Gaming Laptop MSI GX660, GPU upgraden of nieuwer model?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinV2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-07 11:49
hey medetweakers, ik run al een behoorlijke tijd op een MSI GX660 en vind het echt een topding, nooit problemen gehad.

pricewatch: MSI GX660-249NL

Probleem is dat de GPU (Radeon Mobility HD5870) een beetje aan de zwakkere kant is deze dagen, de RAM is geupgrade naar 8GB.

Een paar vrienden van mij hebben precies dezelfde laptop, waarvan iemand de GPU heeft kunnen upgraden naar een ATI Radeon 6990m..was wel beetje verbaasd maar op een of andere manier blijkt dit dus mogelijk te zijn.

Ik zou het zonde vinden om nu weer langdurig te gaan sparen voor een gaming systeem. Wat is jullie advies hierover, is het mogelijk om effectief te upgraden met een GPU, zo ja, welke?

Of is het veel verstandiger om een jaar door te gaan sparen voor een nieuw systeem? Zijn er dan ook eventuele suggesties?

Ik heb niet veel eisen aan een game laptop, het max budget zit tussen de 1300-1500 euro, gewicht is geen enkel probleem.

Schermgrootte het liefst 15.6 of 17.3 inches.

Voor de rest helemaal niks, als gaming en ander grafische werkzaamheden hier maar op kunnen. Verder heb ik geen mega voorkeuren naar merken, hoewel ik Alienware toch wel aan de dure kant vind en geen fijne ervaringen heb met Asus "gaming" laptops, hoewel het huidige aanbod wel goed eruit ziet. Liefst heb ik dan een MSI "baksteen" maar er is natuurlijk veel te kiezen nu! :)

Mijn excuses als dit niet het juiste forum is. :)

• Patrick1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 19:33
Ik zou als je echt veel gamet en de zwaardere games wil blijven spelen toch zo langzamerhand eens kijken naar een volgend systeem. Ik geloof dat je de msi goed kan upgraden met een 6990m of zelfs 7970m, daar wordt hij wel veel beter van, maar de processor is en blijft gewoon met name in de nieuwere games echt een ongelooflijke bottleneck dan. Ik zou sparen, en voor een mooie XNB of BTO gaan.

Succes!

Anoniem: 459694

Ik zou je niet aanraden om up te graden naar een betere grafische kaart. Dit omdat de koeling in de laptop er gewoon niet op is gebouwd om een sterke grafische kaart als bijvoorbeeld de hd6990m aan te kunnen. Je maakt er of je grafische kaart mee kapot door hoge temperaturen of alles gaat gigantisch throttlen. De m17x met hd7970m grafische kaart zou een mooie zijn. Ik weet de prijs echt niet precies, maar ik denk dat je hem wel voor zo'n 1500 euro kan krijgen (ligt aan de waardebonnen die er nu zijn, daar moet je even voor in het shoppingforum kijken). Dat is dan even duur als bijvoorbeeld een msi gt60, maar de hd7970m is wel een heel stuk beter dan de gtx670m die je in die msi hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Patrick1990 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:16:
Ik zou als je echt veel gamet en de zwaardere games wil blijven spelen toch zo langzamerhand eens kijken naar een volgend systeem. Ik geloof dat je de msi goed kan upgraden met een 6990m of zelfs 7970m, daar wordt hij wel veel beter van, maar de processor is en blijft gewoon met name in de nieuwere games echt een ongelooflijke bottleneck dan. Ik zou sparen en voor een Alienware M17x of MSI GX60 gaan.
Fixed.