CardExpert GeForce II MX GS <-- stuk ?¿?¿

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
Ik heb sinds gisteren een CardExpert GeForce II MX Golden Sample met 5,5ns 32MB SDRAM.

Ik haal m'n 3Dfx Voodoo3 3000 uit m'n pc, zie specs onderin (9x113MHz).
Ik stop m'n gloedje nieuwe MX in m'n pc .. geen problemen, alleen allemaal "glitches" op het scherm, dacht ... zal wel aan de drivers liggen.
Laatste drivers gedownload , de 11.01 drivers voor Win2k. Geïnstalleerd ... Win2k start niet eens meer op, tenminste .... het beeld gaat uit, hdd ratelt nog ff door.
pc terug gebracht naar 900MHz (9x100) en hij draait gewoon lekker.

Nou kom ik tot m'n verbazing erachter dat als je hem op een resolutie zet van 1024x768 of 1280x1024 je een heel wazig beeld krijgt, refresh rate terug gebracht van 75 naar 60 ... eindelijk strak beeld, oke nu eens 100Hz proberen ... ik zag helemaal niks meer :(

Wat is dit nou voor een kaart ???
Wat doe ik mis ???

Ik was al geen NVidia fan, maar op deze manier helemaal niet natuurlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
Lijkt er inderdaad op dat ie stuk is. Je kunt eventueel nog wat tips proberen die via www.geforcefaq.com zijn te vinden, maar mochten deze niet helpen zou ik effe teruggaan naar de winkel.

Succes !!! :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Op donderdag 29 maart 2001 11:12 schreef VTec het volgende:
Lijkt er inderdaad op dat ie stuk is. Je kunt eventueel nog wat tips proberen die via www.geforcefaq.com zijn te vinden, maar mochten deze niet helpen zou ik effe teruggaan naar de winkel.

Succes !!! :)
Thnx voor de snelle reactie, ik zal daar ff kijken ... en anders gaat hij zeker weten terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor monitor heppie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb je wel alle 3dfx rommel opgeruimd :?

Lees ook vaak dat mensen welke een 3dfx kaart hadden en dan een Radeon installeren problemen krijgen omdat er nog 3dfx resten zijn. (sorry, geen idee hoe je de 3dfx resten weg krijgt)

Gainward hè, je moest eens weten van wie je support moet krijgen als je de importeur moet bellen, nee laat maar dat wil je niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Op donderdag 29 maart 2001 11:22 schreef Teqno het volgende:
wat voor monitor heppie?
Een goeie ;) een CTX PR710/711 serie, 17" kan hoge refresh rates aan. ik draaide met m'n Voodoo3 3000 altijd op 1152x??? @ 100Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Op donderdag 29 maart 2001 11:28 schreef hjs het volgende:
Heb je wel alle 3dfx rommel opgeruimd :?

Lees ook vaak dat mensen welke een 3dfx kaart hadden en dan een Radeon installeren problemen krijgen omdat er nog 3dfx resten zijn. (sorry, geen idee hoe je de 3dfx resten weg krijgt)
ja heb ik wel gedaan, voordat ik de 3Dfx kaart eruit haalde heb ik via "Device Manager" de driver weg gehaald en daarna de 3Dfx tools verwijderd, gereboot, kaart eruit, nieuwe er weer in.

Dat lijkt mij toch wel de juiste manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Volgens mij moet het nog iets grondiger, in je windows\system dir (oa) en in je register kunnen ook nog 3dfx dingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Op donderdag 29 maart 2001 11:44 schreef hjs het volgende:
Volgens mij moet het nog iets grondiger, in je windows\system dir (oa) en in je register kunnen ook nog 3dfx dingen staan.
Maar denk je nou echt dat daarom m'n pc niet op een hogere bussnelheid dan 100MHz kan draaien :? en dat ik daarom zo'n slechte beeldkwaliteit heb :?

Ik geef toe ... het is altijd beter dat er zoveel mogelijk troep uit is, maar dat hij dan opeens beter loopt ... nee, sorry ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Tja, das lastig, de duistere wereld van de pc en zijn drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Op donderdag 29 maart 2001 12:06 schreef hjs het volgende:
Tja, das lastig, de duistere wereld van de pc en zijn drivers.
hihi, ja dat is zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
Ik zal sowieso eerst effe andere drivers proberen. Die 11.xx drivers zijn beta drivers dus niet echt altijd even betrouwbaar. Zelf heb ik goede ervaringen met de 6.34 drivers.

Aangezien het probleem zich voor lijkt te doen met de refreshrate, kun je het volgende programma eventueel nog proberen:

http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/

En het gaat dus wel goed wanneer je hem op 9*100 zet ? Ik weet niet hoe de ratio is ingesteld, maar bij 2/3 loopt het AGP gebeuren op 66mhz (bij FSB 100mhz), maar bij FSB 113mhz loopt het AGP gebeuren op 75mhz en daar kunnen sommige kaarten niet zo goed tegen:

If the board has a soft CPU select, and there is a setting for the AGP multiplier like 1/1 or 2/3, that needs to be set according to the front side bus:

66 MHz FSB-- AGP speed =1/1 (66MHz)
100 MHz FSB-- AGP speed = 2/3 (66MHz)
133 MHz FSB-- AGP speed = 1/2 (66MHz)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Op donderdag 29 maart 2001 12:17 schreef VTec het volgende:

... blabla ... kan ik nog eens proberen ... blabla ...

En het gaat dus wel goed wanneer je hem op 9*100 zet ? Ik weet niet hoe de ratio is ingesteld, maar bij 2/3 loopt het AGP gebeuren op 66mhz (bij FSB 100mhz), maar bij FSB 113mhz loopt het AGP gebeuren op 75mhz en daar kunnen sommige kaarten niet zo goed tegen:

If the board has a soft CPU select, and there is a setting for the AGP multiplier like 1/1 or 2/3, that needs to be set according to the front side bus:

66 MHz FSB-- AGP speed =1/1 (66MHz)
100 MHz FSB-- AGP speed = 2/3 (66MHz)
133 MHz FSB-- AGP speed = 1/2 (66MHz)
Een Abit KT7A heeft daar geen optie voor zover ik weet, die regelt dat allemaal automatisch.

edit:

Copy paste uit de KT7 FAQ:[quote]
Does altering "CPU FSB Plus (MHz)" in SoftMenuIII affect my PCI and AGP bus speeds?
Yes. The PCI clock of KT133 based motherboards is fixed to 1/3 of FSB until the FSB is set at 135MHz (unlikely on a KT133!) after which it is set as 1/4. With KT133A motherboards the PCI clock can be 1/3 or 1/4 of the FSB depending on whether it is set as 100MHz or 133MHz. The AGP clock is always fixed to be twice the PCI clock. So no matter how the FSB is changed, the PCI & AGP clock will be changed according to these fixed ratios. The KT7 user's manual states that this option allows you to "independently increase the CPU FSB speed". This statement is misleading: the PCI and AGP bus speeds are affected. (Confirmed by ABIT)
[/quote]

Pagina: 1