[PC] Welke draadloze controller voor de (16-bit-)emulators?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Sind skort heb ik een HTPC staan en ik zou het ook wel leuk vinden om daar via een emulator SNES/Megadrive op te spelen. Nu wil ik dat uiteraard wel doen met rlxe besturing, dus ik was aan het kijken of ik misschien een draadoze SNES-controller kon kopen, maar helaas kon ik dat niet vinden.

Dus was een beetje aan het kijken wat dan een goed alternatief zou zijn, maar kan eigenlijk weinig reviews vinden van gamepads. Veel mensen zijn bv weg van de Xbox-controller voor de PC, maar die heeft weer niet een normale D-pad, zoals de SNES die had. Vraag me dus af of dat wel echt fijn speelt.

Iemand aanraders voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Je hebt ook van die Snes usb adapters, geen ervaring mee maar misschien is dat een optie.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Maar dan is het nog niet draadloos toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Oscar Mopperkont schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:36:
Vraag me dus af of dat wel echt fijn speelt.

Iemand aanraders voor mij?
Proberen dus!
ijn eigen ervaring is dat met de D-pad van de 360-controller inderdaad niet helemaal lekker werkt, maar dat het linker pookje de functie perfect overneemt. Je kunt vast wel van iemand zo'n controller lenen om in ieder geval eens wat te proberen. Zeker als je draadloos als eis hebt denk dat je die controller in ieder geval moet overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Melkunie schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:46:
[...]

Proberen dus!
ijn eigen ervaring is dat met de D-pad van de 360-controller inderdaad niet helemaal lekker werkt, maar dat het linker pookje de functie perfect overneemt. Je kunt vast wel van iemand zo'n controller lenen om in ieder geval eens wat te proberen. Zeker als je draadloos als eis hebt denk dat je die controller in ieder geval moet overwegen.
Hierbij sluit ik me aan bij MelkUnie. Ik heb zelf de bedrade variant, maar de linker analog als D-Pad werkt heerlijk in emulators (ik gebruik xpadder). De draadloze is wel iets zwaarder, maar ik heb voor de wired indertijd 35 euro betaald en hij is dat geld absoluut waard.
en aan de extra buttons en triggers enzo kun je dan de toetsencombinaties voor save/load hangen
De D-Pad van de 360-controller is inderdaad crap. Vraag me of er uberhaupt fatsoenlijke D-Pads op de markt zijn vandaag de dag, laat staan wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
@Melkunie: helaas ken ik niemand, maar dan ook echt werkelijk waar niemand in mijn directe vriendengroep die een Xdoos of Xdooscontroller heeft, laat staan om die te testen voor SNES-spellen. Vandaar dat ik het even hier vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Woont meneer mopperkont toevallig in eindhoven of sittard?

Ow wacht, ik hoepel al op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Haha, nee dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Je hebt geen controllers meer met een "echte" D-pad. Als je heel veel mazzel hebt vindt je een oude PS2 controller waarbij de D-pad nog niet uit 1 plaatje bestaat.

Maar anders zoals gezegd, de 360 controller. (overigens is die draad erg lang i.t.t. ps3). Het pookje werkt beter dan een D-pad, en anders moet je gewoon kijken naar een goedkope gamepad. Heel soms zie ik er wel is 1tje liggen met een echte D-pad en niet 1tje uit 1 stuk.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Maar als ik iedereen goed begrijp, dan is het "pookje" van de 360-controller zeker wel een goed alternatief voor de ouderwetse D-pad en kun je SNES-spellen als Mario, SF2 etc. er prima mee spelen?

Ik ben overigens een zeer casual gamer en vind het af en toe leuk om te doen. Het gaat mij er dus niet om dat ik records ga neerzetten en daarvan YouTube-filmpjes ga posten ;)

Dan ga ik gewoon zo'n draadloze 360-controller regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik gebruik de Logitech Cordless Rumblepad voor mijn SNES-spelletjes.
Heeft een redelijke overeenkomstige layout en ook shoulder-buttons.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 25-09-2012 15:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:58:
Maar als ik iedereen goed begrijp, dan is het "pookje" van de 360-controller zeker wel een goed alternatief voor de ouderwetse D-pad en kun je SNES-spellen als Mario, SF2 etc. er prima mee spelen?

Ik ben overigens een zeer casual gamer en vind het af en toe leuk om te doen. Het gaat mij er dus niet om dat ik records ga neerzetten en daarvan YouTube-filmpjes ga posten ;)

Ja daar komt het welp op neer. De reden dat veel mensen een 360 controller aanraden boven een andere is omdat die 360 controllers echt verreweg het fijnst in je handen liggen van alle controllers en het automatisch samenwerkt met windows 7.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Postius schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:08:
het automatisch samenwerkt met windows 7.
XP, Vista, 7, Linux, ik ben eigenlijk nog niet echt iets tegengekomen waar dat ding niet op werkt. (consoles buiten beschouwing gelaten uiteraard).

@Oscar, laat je ons nog wel weten hoe het bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:58:
Weet niet precies hoe het zit met geopende verpakkingen, maar bij webshops heb je nog altijd 7 dagen bedenktijd waarin je kan testen.
http://www.consuwijzer.nl...edenktijd-koop-op-afstand
Maar ik geloof dat 360-controllers in zo'n blister-verpakking zitten, kan me voorstellen dat de webshop die liever niet geopend terugneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Het is mogelijk om zelf een draadloze SNES controller te maken :p
Pagina: 1