Wifi problemen vaio s15 met internet kabel doet hij het wel

Pagina: 1
Acties:

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo Tweakers!

Ik heb sinds kort een nieuwe notebook, namelijk de Sony vaio s15. Maar nu heb ik een probleem met het draadloze internet, hij valt elke dag wel is een keer weg (5 tot 20 minuten). Wanneer ik dan een internetkabel in plug doet het internet het meteen. Het licht dus niet aan het internet want mij telefoon heeft op dat moment gewoon ontvangst. Als ik het internet probeer te herstellen krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img820/5069/wifiprobleem.png

Alvast bedankt.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Heb je al gekeken bij het powermanagement of je wifi kaart uitgeschakeld mag worden om energie te besparen? Kijk anders ook voor de zekerheid of er nog geen nieuwe drivers uit zijn voor jouw model laptop / wifi kaart.

• flash1
LnC schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:29:
Heb je al gekeken bij het powermanagement of je wifi kaart uitgeschakeld mag worden om energie te besparen? Kijk anders ook voor de zekerheid of er nog geen nieuwe drivers uit zijn voor jouw model laptop / wifi kaart.
Bedankt voor de reactie. De wifi energie bespaar functie kan ik alleen niet vinden. Wel ben ik erachter gekomen dat dit probleem alleen bij mij thuis voorkomt. Wat ik eigenlijk raar vind, omdat mijn telefoon en oude laptop bijna nooit wifi problemen hebben. Zelfs als ik met mijn notebook dicht bij de router zit komt het wel eens voor.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Misschien kan je ook kijken in je router op welke soorten verbindingen (B,G,N) hij uitzendt en dit vergelijken met welke verbindingen je laptop overweg kan. Ik heb laatst ergens gelezen (ben de bron even kwijt, was wel MS technet) dat het hiermee te maken kan hebben.

• flash1
LnC schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:32:
Misschien kan je ook kijken in je router op welke soorten verbindingen (B,G,N) hij uitzendt en dit vergelijken met welke verbindingen je laptop overweg kan. Ik heb laatst ergens gelezen (ben de bron even kwijt, was wel MS technet) dat het hiermee te maken kan hebben.
Bedankt voor de reactie. Ik heb het zojuist even opgezocht, en ik zag bij de specificaties dat de notebook de drie soorten verbindingen ondersteund.

Wel kan ik mij herinneren dat mijn broer ooit iets in de host map heeft aangepast, zou dit misschien het probleem kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
Zet je wireless access point eens op kanaal 4 of 9 , i.p.v. "automatisch" (=1,6 of 11) waar die waarschijnlijk nu op uitzendt. Redelijk grote kans dat dat verbetering geeft of de oplossing biedt, ook al zou je denken dat het daar niet aan ligt omdat je telefoon kennelijk wel verbinding houdt. Toch gewoon doen. ;)

pepernooot

• AnjavH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-12-2022
Heel erg bedankt voor deze tip! Ook ik heb al lang problemen met mijn internet, het lijkt steeds of de verbinding hapert en niet constant is. Na het veranderen van het kanaal kon ik ineens uitzending gemist kijken zonder onderbrekingen, heerlijk!

• flash1
dinkelover schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:28:
Zet je wireless access point eens op kanaal 4 of 9 , i.p.v. "automatisch" (=1,6 of 11) waar die waarschijnlijk nu op uitzendt. Redelijk grote kans dat dat verbetering geeft of de oplossing biedt, ook al zou je denken dat het daar niet aan ligt omdat je telefoon kennelijk wel verbinding houdt. Toch gewoon doen. ;)
Bedankt voor de reactie, maar helaas valt de wifi verbinding soms nog steeds weg. Ik heb wel ontdekt dat wanneer het probleem zich voordoet dat de bestaande sessies zoals radio het blijft doen. Alleen wanneer ik een nieuwe website probeer te openen dan werkt het internet het niet. Verder doet het internet het wel altijd via de internet kabel en wanneer ik op een ander netwerk verbonden ben.

Alvast bedankt.
Pagina: 1