Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik bied op V&A momenteel het volgende aan

1. Minolta SPxi Dynax body (ergens van de eind jaren 80 geloof ik)
2. Minolta 35-80mm lens (1:4 (22) - 5.6) (vermoedelijk de originele kitlens!?)
3. Sigma 75-300mm lens (1:4 - 5.6)
5. Hama tas voor 2 lenzen en body + 3 ongebruikte rolletjes (36 foto's per rol)
6. Varta 2CR5 Lithium 5V (niet zeker, maar volgens mij zo goed als nieuw)
7. Lijkt niet meer te willen afdrukken, misschien gemakkelijk op te lossen, misschien niet (zwakke batterij? > is al lang niet meer gebruikt)

1. Minolta 404si Dynax body (jaren 90, originele handleidingen, garantiecertificaten etc. aanwezig)
2. Tamron 28-80mm lens (0.7m (2.29ft, 1:3,5 - 5.6) (originele handleiding aanwezig)
3. Tamron 80-210mm lens (1.5m (4.9ft, 1:4.5 - 5.6) (originele handleiding aanwezig)
4. Minolta tas voor body met lens + 1 extra lens
5. 4x Lithium CR2 3V batterij (2 in camera, 2 nieuw in verpakking)

Nu heb ik hier alleen geen idee van, wat ik hiervoor kan vragen? Kan iemand hier een licht op schijnen? Ik weet van de 404si Dynax dat ie voor gemiddeld € 70,- op eBay gaat, dat is puur de body. De 75-300mm Sigma lens gaat op eBay voor $ 150,- US

Kan iemand mij hier aanvullen, alles is in perfecte staat. De beide tassen hebben een vieze nicotine geur, maar verder is alles compleet, kapjes om de lens mount mee af te sluiten, lens kapjes, etc.

Zie advertentie voor foto's: V&A aangeboden: 2 analoge spiegelreflex camera's

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 23-09-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:42
Let's face it, niemand fotografeert nog op film. De voordelen van DSLR zijn veel te groot en de prijzen van de instapmodellen zijn voor iedereen binnen bereik.

Ik heb jaren geleden al mijn Minolta X-serie spullen op Marktplaats gehad. Prachtige X-700 body, zoomlens, telelens, 50mm 1.4 lens, flitser etc. Vele schitterende foto's mee gemaakt. Maar het wilde echt niet verkopen. Nou is dat spul nog weer wat ouder dan jouw Dynax serie. Wellicht zijn jouw lenzen nog bruikbaar op Sony Alpha camera's? Dan zouden ze misschien nog enkele tientjes kunnen opbrengen.

Uiteindelijk heeft het boeltje hier nog 2 jaar in de kast gelegen, maar ik gebruikte het zelf ook allang niet meer (wegens DSLR). Uiteindelijk alles met pijn in het hart verkocht aan iemand die een soort fotomuseum had voor 35 euro... Echt een lachertje vergeleken bij wat het waard zou moeten zijn, maar ja, anders had het nog jaren ongebruikt in de kast gelegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-07 12:05
Die prijzen zijn allemaal vraagprijzen en weinig realistisch naar mijn mening. Ik denk dat je tevreden mag zijn met een paar tientjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-07 14:27
Die Minolta 404si Dynax heb ik een tijdje terug gekocht voor 30 euro inclusief film, batterijen, lens en tas... Maar met andere woorden, levert niet zo heel veel op.

Daarnaast even lens voor lens op Dyxum.com:
  • Minolta 35-80mm (f4 - f5.6): Als het de goede, oude Minolta is dan is dat zeker een leuk lensje. Zelf heb ik echter de witte opgepikt voor 30 euro.
  • Sigma 75-300mm (f4 - f5.6): Mocht het deze zijn dan wordt die niet zo heel goed beoordeeld helaas. Maar aangezien het een lens is welke op de huidige Alpha serie werkt kan deze wel wat tientjes waard zijn.
  • Tamron 28-80mm (f3.5 - f5.6): Goedkope lens, kan alles zijn vanaf 30 tot 50 euro. Maar dat ligt vooral aan de staat.
  • Tamron 80-210mm lens (f4.5 - f5.6): Ziet er goed uit! Althans goede reviews en gaat weg tussen de 30 en 120 euro. Zelf zou ik er zo'n 60 euro wel voor over hebben.
Al met al dus misschien 150 - 200 euro aan objectieven en tassen. De camera's zijn helaas niets meer waard. De laatste twee Tamron's hebben overigens wel het voordeel dat ze op de nieuwere SLT camera's van Sony passen en ook werken. Dat maakt ze overigens wel iets meer waard, maar niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

PhilipsFan schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:02:
Let's face it, niemand fotografeert nog op film. De voordelen van DSLR zijn veel te groot en de prijzen van de instapmodellen zijn voor iedereen binnen bereik.
Dat is wel heel kort door de bocht. Ik denk dat film zijn opmars terug aan het maken is, maar dan niet met toestellen zoals die van de OP, maar met leica's en veel oudere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Anoniem: 255680 schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:29:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht. Ik denk dat film zijn opmars terug aan het maken is, maar dan niet met toestellen zoals die van de OP, maar met leica's en veel oudere toestellen.
Ik heb wel eens naar oude OM modellen gezocht, gewoon omdat het me leuk leek om zo'n model te hebben als Olympus liefhebber. Dat viel qua prijs voor een nette body toch vaak wel flink tegen.

Ik denk dat er ook nog zeker wel vraag is naar bepaalde fotocamera's die met rolletjes werken. Deels voor de verzamelaar maar ook deels voor mensen die er nog actief mee schieten.

