HELP! PC doet niks meer na BIOS update; ASUS P8P67

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:50
Hallo mensen,

ik zit hier even goed met m'n handen in het haar!!

Ik ben bang dat ik het moederbord van m'n HTPC om zeep heb geholpen.. Er was een BIOS update welke ik via de BIOS heb proberen te updaten. Deze versie lostte wat problemen op met het connecten van verschillende USB apparaten waar ik nog wel eens problemen mee had. Leek dus een goede update te zijn..

Echter krijg ik na de update geen beeld meer! :( het ging al niet helemaal vlekkeloos tijdens het updaten.. Na dat de update "succesvol" was voltooid moest ik op "ok" klikken waarna de pc opnieuw zou opstarten. Dat gebeurde maar neit dus heb ik de pc uiteindelijk zelf maar opnieuw opgestart. Nu blijft het beeld dus zwart.. Pffff, ik baal stevig!
Ik heb de batterij van het moederbord er al even uit gehad en de pc daarna even opgestart. Nog steeds geen beeld. Daarna de batterij er weer in, maar nog steeds helemaal niks. Ook al wat dingen met het geheugen geprobeerd, maar het mag allemaal niks baten.

Heeft iemand wellicht een tip, en kan iemand me misschien vertellen hoe dit garantie technisch verloopt? Ik heb het bord bij Azerty vandaan.. Ik heb gewoon precies gedaan wat er wordt voorgeschreven..

In ieder geval, de gebruikte hardware:

ASUS P8P67
Intel i3 2100
8GB kingston DDR 3
ASUS HD5770, 1GB
OCZ Agility 3, 60GB

Ik hoop dat iemand nog een tip heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-07 11:24

Pos

Ok, i'm goin on a limb here..

Bios beeps bij opstarten zoals normaal? of nooit gehad?

Trek al je aangesloten rand apparatuur eruit. Behalve de monitor/tv

Haal je hd5770 eens er uit. Dus booten vanaf je IGP als dat kan icm je mobo.

Kan natuurlijk altijd dat een bios flash corrupt is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt voor je reactie..

Ik heb geen onboard aansluiting op m'n moederbord, dus dat wordt lastig.. Ook heb ik geen speakertje voor op het moederbord, maar ben ff aan het zoeken of ik hier niet nog eentje heb liggen. Dan prik ik die er even op..

Verder is alle randapperatuur losgekoppeld..

Als ik een speakertje heb gevonden laat ik het weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 21:30
Hoe heb je de monitor aangesloten?

Met dvi of?

[ Voor 18% gewijzigd door Ellos op 23-09-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos

Pos

pagina 3-36 van je manual, zou ook evt een oplossing kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ellos schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:47:
Hoe heb je de monitor aangesloten?

Met dvi of?
DVI naar HDMI en het 7" touchscreen van de behuizing middesl VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Pos schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:48:
pagina 3-36 van je manual, zou ook evt een oplossing kunnen zijn
Ik heb al geprobeerd om de ch van het moederbord er in te doen tijdens eht opstarten maar dan gebeurd er ook niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Probeer het dan nog eens met een USB-stick met je bios file erop, zal wel fat32 moeten geformateerd zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Soldaatje schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:54:
Probeer het dan nog eens met een USB-stick met je bios file erop, zal wel fat32 moeten geformateerd zijn denk ik.
Ga ik NU proberen! Super bedankt voor het mee denken in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 21:30
Een beetje vreemde vraag was het misschien maar ik heb zelf sinds een bios upgrade op mijn asus P8Z77-V geen signaal meer over DP zowel op mn GTX580 als op mn iGP niet...

Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Soldaatje schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:54:
Lijkt niet te werken, maar ik kan natuurlijk ook niet zien of ie iets aan het doen is.. Ik heb een usb stick geformatteerd in Fat32 en de biofile (.rom) er op gezet.. Daarna alles ontkoppeld, de usb stick in een usb 2.0 poort gestopt en de pc aangezet.. Er gebeurd nog niks.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos

Pos

Als ik de manual goed lees, moet je dus EN de USB stick erin doen EN de support dvd. Ik zou dan gewoon de pc minimaal een half uur laten draaien.

zoiezo zijn moederbord beeps wel handig in dit soort situaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Pos schreef op zondag 23 september 2012 @ 01:10:
Als ik de manual goed lees, moet je dus EN de USB stick erin doen EN de support dvd. Ik zou dan gewoon de pc minimaal een half uur laten draaien.

zoiezo zijn moederbord beeps wel handig in dit soort situaties ;)
Op pag. 3-36 staat: Insert the motherboard support DVD to the optical drive, OR the usb flash drive contraining the BIOS file to the usb port.

Op pag. 3-37 staat inderdaad: Prepare the motherboard support DVD AND a USB flash drive.

Ik heb al even gelezen op internet dat die zogenaamde "crash free BIOS" methode alleen werkt wanneer je in ieder geval nog beeld krijgt. Dat is in mijn geval dus al niet zo.. Even met google translate vertaald uit het Duits:

"Na een telefoontje met een zeer vriendelijke ASUS werknemers, nu weet ik dat de methode met de Crash-allergene BIOS alleen werkt als je kunt in ieder geval iets op het scherm. Vermoedelijk waren er de Bootbug met nieuwere revisies, maar niet meer (ja, nee, is duidelijk ....). Dus ik heb waarschijnlijk al pech en de boot block is verdwenen. Gewoon voor de info voor die tijd moeten hebben hetzelfde probleem als ik. Maar als iemand dit probleem opgelost wordt, de oplossing die ik zou zeer geïnteresseerd.

