• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een HTPC met een Intel Core i3 530 Boxed. Ik heb zojuist de voeding veranderd naar een stille voeding, wat er voor heeft gezorgd dat de HTPC een stuk stiller is geworden. Toch hoor ik (vind ik) nog teveel geluid, wat komt door de standaard fan van de Intel Core i3 530 Boxed. Ik ben niet zo heel erg in hardware thuis, en vroeg mij af of iemand mij advies kan geven welke fan ik het beste kan aanschaffen voor de processor, zodat ik rustig naar films kan kijken. Ik weet ook niet precies wat een nadeel zou zijn van een passieve fan.

Bedankt,

Smika

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 18:53

Egocentrix

Parttime zeurkous

Eerst zeuren:
Wat heb je zelf al gevonden?

Een CPU passief koelen zou ik niet doen, daarvoor worden ze toch te warm. Om een koeladvies te geven moeten we eigenlijk iets meer weten over je set-up en dan vooral je kast. We kunnen wel NH-D14 roepen, maar als je een kleine HTPC-kast hebt gaat dat niet passen. Iets meer info zou daarom handig zijn.

Also: PMG -> cooling?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 15:24
Kun je de fan niet laten regelen in het bios zodat die bij weinig belasting/lage temp minder toeren maakt en bij hoge belasting/temp meer toeren maakt?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4