Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474275

Topicstarter
Link naar alternate pc build:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img823/5778/newbuild.png

Case: CM Storm Enforcer + Window (Retail)
CPU: Intel® Core™ i5-3570K
Mobo: GIGABYTE GA-Z77X-D3H
RAM: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
HDD: Seagate ST1000DM003 1 TB
SDD: Samsung MZ-7PC128B/WW
Voeding: Corsair 600G

•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Linux, Microsoft Server, Cisco, ...

•Wat mag het systeem gaan kosten?
800€

•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja, mijn graka: Asus Nvidea GTX 560 TI twin frozr (stock OC), Windows 7 licensie

•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, HDD, SDD, RAM, Voeding, Kast

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ooit een slechte ervaring gehad met een Asus moederbord (P5K dacht ik). Was na 2 maand kapot. Toen een gratis gigabyte mobo van de garantie teruggekregen. Misschien was dat louter pech, maar ik weet niet wat nu het meest betrouwbare is momenteel voor gaming systemen, asus of gigabyte?

Verder twijfel ik nog tussen Kingston Hyper X en Corsair Vengeance voor mijn geheugen. Heb de indruk dat Corsair duurder is maar wel meer betrouwbaar? Ik ben hier voor een goedkope keuze gegaan aangezien ik denk dat ik hier wat kon op uitsparen. Verbeter me als ik verkeerd ben.

Kwestie van HDD, ik heb in mijn PC momenteel een steenoude samsung zitten, en PC gameplay raadt de Samsung 1TB 32MV-7200 aan. Maar ik vindt dat mijn huidige, oude hdd nogal traag is en veel lawaai maakt. Dus ga ik waarschijnlijk eens voor iets nieuws gaan, Seagate. Western Digital ken ik niet goed.

Voor de case heb ik lang getwijfeld tussen de CM storm trooper enforcer en de Antec DF-30

Voeding ook lang getwijfeld tussen Cooler Master en Corsair. Uiteindelijk voor Corsair gegaan wegens 10€ goedkoper dan de Silent Pro M2.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Case: midi tower
Geluidsniveau: zo stil mogelijk
Engergieverbruik: 600watt?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 474275 op 24-09-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Heb ook bij Alternate men computer gekocht 2 weken terug. Zie wel dat, als je daar je bestelling doet en je wilt zelf alles afhalen, dat je producten neemt die op voorraad zijn. Anders moet je dit via mail bestellen en dan een overschrijving doen en zo duurt alles echt eeeeeuwen. Hun systeem voor bestellingen te plaatsen is echt ondermaats. De service in de winkel zelf is echter wel goed :)

Die cpu en ssd heb ik ook net gekocht en moet zeggen, je ziet het verschil echt enorm. De pc start supersnel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353543

Sorry bericht in verkeerde topic geplaatst xD
het is nog vroeg lol

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 353543 op 24-09-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geforce660 schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:30:
Heb ook bij Alternate men computer gekocht 2 weken terug. Zie wel dat, als je daar je bestelling doet en je wilt zelf alles afhalen, dat je producten neemt die op voorraad zijn. Anders moet je dit via mail bestellen en dan een overschrijving doen en zo duurt alles echt eeeeeuwen. Hun systeem voor bestellingen te plaatsen is echt ondermaats. De service in de winkel zelf is echter wel goed :)

Die cpu en ssd heb ik ook net gekocht en moet zeggen, je ziet het verschil echt enorm. De pc start supersnel op!
Het is afwegen wat het beste is. Ik heb ooit al een keer een GPU aan huis laten leveren zonder problemen. Ik weet niet of in de winkel afhalen een weerwaarde geeft. Ik bespaar zogezegd wel 20€ maar ik moet ook 128km rijden (heen en terug), en aangezien ik hem toch zelf nog in elkaar moet steken.

Er is echter wel een groot verschil tussen Alternate in Nederland en in België denk ik. In Nederland bestaat het al veel langer en die hebben dan ook extra voordelen. Die hardware builder vind ik echt super handig maar die heb je niet op alternate.be. Die had je wel vroeger geloof ik? Verder is er dan ook nog de optie om je systeem door hen te laten assembleren. En natuurlijk ook minder BTW kosten (19% ipv 21% geloof ik?).

Ik ga waarschijnlijk met credit card betalen om extra wachtijd te vermijden.

Verder nog tips qua hardware? (want we zijn een beetje aan het afwijken van het topic... :p) Ik ben al gerustgesteld voor de cpu, SDD, HDD. Voor de rest heb ik echter nog twijfels, eerst en vooral voor het mobo.
Meerbepaald tussen: ASUS P8Z77-M PRO, ASUS P8Z77-V LK en GIGABYTE GA-Z77X-D3H

En de voeding, totaal geen ervaringen mee. Ga ik best voor de iets duurdere Cooler Master Silent Pro MII?
Of voor de 600watt gaming series van Crosair? Of beter nog een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 353543 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:22:
Sorry bericht in verkeerde topic geplaatst xD
het is nog vroeg lol
Geen probleem. Zou het echter mogelijk zijn om mij ook wat tips te geven aub? :P
danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Het beste is eigenlijk dat je eerst eens naar de BBG kijkt en op basis van dat systeem zelf iets in elkaar gaat knutselen. Verder is het interessant om het DDA beleid eens te lezen DAA beleid dan weet je dat het belangrijk is om te vermelden wat je met je PC gaat doen (game pc in titel maar geen games in topic), welke resolutie je monitor heeft, of je gaat overclocken, ... Pas dan kunnen we goed advies geven.

