videokaart voor presentaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 10:56
Hallo allemaal,

vraag 1:
Voor een project ben ik opzoek naar een compleet systeem die eigenlijk alleen presentaties gaat geven.
Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk. dus max 100/130 euro voor de videokaarten.
Maar ik ben dus opzoek naar een videokaart die het volgende kan:
- 2 beeldschermen aan sturen(1x fullhd, 1x 1280*800)
- fullhd filmpjes moeten echt soepel zijn en stabiel. Hij mag niet falen tijdens een presentatie.
- aansluiting van beamer moet vga zijn.

Heb ik dan genoeg aan de geintegreede videokaarten van de cpu's tegenwoordig?
Of moet ik dan naar iets van hd7770 of hd7750?

vraag 2:
We willen graag ook een composiet uitgang hebben, ivm live-stream(hoe dat zit idk)
Maar ik zit zelf te denken aan een 2e hands kaartje die ook een composiet heeft alleen hoe gaat windows dit oppakken want de vga poort en composiet moeten hetzelfde beeld uitsturen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen.

Groeten ruben

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 19-07 17:52
De onboard videokaart van een processor is zeker krachtig genoeg voor simpele presentaties. Allen weet ik niet zeker of je ook 2 monitoren aan kan sluiten.

Ander kan je natuurlijk altijd opzoek gaan naar een goedkoop kaartje van 50euro die deze taak prima op zich kan nemen.

Wat betreft het composiet gedeelte zou ik het niet 100% zeker weten. Volgens mij kan je een dvi of hdmi signaal niet zomaar omzetten naar composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
tweakG5 schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:47:
De onboard videokaart van een processor is zeker krachtig genoeg voor simpele presentaties. Allen weet ik niet zeker of je ook 2 monitoren aan kan sluiten.

Ander kan je natuurlijk altijd opzoek gaan naar een goedkoop kaartje van 50euro die deze taak prima op zich kan nemen.

Wat betreft het composiet gedeelte zou ik het niet 100% zeker weten. Volgens mij kan je een dvi of hdmi signaal niet zomaar omzetten naar composiet.
Ingaande op het composiet verhaal. De leveraar van de stream wil een 100% goed composiet singaal. Dus geen omzet verhaal. Direct output vanuit je videokaart.
Maar dat is niet her pobleem, ik zit meer van hoe gaat de hardwaren en software er mee om qua herkenning van de videokaart en dubpliceren van de beelden?

Want als ik onboard gpu gebruik en daar een andere videokaart bij druk, wat gaat windows doen?
wat als ik 2 videokaarten neem bv hd7770 en hd3XXX, zelf weet heb ik wel is 2 verschillende amd's naast elkaar gehad maar weet niet precies meer hoe dat ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:40
Windows 7 gaat daar heel flexibel mee om, zorg er dus alleen voor dat je 2 analoge uitgangen krijgt die je tegelijk kunt gebruiken.
Is je full hd scherm met digi aansluiting eigenlijk? (ik ga er wel vanuit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
De beamer en de stream zullen beide op 1280*800 werken via vga en composiet.

Het scherm zal de overgebleven aansluiting worden aangesloten. Dat hang af van de videokaart en het scherm.
Maar dat zal iets zijn van dvi of hdmi.

maar de setup zal dan als volgt zijn:
1x full hd scherm.
2x presentatie scherm(gedupliceert)

edit:

k kwam dit tegen ergens verstopt op een forum.
Ik hoop dat dit gaat werken samen met een composiet kaart.
OK, I am having a hard time finding the answer to this one. Here is my set up..

ATI 4890 HDMI out to a Optoma HD72 Projector running 720P native
Component out to a component video switcher for the rest of the house for video distribution 720P

These are set in Clone Mode and work fine.

However, I just bought a ATI 4670 video card to put in my rig to run a 3rd monitor with DVI out for aa display monitor next to my rig for more advanced PC work. I thought it would be simple to just add another card, plug in the DVI, and select clone mode on all three monitors. Apparently not. Windows 7 still only lets me clone 2 monitors and only extended the desktop on the 3rd monitor. Since I have even another DVI out, I would like to eventual run a 4th DVI monitor from this rig.

What am I doing wrong? Seems to be a simple request, but I cant seem to find anything online addressing a three monitor clone mode setup.
Hier begrijp ik uit dat het met windows 7 kan.

[ Voor 63% gewijzigd door rohaantje op 23-09-2012 23:35 ]