De objectieven waarbij je alles handmatig in kan stellen hebben in ieder geval de laatste jaren veel aan populariteit gewonnen omdat die een tweede leven kunnen krijgen op spiegelloze camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 13:41
Anoniem: 181786 schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:34:
De objectieven waarbij je alles handmatig in kan stellen hebben in ieder geval de laatste jaren veel aan populariteit gewonnen omdat die een tweede leven kunnen krijgen op spiegelloze camera's.
Het video-dslr/milc gebeuren is denk ik de trigger geweest. Voor video is een goede MF-lens heerlijk werken, iets wat AF een heel ander verhaal is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

Anoniem: 181786 schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:34:
[...]

Ik heb wel eens naar oude OM modellen gezocht, gewoon omdat het me leuk leek om zo'n model te hebben als Olympus liefhebber. Dat viel qua prijs voor een nette body toch vaak wel flink tegen.

Ik denk dat er ook nog zeker wel vraag is naar bepaalde fotocamera's die met rolletjes werken. Deels voor de verzamelaar maar ook deels voor mensen die er nog actief mee schieten.

Goed oud spul betaal je meer en meer voor, ergens ook wel logisch, omdat ze niet meer gemaakt worden, en ze dus hoe langer hoe waardevoller worden. Ik heb een tijd geleden een mamiya 645 aangekocht, en ben nu wekelijks op stap met een Leica M6, en ik ben zeker niet alleen. Analoog is aan een opmars bezig terug volgens mij. Kijk ook maar naar Lomography

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Analoog is aan een opmars bezig terug volgens mij. Kijk ook maar naar Lomography
Off topic maar je hebt wel gelijk, zelf ook fanatiek weer na even een dipje. Analoog is erg levend nog.

On topic, ebay prijzen ontvang je op ebay, ik vind persoonlijk vaak marktplaats prijzen wat realistischer. Verwacht gewoon ondanks de kleine terugkeer van analoog geen hoofdprijs te ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 06:59
FastFred schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:31:
Ik bied op V&A momenteel het volgende aan

1. Minolta SPxi Dynax body (ergens van de eind jaren 80 geloof ik)
2. Minolta 35-80mm lens (1:4 (22) - 5.6) (vermoedelijk de originele kitlens!?)
3. Sigma 75-300mm lens (1:4 - 5.6)
5. Hama tas voor 2 lenzen en body + 3 ongebruikte rolletjes (36 foto's per rol)
6. Varta 2CR5 Lithium 5V (niet zeker, maar volgens mij zo goed als nieuw)
7. Lijkt niet meer te willen afdrukken, misschien gemakkelijk op te lossen, misschien niet (zwakke batterij? > is al lang niet meer gebruikt)

1. Minolta 404si Dynax body (jaren 90, originele handleidingen, garantiecertificaten etc. aanwezig)
2. Tamron 28-80mm lens (0.7m (2.29ft, 1:3,5 - 5.6) (originele handleiding aanwezig)
3. Tamron 80-210mm lens (1.5m (4.9ft, 1:4.5 - 5.6) (originele handleiding aanwezig)
4. Minolta tas voor body met lens + 1 extra lens
5. 4x Lithium CR2 3V batterij (2 in camera, 2 nieuw in verpakking)

Nu heb ik hier alleen geen idee van, wat ik hiervoor kan vragen? Kan iemand hier een licht op schijnen? Ik weet van de 404si Dynax dat ie voor gemiddeld € 70,- op eBay gaat, dat is puur de body. De 75-300mm Sigma lens gaat op eBay voor $ 150,- US

Kan iemand mij hier aanvullen, alles is in perfecte staat. De beide tassen hebben een vieze nicotine geur, maar verder is alles compleet, kapjes om de lens mount mee af te sluiten, lens kapjes, etc.

Zie advertentie voor foto's: V&A aangeboden: 2 analoge spiegelreflex camera's
Jammer dat er alleen maar budget lenzen bij zitten. Vooral de minolta snelle primes, f/2.8 zooms en de f/4 serie is gewild, maar ook de f/3.5-4.5's doen het nog leuk.

Die 28-80 en 35-80 hebben geen aantrekkelijk bereik voor op APS-C en zijn optisch niet beter als de kitlenzen. Misschien dat de sigma 75-300 nog redelijk te verkopen is al zal iedereen zoeken op sigma 70-300 (is meteen ook een tip plaats 70-300 ook ergens in je ad om makkelijker vindbaar te worden). De 80-210 is ook weinig bijzonders en zal ook weinig op gezocht worden (70-210's zijn meer gangbaar). Is eigenlijk allemaal tientjes werk wat je aanbied. Wil je het verkopen moet je alles op marktplaats zetten, je vraagprijzen ook daar op aanpassen en een aantal meer gangbare zoektermen toevoegen.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

PhilipsFan schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:02:

Ik heb jaren geleden al mijn Minolta X-serie spullen op Marktplaats gehad. Prachtige X-700 body, zoomlens, telelens, 50mm 1.4 lens, flitser etc. Vele schitterende foto's mee gemaakt. Maar het wilde echt niet verkopen. Nou is dat spul nog weer wat ouder dan jouw Dynax serie. Wellicht zijn jouw lenzen nog bruikbaar op Sony Alpha camera's? Dan zouden ze misschien nog enkele tientjes kunnen opbrengen.
Grappig, ik ben sinds een week of wat weer met een Minolta X700 aan het spelen :) Zit een RMC Tokina 35-135mm lens bij.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Pagina: 1