekening mee dat er een verschil in zit tussen het aanmaken van een extra optie (2 minuten werk) en het nalopen van de bestaande producten die mogelijk ook deze aansluiting heeft en dan ook aanpassen ('ietsje' meer als 2 minuten werk). Wilt niet zeggen dat we er niks mee doen, we hebben nu even vanwege Tweakers 7 een stop wat betreft het aanpassen van huidige specs en aanmaken van nieuwe filters, tenzij het een showstopper is, wat dit geval niet is.

2. Als er niks in zit, hoort er ook niks ingevuld te worden bij de hardeschijfgrootte, dus geen 0 oid. Dat is fout en dat moet verbeterd worden. Ook hier geldt dat het tijd kost om dit te fixen, echter kan je ons hier helpen door via Specs verbeteren deze specificatie aan te passen.

3. Met het aantal harde schijven, wordt het maximaal aantal installeerbare harde schijven bedoeld. Dus als er een NAS is met 8 bays, maar met slechts 4 meegeleverde schijven, hoort op die plaats dus 8 te worden ingevuld. Je hebt gelijk dat dit niet helemaal duidelijk is, is een verbeterpuntje.

Sowieso is ons opgevallen dat de categorieën voor externe harde schijven een beetje rommelig zijn, dit viel ons op tijdens de test-migraties naar de Tweakers 7 omgeving. Dit zijn meestal instellingen die gedaan moeten worden in ons beheersysteem, maar deze aanpassingen kunnen wij pas doen als alles eenmaal live is. Dit is dus ook iets wat wij zeer snel na de launch moeten gaan aanpakken.

Bedankt voor je tips, mocht je meer op- of aanmerkingen of complimenten hebben, hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Glaanie schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:24:
1. Lijkt mij een goed plan, maar houdt er rekening mee dat er een verschil in zit tussen het aanmaken van een extra optie (2 minuten werk) en het nalopen van de bestaande producten die mogelijk ook deze aansluiting heeft en dan ook aanpassen ('ietsje' meer als 2 minuten werk). Wilt niet zeggen dat we er niks mee doen, we hebben nu even vanwege Tweakers 7 een stop wat betreft het aanpassen van huidige specs en aanmaken van nieuwe filters, tenzij het een showstopper is, wat dit geval niet is.

2. Als er niks in zit, hoort er ook niks ingevuld te worden bij de hardeschijfgrootte, dus geen 0 oid. Dat is fout en dat moet verbeterd worden. Ook hier geldt dat het tijd kost om dit te fixen, echter kan je ons hier helpen door via Specs verbeteren deze specificatie aan te passen.

3. Met het aantal harde schijven, wordt het maximaal aantal installeerbare harde schijven bedoeld. Dus als er een NAS is met 8 bays, maar met slechts 4 meegeleverde schijven, hoort op die plaats dus 8 te worden ingevuld. Je hebt gelijk dat dit niet helemaal duidelijk is, is een verbeterpuntje.

Sowieso is ons opgevallen dat de categorieën voor externe harde schijven een beetje rommelig zijn, dit viel ons op tijdens de test-migraties naar de Tweakers 7 omgeving. Dit zijn meestal instellingen die gedaan moeten worden in ons beheersysteem, maar deze aanpassingen kunnen wij pas doen als alles eenmaal live is. Dit is dus ook iets wat wij zeer snel na de launch moeten gaan aanpakken.

Bedankt voor je tips, mocht je meer op- of aanmerkingen of complimenten hebben, hoor ik het graag :)
Top, het hoeft ook niet vandaag.... morgen is goed genoeg heur :Y)
Ik zal mijn steentje bijdragen en een keer door de specs heen lopen.

Thanks voor het inzien..

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07 10:29

Ch3cker

Testlab Teamlead
Even in aanvulling op Glaanie : volgens mij hebben wij al exact wat jij wilt, de categorie NAS behuizingen. In deze categorie staan 'externe schijven' met een LAN poort, en zonder harde schijf. Zodra er in een NAS een hardeschijf voorgeinstalleerd zit, zal deze in de categorie netwerkschijven worden ondergebracht.

Als het goed is zal je dus ook geen 'harde schijven met lan aansluiting' vinden in de categorie 'externe schijven'. In de hoofdcategorie 'Harde schijven extern' kan dat uiteraard wel, want daar vallen ook de categorieën 'Netwerkschijven' en 'NAS behuizingen' onder.

En ja, dit is verwarrend, en ja, daar gaan we wat aan doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Bijna inderdaad

Als je nu naar

Index » Pricewatch » Randapparatuur » Harde Schijven Extern » Netwerkschijven
http://tweakers.net/pricewatch/cat/566/netwerkschijven.html

gaat, kan krijg je dus behuizingen die geen NAS zijn, maar wel netwerk hebben...

Ik kan dan alleen niet aangeven dat ik de ruimte wil voor 2 schijven, maar dat er geen schijven bij moeten zitten.

Er gebeurd iets vreemds daar.
Als je nu op mijn bovenstaande link klikt. En je sorteert vervolgens de lijst op de kolom "Opslag"
Dan begint hij met een 32GB schijf en als je hem nog een keer sorteert dan begint hij met 36TB schijf.

Ofwel... je zou denken dat er geen netwerkschijf is waar geen schijven bij geleverd worden.
Aan de rechterkant in je "verfijn zoeken" opties... vind je dan de slider "opslag". En daar gaat het fout.
Die staat namelijk standaard op 32... dus schijven waar 0gb of "niks" is ingevuld... komen sowieso niet naar boven.

