Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensve
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-12-2023
Hallo,

Voor mijn masterproef in de ICT moet ik ITIL v3 gaan toepassen in een bedrijf (VITO mol). Door wat al te lezen te hebben is ITIL iets heel complex en niet iets dat je op 1 2 3 hebt toegepast. De bedoeling is dat ik eerst 1 deel ga uitwerken van het bedrijf, dit zal het proces van de storage zijn.

Heeft er iemand handige tips hoe ik hier in eerste plaats kan aan beginnen? Of iemand dat een aantal praktijk voorbeelden heeft?(deze heb ik nog niet echt gevonden).

Ik heb al wel veel gelezen en een foundation cursus van mijn begeleider gekregen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jensve schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:16:
De bedoeling is dat ik eerst 1 deel ga uitwerken van het bedrijf, dit zal het proces van de storage zijn.
proces van de storage?

Bedoel je Capacity Management? Of Availability Management? Of een ander ITIL onderdeel dat op jullie storage omgeving van toepassing is of kan zijn?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensve
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-12-2023
De bedoeling is dat ik gewoon als eerste heel de beschrijving van de storage (van het bedrijf) ga beschrijven met itil. Dus dan denk ik heel de brok van alles wat met storage zou te maken hebben?

Mijn begeleider zei ook om eerst een algemeen stroomschema te tekenen en van daar uit verder te gaan.

bv: data input => verwerken => opslagen/archiveren => data ouput

Zij krijgen ook data van verschillende media binnen dus dit moet dan nog is voor elk proces gedaan worden, maar daarop zal ik meer moeten gaan doen denk ik als je itil toepast en daar weet ik momenteel niet goed hoe juist aan te beginnen :)

[ Voor 51% gewijzigd door jensve op 24-09-2012 10:05 ]