Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gewenst formaat: 32"
Max. budget: 300 euro
Doeleinde: TV kijken via Ziggo (dus geschikt voor DVB-C) + gamen op de xbox 360
TV's die ik gevonden heb: deze vier (Toshiba 32LV933G, Samsung UE32EH5000W, Panasonic Viera TX-L32X5E & Philips 32PFL3506H/12)
Voorkeur: full HD en op zijn minst 2 HDMI poorten (kan ik tenminste mijn hd recorder van Ziggo en de 360 tegelijkertijd aangesloten laten)

Een plasma tv valt af omwille van formaat. 42" is te groot in de ruimte die ik er voor heb. Dat je daarmee in feite, in combinatie met het maximale budget een hele riks 'goede' LCD's en prima plasma's buiten beschouwing laat weet ik. Maar goed, via de pricewatch heb ik deze vier modellen gevonden. Ik heb geprobeerd om bij de lokale tv-boeren de modellen te vinden om ze zo in het echt te zien. Maar dat valt nog niet mee: want als ze al 32" tv's aanbieden zijn het juist niet de vier die ik in de pricewatch gevonden heb.

Verder vraag ik me af hoe het zit met CI+. Volgens de pricewatch hebben ze dat allemaal. Houdt dat dan in dat ik mijn Ziggo smartcard in willekeurig welke tv van de vier kan prikken en gewoon verder de hd-recorder daar niet meer nodig voor heb? Dus dan is een aparte CI+ CAM module overbodig toch? Tenminste als ik het verder goed begrepen heb zou dat het geval moeten zijn.

Mijn oog viel met name op de Samsung. Omdat die qua prijs prima is, qua afmetingen mooi compact is. Maar i.t.t. de Toshiba heeft ie geen DVB-C HD. Dus stel dat ik de Samsung neem, mijn smartcard van Ziggo erin prik: heb ik dan enkel SD beeld omdat de tuner enkel DVB-C aan kan en geen DVB-C HD zoals de Toshiba? Ik merkte op dat ze hier voor consumentenelektronica nu ook een aankoopadviesforum hadden toegevoegd, dus ik dacht: laat ik via deze weg mede-tweakers maar eens vragen om advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Een tv met CI+ heeft áltijd nog een CAM-module nodig, want je pasje past niet direct in de tv. En dat een tv CI+ heeft, wil nog niet gelijk zeggen dat 'ie ondersteund wordt door Ziggo, altijd eerst even op de site van Ziggo controleren of 'ie in de lijst van ondersteunde modellen staat.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Van de vier wordt enkel de Toshiba ondersteund. Dat is dan duidelijk in elk geval. Als ik hoe dan ook een aparte CAM-module er los bij moet aanschaffen laat ik die hele CI+ functie wel ongebruikt. Bedoel: dan is mijn Cisco hd-recorder zo goed als nutteloos en de aanschafprijs van dat ding (99 euro) is meer zonde om niet langer te gebruiken dan een los ding apart aan moeten schaffen a 30 euro (nog los van de vraag of dat marktplaats geval wat is) Want de ene CAM-module is de ander niet lijkt mij zo. Goed.. ik zal dan de hd recorder blijven gebruiken, die ik dan via een HDMI kabel aansluit op willekeurig eender tv.

De Philips valt maar bij een shop te halen in de pricewatch, terwijl de rest wel goed verkrijgbaar is. Daarnaast heeft de Panasonic geen full hd (al vermeldt de pricewatch dit wel) Kortom: het zal gaan tussen de Toshiba of Samsung. Even spieken op consumentenbond en ze zijn beide beoordeeld. (de philips ook)

Toshiba 32LV933G: score 5,1Samsung UE32EH5000: score 6,6Philips 32PFL3506H: score 5,1Toshiba 32LV833: score 6,1
Beeldkwaliteit (40%):5,0Beeldkwaliteit (40%):6,3Beeldkwaliteit (40%): 4,2Beeldkwaliteit (40%): 6,1
Geluidskwaliteit (20%):3,4Geluidskwaliteit (20%):5,7Geluidskwaliteit (20%):5,6Geluidskwaliteit (20%):5,2
Gebruiksgemak (12,5%):5,4Gebruiksgemak (12,5%):6,8Gebruiksgemak (12,5%):5,8Gebruiksgemak (12,5%):5,4
Speciale functies (17,5%):6,2Speciale functies (17,5%):7,3Speciale functies (17,5%):8,4Speciale functies (17,5%):7,4
Aansluitingen en tuners (5%):6,2Aansluitingen en tuners (5%):5,9Aansluitingen en tuners (5%):6,2Aansluitingen en tuners (5%):6,2
Energieverbruik (5%):7,9Energieverbruik (5%):10Energieverbruik (5%):7,7Energieverbruik (5%):7,5

Dus de voorganger van de Toshiba is beter beoordeeld i.v.m. zijn opvolger en de Samsung springt er uit aldus de Consumentenbond. Hoeveel waarde je aan hun tests nu moet geven is maar de vraag. Want als het qua reviews er op aan komt, weet je van Tweakers welke testmethodes ze hanteren en bij de CB niet. Maar aangezien tv's niet of nauwelijks gereviewd worden hier (behalve de uitzonderlijke modellen) moet ik toch ergens op varen. Als er nog alternatieven zijn hoor ik ze ook graag, maar de pricewatch werkt lekker makkelijk met filteren, enkel de Grundig 32VLC6121C heb ik niet meegenomen. Maarja, dat is voor mij een merk uit een ver, ver verleden en nogal vergane glorie als je mij vraagt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:38
Mag ik vragen welke TV je uiteindelijk hebt aangeschaft? Ik zit zelf met een vergelijkbaar 'probleem' en zou graag meer objectieve info krijgen om een goede keuze te kunnen maken.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Joeridev schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:20:
Mag ik vragen welke TV je uiteindelijk hebt aangeschaft?
Beter laat dan nooit (na 0 reacties heb ik zelf de knoop doorgehakt en niet meer omgekeken naar dit topic)

Het is de Samsung UE32EH5000W geworden voor 277 euro, gekocht bij BCC online. (toen de MM 19% btw? weg ermee had eind september) Ik kon mijn budget niet ophogen om 100Hz in huis te halen, maar alleen bij voetbalwedstrijden via Eredivisie Live merk je op dat ie er moeite mee heeft als LCD. Met gamen heb ik nergens last van iig (xbox 360 via hdmi@720p) Had eerst lokaal geopteerd voor de Philips, maar dat was qua constructie van het toestel huilen met de pet op. Dus die heb ik geretourneerd en toch de Samsung genomen.

Verder heeft die Philips 100Hz d,m.v. CMR (clear motion range) maar dat is dus niks anders dan met een foefje een 50Hz tv wat opkrikken en geen 'native' 100Hz, Wil je echt 100Hz en meer, dan zit je bij 350+ qua prijsklasse. Dat of tweedehands een tv halen uit een 'hogere' serie. Bovendien was mijn referentiekader voor jaren de Samsung 2032MW :P Dus die overstap van half monitor/half tv naar budget tv is al een vooruitgang qua kijkgenot. :) Maar al het waar naar zijn geld, willekeurig welke van de vier uit de TS vallen natuurlijk in het niet van een beetje Samsung/LG/Toshiba en co uit de prijsklasse van 700+ euro. Dus dat is een oneerlijke vergelijking.

Als je nog verdere vragen hebt hoor ik het wel :)