Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor veeleiser tot 800?

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 00:02
I.v.m. mijn ICT-studie en Game-drang ben ik op zoek naar een andere laptop.
Mijn huidige laptop (HP Pavilion van 2 jaar oud) is vaak oververhit, heeft niet genoeg ruimte en loopt vaak vast.
Ook heeft hij veel problemen met wifinetwerken.

Mijn eisen:
-Geschikt voor veel multitasken (veel RAM)
-Lange levensduur
-Redelijke batterij
-Redelijke videokaart
-Mogelijkheid voor gamen en zware applicaties
-Gigabit

Budget: tot EUR 900,00

Ik ben onder andere aan het twijfelen over deze:

http://www.bol.com/nl/p/a...-qwerty/9000000012546695/

of

http://www.scholierenlapt...oks/Asus/n56vm-i5-42.html

Dit zijn enkelen die ik vond, echter zijn ze vlgs mij niet echt geschikt voor gaming, of wel?

Als iemand een beter (goedkoper) model heeft, dan hoor ik het ook graag!

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 23-09-2012 17:20 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44

Croga

The Unreasonable Man

De eerste link zegt "Product niet meer leverbaar". De tweede zegt "Geen producten in deze categorie".
Beiden zijn inderdaad ongeschikt voor gamen. Of welke andere activiteit dan ook.

Verwijderd

Als 900 echt de max is, moet je naar de pricewatch: Lenovo IdeaPad Y580-M772LMH kijken. Beste videokaart in het segment en batterijduur is ook goed. Als je goed wilt kunnen gamen is deze laptop denk ik de beste koop.
Een andere optie zou de inspiron 15r se zijn. Deze heeft ook hd scherm en 8gb ram, maar een mindere grafische kaart. Deze is wel een stuk goedkopen (iets meer dan 600 dacht ik) wat je binnen je budget de ruimte geeft om er een 256gb ssd in te zetten. Dat geeft een heleboel meerwaarde aan je laptop.

• timmie1
@Croga Excuses, nu wel werkende links.

@Redono Eigenlijk was het budget 800,00. Inspiron is Dell, nietwaar? Is Dell wel redelijk goed?

Okee, ik hoef niet echt zware games te draaien, ik draai nu GTA 4 redelijk met een Intel i3 2,0 ghz en 3 gb RAM. FullHD zal ik waarschijnlijk niet kunnen, aangezien mn ouders voor de prijs opdraaien. Ook zal ik zoveel tijd niet hebben IVM mijn studie.

Ik moet echter wel lekker kunnen multitasken, 5 vensters browser open, 3 vensters MS Office, Thunderbird, GrabIT, Bittorrent, Skype...

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

timmie1 schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:03:
Dit zijn enkelen die ik vond, echter zijn ze vlgs mij niet echt geschikt voor gaming, of wel?
Op die eerste kun je het vergeten. Op die tweede zal het redelijk gaan maar niet denderend.

Al eens naar Acer gekeken? Voor minder dan 800 euro zit je dan bijvoorbeeld op http://www.laptopshop.nl/...-m3-581tg-52464g52mn.html
Moet je mischien nog een paar euro uitgeven om er zelf 4GB bij te zetten als dat echt belangrijk is.

Verwijderd

De inspiron is inderdaad een dell. Om een goede allrounder te krijgen zou ik als ik jou was voor de 15r se gaan. Deze kun je bij dell bestellen met een aantal kortingsbonnen uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 . Hierdoor komt de prijs met Fullhd scherm, 8gb ram en i5 processor uit op 620 euro als ik het goed zie, maar het kan zijn dat ik er iets naast zit. Een i5 processor is voor jouw doeleinden ruim zat, net als 8gb ram. De rest van het geld (180 euro ongeveer) kun je dan in een ssd steken van 256 gb. Ssd's werken echt ongelofelijk veel sneller dan gewone harde schijven. hier kun je dan je operating system en belangrijke programma's als office etc op zetten. De harde schijf die er eerst in zat kun je dan verplaatsen naar de plek van je dvd drive en als data drive bewaren. Hier heb je wel een zogenaamde Hard Drive Caddy voor nodig. Die is voor 3 tientjes te krijgen op hddcaddy.nl. Hiermee heb je dan denk ik de meest complete laptop.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Hmm... die Inspiron 15r SE ziet er wel erg aantrekkelijk uit.... Ten opzichte van de eerder genoemde Acer zit je op grofweg dezelfde grafische prestaties, een hogere resolutie scherm en toch meer dan 100 euro goedkoper. Ik zeg: Redono heeft gelijk met zijn advies :)

Verwijderd

Je komt op €599 uit volgens mijn sheet. Het is eigenlijk heel simpel: of je neemt de N56 of Y580, beiden rond €900, of je neemt de veel goedkopere, maar iets mindere inspiron.

Tussen die 2 prijspunten zit eigenlijk niets interessants, grotendeels doordat ik alles zonder 1080p scherm een miskoop vind.

