Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs dit type scherm aangeschaft maar heb luie pixels. Een er van is groen en blijft groen aan op 1,5 cm of zo van de rechterkant van het scherm. De anderen zijn fel rode pixels tussen het midden en de linker zijkant van het scherm.
De eerste luie pixel was al aanwezig bij het openen van de verpakking. De anderen, het is een cluster van drie pixels als ik het goed kan zien, verscheen enkele dagen later.

Contact met BenQ gaat moeizaam. Ik wilde een RMA nummer aanvragen maar de website is niet erg duidelijk. Zo staat er "klik hier" om een link aan te geven die er niet is. Ik heb de klantenservice toch bereikt en die hebben mijn geval doorgestuurd naar een 'escalatie team'. Dat betekent dat ik een moeilijke klant ben?

Men verwijst ook voor garantievoorwaarden naar de pagina van de monitor zelf en daar staat feitelijk niets bij. Op de webshop is ook niets te vinden over dode pixels in relatie tot terug sturen. Je kunt de eerste 7 dagen een product terugsturen, maar dat is bedoeld als afkoelingsperiode. Ik hoef niet 'af te koelen', ik wil een andere monitor zonder dode of luie pixels. Ik wil dus gewoon gebruik maken van de garantie.

Wat nu het probleem is weet ik niet en wat dit escalatie team moet besluiten snap ik ook niet. Luie pixels vallen toch gewoon onder garantie? En toch zeker voor een high-end monitor met deze prijs?

Er is met deze monitor niet te werken. Als ik afleveringen kijk van series zie je constant een soort red dot laser over de gezichten schuiven. In donkere omgevingen zuigen die pixels alle aandacht er naar toe. De rode kleur valt in bijna alle kleuren op, zoals ook het grijs van deze website.

Maar goed, ik wilde reageren op de mail van de klantenservice waarin stond dat als ik vragen of opmerkingen had ik op die mail kon reageren. Die krijg ik terug met een foutmelding. Dus heb ik via de website weer een formulier ingevuld dat dit email adres niet werkt om op terug te mailen en daar krijg je dus weer een nieuwe mail op terug dat ze weer een nummer hebben aangemaakt en dat je bericht ontvangen werd.

service.nl@shop.benq.eu.digitalrivercontent.net
(generated from service.nl@shop.benq.eu)
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<service.nl@shop.benq.eu.digitalrivercontent.net>:
host smtp.wip.digitalrivercontent.net [209.87.180.71]:
550 #5.1.0 Address rejected service.nl@shop.benq.eu.digitalrivercontent.net

Ik kan al wel zien welke kant dit op gaat. De rechter. Of misschien zit er nog een geschillencommissie tussen.

Opmerkingen of advies zeer welkom. Hoe pak ik dit nu aan? Ik zal wel eerst moeten wachten op bericht van dat escalatie team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je bot vangt voor garantie zou ik toch gebruik maken van het terugsturen. Veel fabrikanten/winkeliers doen bijzonder moeilijk over dode pixels, en velen hebben wel ergens een disclaimer staan in hun handleiding of op de website. Of dit wettelijk is, is een andere vraag... Het is altijd wel moeilijk om je gelijk te halen.

Bij Iyama heb ik twee keer een nieuwe monitor ontvangen wegens zeer vervelende dode pixels, en de derde had nog altijd een dode pixel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Officieel heb je gewoon 2 jaar garantie op elk product, ongeacht wat. het is een niet deugdelijk product.

[ Voor 53% gewijzigd door A87 op 24-09-2012 11:04 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11
A87 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:01:
Officieel heb je gewoon 2 jaar garantie op elk product, ongeacht wat. het is een niet deugdelijk product.
Dat is dus niet waar.

