Acer laptop weigert dienst - enkel batterij indicator werkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-04 18:07
Goeie avond,

Mijn laptop heeft het eind vorige week begeven, het hele weekend eraan gesleuteld en oplossingen geprobeerd maar niks bereikt. Wil nog even m'n probleem hier voorleggen als laatste poging voor ik de laptop definitief begraaf...

Het betreft een Acer Aspire 5650, die al vele jaren dienst doet en bijgevolg ook reeds buiten garantie is.

Al een eind terug zijn de problemen begonnen toen de laptop niet meer wilde starten zonder batterij en vaak zelfs ook niet met batterij.

Zonder batterij: laptop doet niets hoewel netstroom is aangesloten, geen enkel lampje licht op en geen enkele reactie op startknop. (vroeger werkte deze probleemloos ook zonder batterij)
Met batterij: wanneer batterij aanwezig en netstroom aangesloten: controle lampje batterij gaat eerst op oranje en na een seconde of 2 op groen. Wanneer je vervolgens op de startknop drukt, dan valt ook het groene lichtje uit en blijft de laptop volledig uit ipv op te starten. Pas na vele malen de stekker uittrekken en opnieuw aansluiten terwijl ik op de startknop blijf rammen, gaat de laptop aan.

Dit was de situatie tot vorige week, nu wil de laptop helemaal niet meer aan, ook niet na 100x de stroom te onderbreken en opnieuw aan te sluiten.

Het lijkt mij duidelijk dat de laptop er niet meer in slaagt om de batterij op te laden (lichtje gaat direct op groen, terwijl het oranje zou moeten blijven tijdens opladen), dus mogelijks een kapotte batterij.
Dit kan opgelost worden door een vervangbatterij te kopen voor 30-40 euro, maar gezien de laptop ook niet meer werkt op netstroom zonder batterij, lijkt er mij meer aan de hand...

Hebben jullie eventueel ideeën en/of oplossingen die mij kunnen helpen? Eenmaal de pc opgestart raakt, werkt deze nog steeds perfect en doet deze alles wat ik vraag, zou het dus absoluut zonder vinden om deze te vervangen wegens zo'n schijnbaar 'idioot' defect.

Heb de laptop reeds volledig uiteen gehaald, alle stof opgeruimd, in de hoop van zo een eventuele kortsluiting te kunnen oplossen, maar dit heeft niets verholpen.

Ik hoop dat mijn topic op de juiste locatie staat. Gezien ik geen specifiek component kan aanwijzen dat dienst weigert, leek dit forum mij het meest geschikt.