Edit: het is toch €620.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 00:55 ]

• thunderball10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:05:
De inspiron is inderdaad een dell. Om een goede allrounder te krijgen zou ik als ik jou was voor de 15r se gaan. Deze kun je bij dell bestellen met een aantal kortingsbonnen uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 . Hierdoor komt de prijs met Fullhd scherm, 8gb ram en i5 processor uit op 620 euro als ik het goed zie, maar het kan zijn dat ik er iets naast zit. Een i5 processor is voor jouw doeleinden ruim zat, net als 8gb ram. De rest van het geld (180 euro ongeveer) kun je dan in een ssd steken van 256 gb. Ssd's werken echt ongelofelijk veel sneller dan gewone harde schijven. hier kun je dan je operating system en belangrijke programma's als office etc op zetten. De harde schijf die er eerst in zat kun je dan verplaatsen naar de plek van je dvd drive en als data drive bewaren. Hier heb je wel een zogenaamde Hard Drive Caddy voor nodig. Die is voor 3 tientjes te krijgen op hddcaddy.nl. Hiermee heb je dan denk ik de meest complete laptop.
@ redono

ik heb je berichtje van hiervoor gelezen en ik wou zelf voor deze laptop gaan maar ik kwam op 799€ - 50€ uit op de website. ik had op deze link gedrukt "€100,- korting op alle XPS laptops (uitgezonderd XPS15z)" zo te zien krijg ik deze korting niet... ik heb deze laptop geklikt, is dat de juiste? en zo ja, kun je mij even vertellen hoe ik dan meer korting krijg en welke stappen ik dan verder moet doen? want ik wil hem nog ten laatste op vrijdag hebben hehe :)
btw het is toch die 799€ die je bedoelt he? want er zijn er zo veel verschillende.

Verwijderd

Kijk eens in het Dell kortingsbonnen topic in het shoppingforum. DAar staat uitgebreid hoe je te werk moet gaan om zo veel mogelijk korting te krijgen

• timmie1
Ik heb even rondgevraagd/ ervaringen opgezocht over Dell, maar teveel mensen hier hebben er problemen mee. Ook schijnt Dell alleen eigen hardware te ondersteunen. Voor mij niet echt handig...

Even wat betreft Acer... Is Acer nog beetje redelijk tegenwoordig? Mijn vorige Acer hield het 5 jaar uit... :-)
Is nu ook zo de bedoeling

[ Voor 27% gewijzigd door timmie1 op 28-09-2012 15:47 ]

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:44
timmie1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:43:
Ik heb even rondgevraagd/ ervaringen opgezocht over Dell, maar teveel mensen hier hebben er problemen mee.
Tsja, alleen mensen waarbij iets mis is klagen. Ik heb zowel prive(xps15) als voor werk (latitude 6420) een dell en ben zeer tevreden.
timmie1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 15:43:
Ook schijnt Dell alleen eigen hardware te ondersteunen. Voor mij niet echt handig...
Uhhhhh?!!! Dat mag je wel even toelichten want dat herken ik juist totaal niet.

Verwijderd

Dat dell alleen eigen hardware ondersteunt herken ik alleen nog van geruchten van een jaar of 6 terug. Maar het is gewoon onzin. Je kunt in de dell gewoon een ssd zetten of andere hardware vervangen zonder enige problemen. Behalve bijvoorbeeld de videokaart, maar die zit vast op het moederbord, dus daar zou je sowieso niets mee kunnen, ook al is het van dell.

• timmie1
Goed dat ik het hier vraag dus.

Heb ondertussen een Sony gevonden. Deze lijkt me leuk... Kan iemand hier iets over zeggen wat betreft prestaties?

Link: http://www.zeelandnet.nl/...erm_en_8gb_geheugen_.html

Verwijderd

Dat is de oude F11. Het scherm is heel goed. Minder zijn:

luidruchtige fan
loslatende palmrest (ja, echt)
heel slechte accuduur met de i7.

Ik zou toch echt uitwijken naar iets anders. Voor €120 extra heb je immers al de inspiron.15R SE met 1080p scherm. Al moet je dan even wachten totdat er weer een kortingsbon is.

• timmie1
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:15:
Dat is de oude F11. Het scherm is heel goed. Minder zijn:

luidruchtige fan
loslatende palmrest (ja, echt)
heel slechte accuduur met de i7.

Ik zou toch echt uitwijken naar iets anders. Voor €120 extra heb je immers al de inspiron.15R SE met 1080p scherm. Al moet je dan even wachten totdat er weer een kortingsbon is.
Okee, dank voor de info. Die zal het dus niet worden. Ik twijfel om Dell maar hoorde vandaag weer dat een vriend een week geleden een niet-werkende Inspiron toegestuurd kreeg. :F

Mijn excuses dat ik zo voorzichtig ben :P maar dat geld is nu erg veel voor mij en ik moet zo snel mogelijk een laptop hebben die deze keer veel langer mee kan gaan. Als die stuk gaat, kan ik net zo goed stoppen met mijn opleiding omdat het tempo hoog is... 8)7

Een andere. Geschikt of niet? :P

http://www.campusshop.nl/...qm_8gb_750gb/details.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 30-09-2012 16:04 ]

Pagina: 1