Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349417

Topicstarter
Hello,

Wie gebruikt er hier amazon web services? En waarom amazon webservices en geen lokale cloud provider? Amazon zou de goedkoopste zijn, maar word per uur berekend en niet per maand(vind ik zelf wat lastig om te vergelijken met andere cloud providers). Of welke raad jij aan Azure, google, telenet, ...(ervaringen?)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vertel anders even wat je specifiek wilt / nodig hebt.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar cloud boxen waar je een virtuele server kan huren(geen dedicated server) die goedkoop, kwalitatief en betrouwbaar zijn. Amazon webservices zou de grootste zijn en de goedkoopste, maar daar werk je per uur, en vind het niet overzichtelijk hoe het te berekenen. Bij visio is het bijvorobeeld 10 euro per maand voor 100 GB 1 processor, + 15 euro voor licentie van windows server 2008 per maand. Dan heb je ook nog microsoft die afkomt met azure er zullen vast nog wel meerdere grote spelers zijn.

Daarnaast ben ik ook nieuwsgiering welke cloud diensten mensen nog gebruiken qua gewoon file server a la dropbox, icloud, ... en wat hun bevindingen zijn(qua mogelijkheden, prijs).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 349417 op 23-09-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt het maandbedrag anders goed uitrekenen. Dat is gewoon bedrag x 24 x 30,42 (=gemiddeld aantal dagen per maand). Dat is dan bij full-time gebruik. Bij Amazon betaal je alleen voor servers die aan staan. Daarnaast misschien nog voor storage en het ip-adres, maar dat weet ik niet meer zeker.

Maar stel dus dat jij je server maar 8 uur per dag en alleen op werkdagen gebruikt, ben je dus bedrag x 8 x 21 kwijt per maand. 21 is het gemiddeld aantal werkdagen per maand.

Zie ook http://aws.amazon.com/ec2/faqs/

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 23-09-2012 19:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok thx, dan lijkt versio toch 5 keer zo goedkoop als amazon web services, als je hem full time hebt draaien. En dat gaat in mijn geval wel zeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat heeft een magere topicstart als dit te zoeken in PNS :?
Om maar even een oudje modern te maken: Cloud != PNS ..

Oftewel, omdat er het woordje cloud in voorkomt is het niet meteen PNS, en al helemaal niet met zo'n magere topicstart.
Ik stel voor dat je een nieuw topic maakt, waarbij je zowel het subforum overweegt maar ook een fatsoenlijke TS maakt (Het algemeen beleid #topicplaatsen)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.