Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-11 18:31
Hallo,

Vandaag (23-09-12) hebben wij ons internetabonnement verhoogt van 8MB/sec (instap) naar 40MB/sec (basis).
Dit vanwege het één tientje per maand duurder was en toch vijf keer sneller internet zouden moeten krijgen.

Echter enkele vragen:

- Hoelang duurt het voordat de snelheid is doorgevoerd?
- Ik zit circa 600~700meter van de wijkcentrale verwijderd is dit een mooie afstand?
- Mijn vorige modem en aansluitingen zijn op zolder kan ik zonder problemen hier de modem ook aansluiten en toch de volle snelheid behalen?
- Is het niet beter om het modem in de meterkast direct op de aansluiting van KPN aan te sluiten en alles binnen het huis met WiFi of Cat5 aan te sluiten?

We kunnen ook gebruik maken van een gratis monteur echter zullen we dan eerst schriftelijk een bevestiging moeten krijgen dat het abonnement is aangepast zodat hij kan komen met het nieuwe modem.
Zal deze (GRATIS) een kabel van de meterkast naar de zolder trekken in een loze leiding als dit mogelijk is?
(Kabel heb ik zelf hier nog liggen behalve trekveer)

[ Voor 4% gewijzigd door aapjuh99 op 24-09-2020 11:19 ]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 17:19

s3.

Ik kan geen uitspraken doen over hoelang het duurt, maar dat zou je toch meegekregen moeten hebben tijdens het verhogen van je abbo? Kijk anders even op de website.
Je woont inderdaad niet ver van de centrale af indien dit de looproute is en niet hemelsbreed.
Je modem kun je inderdaad het beste in de meterkast aansluiten voor een betere snelheid; hoe korter je DSL kabel, hoe beter. Je zou dit kunnen voorleggen aan de monteur, die doet dat wel.

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
KPN Monteurs leggen wel kabels aan echter gaat dit tegen meerwaarde dat direct gepind moet worden. KPN levert je een pakket met kabels die ervoor zorgen dat jij je modem optimaal kan aansluiten.

Zowiezo je modem direct in de meterkast zetten zon 30-40 cm van je IVK af. dit is helemaal belangrijk als je VDSL krijgt

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-11 21:21
Uit eigen ervaring:
- Lang, drie weken ofzo.
- Dat is zo'n 20-30 Mb denk ik.
- Dat is vragen om problemen.
- Ja natuurlijk! Analoog zo kort mogelijk houden, jammer van die 700 meter dus.
En nee, een monteur houdt zich alleen bezig met het modem bij het aansluitpunt. De rest kost geld.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Modem op zolder oid kan op zich prima, die 20m maakt niet zoveel uit. Alleen is dat wel erg afhankelijk van de kwaliteit van de bekabeling binnenshuis.
Omdat dat vaak enorm verschilt wordt altijd aangeraden om m direct op de hoofdaansluiting te plaatsen, in de meterkast dus in de meeste gevallen.

Wat de werkelijke snelheid zal worden is een kwestie van afwachten. Die 600-700m bied mogelijkheden, maar als de kabel zelf een langere route neemt zal het minder worden.
Waar heb je die afstand op gebaseerd? Als de centrale hemelsbreed die 600-700m verderop staat gok ik dat je kabellengte een metertje of 800 zal zijn, en dat je rond de 30-35Mbit zal halen.

Heeft KPN overigens ook goed gechecked of het daadwerkelijk mogelijk is? Ik heb meerdere voorbeelden gezien van mensen die ineens VDSL2+ pakketten aangeboden kregen terwijl ze technisch niet meer konden krijgen dan ADSL1 (omdat ze nu DSL-over-ISDN hebben en de centrale alleen hogere snelheden kon bieden icm PSTN...)

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het interesseert KPN weining tot niets of het daadwerkelijk mogelijk is. De verkoop is op basis van het begrip "tot". Wat je werkelijk krijgt is niet relevant, daarom dat KPN ook prima aanbiedingen doet voor abonnementen zonder controle van haalbaarheid. Dat is het beleid nu eenmaal.

"Vijf maal de snelheid voor maar een tientje meer", enzovoorts ...

Ook wat DJSmiley zegt, let op de kwaliteit van bekabeling binnenshuis. En dat is meer dan gewoon de kabels, maar ook elk punt van connectie of splitsing vanaf het ISRA punt. Erg van belang voor support, en kosten voor jezelf, als er iets misgaat.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:02
Al je vragen had je heel goed en ook goed antwoord kunnen krijgen bij/van de helpdesk en de TD van KPN.

Ik ben toevallig ook net overgestapt (afgelopen vrijdag) en heb ze wel 2 uur lang af en aan zitten bellen.
Ik moest ook van alles weten (wat is mijn max-snelheid, 50 Mb of ik uberhaubt wel kon (zit nl. in een buitengebied, blijkt dat ze de goede kasten net ook in buurten hebben gezet (zit op 75 meter van huis), krijg ik wel een gigabit modem (ja dus), wanneer activatie (4 oktober)

Oftewel, bel ze nogmaals en stel je vragen daar, dan heb je zekere antwoorden. Bij mij kwam het iig goed betrouwbaar over.

Oja, Spotify zit er ook bij.
Pagina: 1