Elk scherm heeft een iso waarde en aan de hand van die waarde mogen er xx pixels lui of dood zijn voor je aangewezen bent op een nieuwe.
Of dit natuurlijk moreel gezien juist is nee, natuurlijk niet.
1 Pixel defect is echt al om te huilen, maar goed als een winkel hem dan omruilt voor een ander is het coulance, ze zijn het niet verplicht.
Er zijn natuurlijk ook merken die een Norm hanteren van 1kapot gelijk een ander etc.
Maar helaas doet Benq daar niet aan mee.
ISO 13406-2 Class 2 specification (up to 2 dead pixels, 2 hot pixels and 5 stuck pixels)

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 24-09-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik heb het gewoon over algemen zaken (producten), staat ook in het wetboek. Winkels en ook fabrikanten moeten zich aan die regels houden, 2 jaar garantie punt.
of ze willen mee werken is een ander verhaal.

[ Voor 30% gewijzigd door A87 op 24-09-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
A87 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:05:
[...]

Ik heb het gewoon over algemen zaken, staat ook in het wetboek. Winkels en ook fabrikanten moeten zich aan die regels houden.
Juist en dat is ook zo, maar een pixel zegt niet dat het product defect is, er is namelijk beeld en hij blijft aan etc etc.
Dat zijn iso normen die juist vanwege wetten etc zijn aangenomen.

Maar nogmaals ik zou gewoon contact zoeken met de winkel waar hij vandaan komt, en vervolgens voorstellen hem terug te sturen etc.
Of hem terug sturen onder : koop op afstand etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 24-09-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Dan nog moet de winkel het oplossen zij zijn verantwoordelijk.
je koopt het bij de winkel niet bij de fabrikant. Zo legt de wet het ook voor.

Lastige zaken idd, zelf nog geen ervaring mee gehad (gelukkig)....

[ Voor 81% gewijzigd door A87 op 24-09-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
A87 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:07:
Dan nog moet de winkel het oplossen zij zijn verantwoordelijk.
je koopt het bij de winkel niet bij de fabrikant. Zo legt de wet het ook voor.
Exact en heeft een klantenservice of mail naar een Fabrikant geen nut, want je moet bij de winkel zijn waar je hem gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Gewoon aanklagen die winkel je krijgt je recht toch! Maar houd die fabrikant er buiten! Daar kan je niets tegen inbrengen. Geen recht op.

[ Voor 102% gewijzigd door A87 op 24-09-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb direct gekocht bij de webwinkel van BenQ. Terugsturen onder koop op afstand daar hanteren ze 7 dagen voor dus dat kan al niet meer.
Ik dacht dat kopen bij de webwinkel van een fabrikant beter was want dan heb je geen vervelende winkel eigenaar er tussen die aan zijn BMW denkt.

Update:

Ik kreeg een kort bericht:

"Bedankt voor uw verhaal.

Ons beleid inzake pixels is de volgende. Indien er sprake is van tenminste 6 pixels, is er sprake van een garantie kwestie. De meeste fabrikanten hanteren overigens deze Pixel policy. In dit geval kan ik u helaas geen oplossing aanbieden.

Met vriendelijke groet,"

Wat kan ik nu doen, graag advies. Kan een fabrikant zich verschuilen achter die ISO norm? Op deze zegt iemand "The problem is that it is still in compliance with ISO 13406-2 Class 2 specification (up to 2 dead pixels, 2 hot pixels and 5 stuck pixels) so my dealer said he can't exchange it, but because of EU law I was able to send it back for full refund."

Hoe verhoud zich nu hun dode pixel beleid met de garantie regels zoals die op de website van de Consumentenbond vermeld staan?

Is een BenQ webwinkel wat anders dan een gewone winkel? Ik kan dit echt niet accepteren omdat de monitor arriveerde met een luie pixel en enkele dagen later al enkele andere luie pixels verschenen. Hij ging dus stuk binnen de garantie termijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 09:49 . Reden: Nieuwe informatie beschikbaar. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAquartz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08-2024
Is het uiteindelijk opgelost of niet? En hoe had je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

xAquartz schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:27:
Is het uiteindelijk opgelost of niet? En hoe had je dat gedaan?
Leven in dode topics blazen :P. Als je zelf het probleem hebt, de wet koop op afstand geldt nu voor 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nee het is niet opgelost, en helaas zijn die iso waarden echt triest
Pagina: 1