iPad Clock App vs Swiss Railway Clock: zoek de 10 verschilen

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339105

Topicstarter
Ik ben heel benieuwd hoe deze mogelijke zaak tussen Apple en SBB gaat aflopen.
In 1e instantie zou je zeggen: een rechtstreekse kopie.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/09/swissrailwayclock.jpg

Maar ... als je langer (en beter) kijkt (en nadenkt) zie je de volgende verschillen:

a. de witruimte langs de buitenrand is minder
b. de 5 minuten balken zijn dikker
c. de minuten streepjes zijn dunner en langer
d. de uren en minuten wijzer zijn recht en lopen niet licht taps toe
e. de uren en minuten wijzer zijn absoluut iets-, maar zeker relatief korter
f. de afstand van het rode balletje tot de 5 minuten balk is groter, met witruimte
g. het rode balletje is relatief iets kleiner
h. dit betreft een electronische versie vs 'echte' '3D' versie
i. het stukje van de secondenwijzer achter het draaipunt is relatief korter
t.o.v. de achterkant van de minuten en uren wijzer
j. het bevestigingspunt van de secondewijzer is rond
(k. geen logo van de licentiehouder op de plate) >:)

Sorry Hans Hilfiker, maar ik vind deze Apple Clock App op alle punten van design een verbetering.
Daardoor is het voor mij een beter leesbare klok en er lijkt zeer goed over te zijn nagedacht.

Of dit aantal verschillen voldoende zal zijn in een rechtzaak? Ik heb weinig verstand van patenten.
Maar we kunnen denk ik allemaal veel leren van patenten in deze potentiële rechtzaak
en in hoeverre e.e.a. exact of evt. met welke marge e.e.a. moet zijn vastgelegd, wil je spreken van wel of niet een kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einreb73
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-06 14:06
-edit-

[ Voor 91% gewijzigd door einreb73 op 23-09-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Ik had dit inderdaad al gelezen. Het schijnt dat SBB dit al heeft voorgelegd bij Apple CH, maar die hebben nog geen reactie gegeven. Er stond in het bericht dat Apple een licentie ergens anders heeft, maar niet in CH (?). Ben benieuwd hoe dit afloopt.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Maar ook eens zo'n opsomming van de verschillen tussen deze tablets.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.devicemag.com/wp-content/uploads/2010/09/Apple-ipad-vs-Galaxy-Tab.jpg
Toch vindt Apple dat ze genoeg op elkaar lijken om er een rechtzaak van te maken.
* Pinobigbird iets over koekje en deeg mompelt

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 11:25

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Pinobigbird schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:09:
[afbeelding]
Toch vindt Apple dat ze genoeg op elkaar lijken om er een rechtzaak van te maken.
Denk dat je beter andere plaatjes kunt laten zien (iPad zonder 3g) en de 9,7" versie van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Pinobigbird schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:09:
[afbeelding]
Amen! Het is weer de typerende iOS gebruiker die met een lijstje van verschillen moet komen.
De klok is gewoon een kopie en Apple krijgt daardoor de bal terug gekaatst, maar dan op zijn neus >:)

Is dit een heel topic waardig trouwens?

Edit: Die app is opzichzelf ontzettend doelloos ook nog eens, zulke apps stonden al tijden in de Appstore en hadden absoluut niet vast in iOS6.0 gehoeven.
Anoniem: 339105 schreef op zondag 23 september 2012 @ 09:46:
Sorry Hans Hilfiker, maar ik vind deze Apple Clock App op alle punten van design een verbetering.
Daardoor is het voor mij een beter leesbare klok en er lijkt zeer goed over te zijn nagedacht.
Beweer je hier nou echt dat de iOS versie beter af te lezen is dan het origineel?
Moet je die Apple bril eens afzetten, dan zie je dat je echt uit je nek kletst.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 23-09-2012 10:19 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is niet echt topicwaardig. Als je wilt discussiëren over het nut van patententen of de rechtszaak Apple vs. X kun je beter den topic openen in W&L of SG. Deze gaat jig op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.