Op het eerste zicht lijkt het niet dat ge gaat overclocken. Je kan dan als cpu de i5 3450 nemen die prijs/kwaliteits gezien interessanter is. Ook voor je mobo kan je dan naar een goedkoper bordje kijken zonder features te verliezen. Ga je wel overclocken dan neem je best een 3th party cpu koeler (je zegt ook een stille PC te willen, dan neem je best zowieso een 3th party cpu koeler)

Kwa voeding. 600w is meer dan voldoende voor het systeem. Volgens mij is deze voeding pricewatch: Antec HCG-520 nu het goedkoopst bij Alternate. Zeker het overwegen waard.

Op het werk kan ik je imageshack pic niet zien. Best gebruik je een Tweakers wenslijstje (zie DAA beleid).

Edit: Vanaf 1 Oktober betaal je in nl ook gewoon 21% BTW dus als je dat voordeel nog wil zal je snel moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Inrage op 24-09-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inrage schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:51:
Het beste is eigenlijk dat je eerst eens naar de BBG kijkt en op basis van dat systeem zelf iets in elkaar gaat knutselen. Verder is het interessant om het DDA beleid eens te lezen DAA beleid dan weet je dat het belangrijk is om te vermelden wat je met je PC gaat doen (game pc in titel maar geen games in topic), welke resolutie je monitor heeft, of je gaat overclocken, ... Pas dan kunnen we goed advies geven.

Op het eerste zicht lijkt het niet dat ge gaat overclocken. Je kan dan als cpu de i5 3450 nemen die prijs/kwaliteits gezien interessanter is. Ook voor je mobo kan je dan naar een goedkoper bordje kijken zonder features te verliezen. Ga je wel overclocken dan neem je best een 3th party cpu koeler (je zegt ook een stille PC te willen, dan neem je best zowieso een 3th party cpu koeler)

Kwa voeding. 600w is meer dan voldoende voor het systeem. Volgens mij is deze voeding pricewatch: Antec HCG-520 nu het goedkoopst bij Alternate. Zeker het overwegen waard.

Op het werk kan ik je imageshack pic niet zien. Best gebruik je een Tweakers wenslijstje (zie DAA beleid).

Edit: Vanaf 1 Oktober betaal je in nl ook gewoon 21% BTW dus als je dat voordeel nog wil zal je snel moeten zijn.
Ik zou de mogelijkheid tot Overclocken willen openlaten. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik kan het eventueel door alternate laten doen, of door iemand van mijn vrienden.

Mijn resolutie is 1920x1080. Games die ik wil spelen zijn: Battlefield 3, Max Payne 3, Guildwars 2. Liefst alles op highest settings.

Verder blijft mijn CPU keuze toch op de Intel® Core™ i5-3570K. Die wordt echt overal aangeraden, bij tweakers, pc gameplay, door al mijn vrienden en IT kenners.

Dit is mijn verlanglijstje van de onderdelen waarover ik niet meer twijfel:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 69,03€ 69,03
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 201,-€ 201,-
1Samsung 830 series 128GB€ 88,10€ 88,10
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 33,32€ 33,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,45

Kwa voeding wil ik graag een 600watt voeding, maar ik blijf maar twijfelen tussen CoolerMaster, Antec en Crosair.

Kwa kast vind ik design en uiterlijk vrij belangrijk. Ik zou graag een window side panel hebben met LED lichten (blauw of rood) en toch onder 100€. Maar het moet ook kwaliteit zijn. Stevig genoeg voor lan-parties. Ook liefst USB3.0. Zeker ook een midi-tower.
Mag ik merken als zalman, aercool, thermaltake vertrouwen? Of ga ik toch best voor Antec, CM of Crosair?

Voor het mobo ben ik er ook nog niet echt uit. Asus is misschien toch het beste voor gaming en overclocking? MSI heb ik gehoord dat het te luid is. Ander zeggen dan weer dat Gigabyte het meest betrouwbare is.

Edit: liefst geen third party koeler. Ik uiteindelijk toch meer waarde aan performance en duurzaamheid. Het moet wel stil zijn, maar ook niet extreem stil. Moest ik ooit OC'en zou ik daar ook niet in willen overdrijven. Ik wil wel performance, maar het mag niet ten koste zijn van de duurzaamheid. Ik wil dat mijn PC zo lang mogelijk meegaat (+-5j, incl. upgrades).

Het is ook de eerste keer dat ik een PC in elkaar ga steken, dus liefst zo weinig mogelijk onderdelen. DVD-RW drive ga ik wss ook recuperen uit mijn oude PC.

Edit2: link naar alternate.be builder: http://www.alternate.be/h...iew.html?cn=1&tn=BUILDERS (wat dacht je van dit moederbord van Asrock)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 474275 op 24-09-2012 18:11 ]

Pagina: 1