Want ze zijn er stiekem wel.

Als je namelijk het vinkje aanzet bij "merk - Freecom" Dan verschijnt spontaan de
"Freecom Dual Drive Network Center Drive In-Kit"

Wat inderdaad ook een netwerkschijf is zonder NAS functies (om het maar even zo te noemen)

Vreemd is dit, want de fijn-zoek opties "opslagcapaciteit" staat nog steeds op minimaal 32GB.....

Je zou dus eigenlijk bij "opslagcapaciteit" 0GB in moeten kunnen vullen... of beter een vinkje hebben waarmee je aangeeft of er schijven meegeleverd worden.

Verwarend is dan de fijn-zoek optie... "Aantal schijven"... want betekend dit aantal meegeleverde schijven of aantal mogelijke schijven. Aangezien er zowel gevulde als niet gevulde "netwerkschijven" zijn.

Of je gooit het helemaal over een andere boek, en haalt de "lege" netwerkschijven weg uit het kopje "netwerkschijven" en voegt die toe aan het kopje "Hardeschijfbehuizingen"... Met als extra fijn-zoek optie "netwerkaansluiting JA/NEE"

Dan heb je dus alle lege behuizingen in 1 hoofdstuk, en alle volle behuizingen in een ander hoofdstuk.

Houd er dan wel rekening mee dat er waarschijnlijk ook externe netwerkschijven zijn die wel gevuld zijn, maar geen NAS functies hebben

(met NAS functies bedoel ik de ingebouwde tools/servers/clients... enz)

Ik kwam er achter toen ik op zoek ging naar:

Een lege behuizing waar ik 2 schijven zelf in plaats, zonder NAS functies maar met LAN aansluiting.

Een uitgeklede NAS dus... (het zou dus ook nog onder het kopje NAS kunnen vallen.. en dat je daar een vinkje hebt of je er ingebouwde software bij wilt of niet)

Heerlijk... Database structuren... Genieten man! :X

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07 10:29

Ch3cker

Testlab Teamlead
@World Citizen

NAS betekend letterlijk Nework Attached Storage. Zodra er een netwerkpoort op de harde schijf zit, en deze via het netwerk benaderbaar is, is het daarom dan ook vanzelfsprekend een NAS. Dat daar nog veel meer opties bij kunnen komen kijken heeft er voor de rest vrij weinig mee te maken.

Zoals eerder gemeld, wij delen de NAS behuizingen, dus zonder harde schijf, in in de categorie 'Nas behuizingen', en de NAS behuizingen met standaard ingebouwde schijf onder Netwerkschijven.

Als er in de categorie Netwerkschijven nassen staan zonder harde schijf, dan is dit een fout, en hoort deze thuis in de categorie NAS behuizingen. Mocht je zo'n fout tegenkomen kan je dit verbeteren door middel van de 'specs verbeteren' link, rechtsboven iedere productpagina.

Een specificatie 'netwerkaansluiting' is daarom dan ook overbodig. Een externe harde schijf die in een van deze twee categorieën staat heeft standaard een netwerkaansluiting.

Dat de filters maar tot de 32GB minimaal gaan heeft er overigens mee te maken dat er niet '0' is ingevuld maar 'NULL', oftewel niks.

[ Voor 13% gewijzigd door Ch3cker op 25-09-2012 22:46 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Inmiddels zijn er de afgelopen tijd een aantal wijzigingen doorgevoerd in de verschillende categorieën voor externe opslag:
  • De categorie Hardeschijfbehuizingen is gemergd naar Externe harde schijven
  • De categorie Netwerkschijven is gemergd naar NAS behuizingen, die op zijn beurt weer een rename heeft gekregen naar het algemenere Netwerkopslag.
  • Beide categorieën hebben nu een filter genaamd "Met harde schijf" en de opties "Ja" en "Nee", zodat je al dan niet lege behuizingen kan wegfilteren. Bij Netwerkopslag staan nog twee extra opties waar de "Ja" in feite is opgesplitst in "Ja (verwisselbaar)" en "Ja (vast)"
Er moet in de komende tijd nog wat onderhoud plaatsvinden voor de laatste puntjes op de i. Zo zijn de twee extra opties bij Netwerkopslag waar ik het hierboven over heb nog niet altijd beschikbaar, omdat de specificatie domweg nog niet overal is ingevuld. Daar waar het niet bekend is of het een vaste of verwisselbare schijf betreft, default deze naar "Ja". In de loop der tijd zal dat vanzelf verdwijnen, maar dat is handwerk en duurt eventjes.
Daarnaast heb je, ook weer bij Netwerkopslag, nu verschillende specificaties om te zoeken naar aansluitingen, dit heeft te maken met de merge van de categorieën. Ook dit zal zichzelf rechttrekken, maar heeft wel tijdelijk tot gevolg dat je producten die voorheen in de categorie Netwerkschijven stonden, tijdelijk niet kan terugvinden via de filters voor de verschillende verbindingstypen.

Dus, we hebben een hoop werk verzet, het grove werk is nu gedaan en de grootste pijnpunten zijn volgens mij nu aangepast. Als de spreekwoordelijke puntjes zijn gezet, hebben we twee prachtige categorieën waar we voorheen 4 verwarrende en rommelige categorieën hadden :)
Pagina: 1