Beeldschermadapter sluit af tijdens full screen activiteit

Pagina: 1
Acties:

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 12:34
Beste medetweakers,

Sinds gisteren heb ik een raar probleempje op mijn PC. Op het moment dat ik een full-screen activiteit uit ga voeren (bijvoorbeeld een filmpje via youtube of vlc afspelen) dan houdt na enige tijd mijn beeldschermadapter ermee op, loopt het betreffende programma vast (chrome resp. vlc) en krijg ik de melding dat mijn beeldschermadapter niet meer reageert en is hersteld.
Dit probleem heb ik nog nooit eerder gehad, dus ik heb even teruggedacht aan hetgeen ik gisteren misschien heb veranderd aan mijn PC:

- Ik heb een windows update voor IE9 geinstalleerd (gewoon standaard update)
- Ik heb een bestandje wat ik via usenet had gedownload geopend.

Dat laatste kan misschien iets van een kwaadwillend programma zijn geweest? Ik verwachte eigenlijk een filmpje, maar het was een exe. Voordat ik deze had geopend heb ik het bestand laten scannen met mijn virusscanner maar deze gaf aan dat het veilig was, vandaar dat ik het bestand toch heb geprobeerd te openen omdat ik dacht dat het wellicht een self-unzip was oid. Er gebeurde na het openen echter niets en toen ik later een filmpje wilde kijken had ik dus problemen.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:

-Systeemherstel (niet gelukt, want dit heb ik uitgeschakeld ivm te weinig schijfruimte op mijn C schijf)
-Nieuwe schone installatie van mijn nVidia drivers
-Gegoogled en wat via microsoft gevonden en een ifixit gebruikt

Helaas nog geen succes :(

Heeft iemand anders een idee waar dit vandaan kan komen?

Ik draai op W7 ultimate met een Asus GF8600 videokaart.

Thnx in advance!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Op zich lijkt het me heel vreemd dat het virus dat je binnen hebt gehaald (want dat is natuurlijk wel degelijk gebeurd, ondanks dat je verder niks ziet!), dit probleem zou kunnen veroorzaken. Maar het is wel heel toevallig...

Ik zou in elk geval eens even je lokale virusscanner en een paar online virusscanners een volledige scan laten doen om dat virus te vinden.

offtopic:
Hoe stom kun je zijn? Een filmpje denken te downloaden, een exe vinden en die toch nog uit gaan voeren? Zeker ook nog met admin rechten? Sorry hoor, maar dan vraag je er ook om...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Maardiweb
Heb net panda als online antivirusscanner laten runnen en mijn lokale heeft al een paar korte scans gedaan (F-secure). Ik ga nu weg dus ik zal even een grondige scan laten doen.

De adapter stopt er ook bij niet-fullscreen activititeit af en toe mee trouwens, maar dan herstelt hij heel snel en loopt mn actieve programma niet vast : :|

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-02 02:13

Imprezzion

E92 320i & 307CC

nVidia 8600 hé... Lees eens het topic hier over het doodgaan van nVidia 8 en 9 serie kaarten.

Kan nu niet linken, zit op m'n telefoon.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Maardiweb
Hmm zal daar eens gaan rondneuzen. Heb ook nog wat gegoogled en veel mensen met dezelfde problemen gevonden uiteindelijk. Ook mensen die het hebben opgelost door de videokaart eens intensief schoon te maken dus ik heb net eens de hele boel ontmanteld en grondig gereinigd. Tot zover nog geen last van een uitvallende adapter, dus hopelijk was dit het probleem en heb ik het ook op weten te lossen :D

• Maardiweb
Toch even een bump:

Ik heb er nog steeds last van. Lijkt wel iets minder dan eerst, maar zodra ik een filmpje ga kijken houdt hij het niet langer dan 5 min vol zonder crash. Ik heb al verschillende versies van de drivers geprobeerd, maar helaas geen succes.
Gisteren heb ik het even zonder drivers geprobeerd en met de ingebouwde drivers van W7 zonder problemen een filmpje gekeken. Het lijk dus niet aan de videokaart te liggen, maar aan de drivers. Of is dit een verkeerde conclusie?

Pagina: 1