Alternatieve kunnen ophalen van de computer nu. Dus we ooit kan hopen ..."

Denk dus niet dat dit hem wordt.. Maar zal ze er beide even in doen en een half uur later draaien.. Op goed geluk dan maar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik had nog wel een speakertje liggen, maar die heeft maar 2 snoertjes.. Wanneer ik deze er op prik hoor ik niks.. Er zitten 4 connectors op het moederbord.. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos

Pos

die van mij ook.. je hebt alleen de 5v en speaker nodig, de 2 in het midden zijn beide ground, en niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Pos schreef op zondag 23 september 2012 @ 01:20:
die van mij ook.. je hebt alleen de 5v en speaker nodig, de 2 in het midden zijn beide ground, en niet nodig
Oké, nou in dat geval, geen piepjes.. :( Geen goed teken ben ik bang.. Heb hem er op beide manieren ingeprikt.. Zonder succes..

Is rood de +5V trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door powermarcel10 op 23-09-2012 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos

Pos

Nou, dan zijn mijn quick-fix ideeën ook op..

Je zou als laatste redmiddel nog een nieuwe ROM kunnen kopen op ebay ofzo.
Heb zelfs gelezen dat ze die rom hotswappen. Nieuwe erin -> booten -> nieuwe eruit -> oude erin -> flashen.

Of dan toch maar aan een rma proces beginnen helaas

+5v is de rode ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Pos op 23-09-2012 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Pos schreef op zondag 23 september 2012 @ 01:30:
Nou, dan zijn mijn quick-fix ideeën ook op..

Je zou als laatste redmiddel nog een nieuwe ROM kunnen kopen op ebay ofzo.
Heb zelfs gelezen dat ze die rom hotswappen. Nieuwe erin -> booten -> nieuwe eruit -> oude erin -> flashen.

Of dan toch maar aan een rma proces beginnen helaas
Als je deze video bekijkt: YouTube: Asus Crosshair V Formula Bios Chip Update

Lijkt het ook vrij simpel te zijn om er een nieuwe in te stoppen.. Ik dacht dat die dingen er op vast gesoldeerd zaten.. Kan alleen nergens vinden of die van mij vast zit gesoldeerd of gewoon in een socket bevestigd zit..

Pffff, wat een kloten zooi zeg.. Ik heb m'n bios al zo vaak geupdate.. Nooit een probleem mee gehad, en nu dit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ja, RMA eerst proberen als je nog garantie hebt, anders de BIOS-chip er uit halen en opsturen naar een flasher of een nieuwe chip kopen. http://www.flashbios.org/ heb ik goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

powermarcel10 schreef op zondag 23 september 2012 @ 01:18:
Ik had nog wel een speakertje liggen, maar die heeft maar 2 snoertjes.. Wanneer ik deze er op prik hoor ik niks.. Er zitten 4 connectors op het moederbord.. :s
En als je zonder geheugen of vga boot, krijg je dan wel een beep te horen? Als dat niet het geval is dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat het bios gaar is. Je zegt dat je de pc zelf had uitgezet na de update, dat is iets wat je eigenlijk nooit zomaar moet doen. Ik vrees ook dat het een RMA wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bee.nl schreef op zondag 23 september 2012 @ 01:37:
[...]

En als je zonder geheugen of vga boot, krijg je dan wel een beep te horen? Als dat niet het geval is dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat het bios gaar is. Je zegt dat je de pc zelf had uitgezet na de update, dat is iets wat je eigenlijk nooit zomaar moet doen. Ik vrees ook dat het een RMA wordt.
Ik zal nog even proberen om alles er uit te halen en de pc dan nog een keer op te starten om te kijken of ik een biepje hoor.. Ik heb ook best lang gewacht maar de boel liep vast.. Echter had ik de melding dat de update succesvol was geïnstalleerd al gehad, dus ik dacht dat het wel goed zat..

Zag net dat ik het moederbord trouwens bij Mycom vandaan heb.. Gekocht op 26-09-2011. Als er een jaar garantie op zit moet ik dus snel wezen! :p Zal er maandag direct mee heen gaan anders.. Maar zal nog ff een lege boot proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Geen biepjes helaas.. BIOS dus echt naar de kl*t*n.. :( Wat een domper zeg!! Ik ga er maandag direct mee heen om te kijken wat ze zeggen..

Hoe werkt dat over het algemeen? Enig idee? Valt BIOS flashen onder de garantie? Als je op de site van ASUS kijkt wordt het nergens echt afgeraden ofzo.. Ook in de handleiding lijkt het allemaal geen kwaad te kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik heb even gekeken, en de bios chip van m'n moederbord is heel eenvoudig te vervangen.. heb hem al even gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd.. Fluitje van een cent.. Dat scheelt weer.. Via de website van ASUS lijkt hij heel eenvoudig te bestellen.. Alleen krijg ik daar een error waardoor ik de bestelling niet kan voltooien.. Ook heb ik daar een creditcard nodig (heb ik niet).

Weet iemand een goede plek om deze chips los te bestellen? Graag zonder credit card of paypal, als dit mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Geen rma dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
RMA kan ik wel proberen, maar dan ben ik m'n moederbord waarschijnlijk weer een paar weken kwijt. Dit terwijl het relatief makkelijk op te lossen moet zijn met een nieuw chipje van ongeveer een tientje.. Ik heb alleen gemaild naar: http://www.flashbios.org/

Daar wordt hier op tweakers ook wel over gesproken. Hierbij kan je je chip opsturen en zet hij er weer de juiste rom op.. Dat doe ik liever dan m'n moederbord weer een paar week kwijt te zijn.. Slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Nee, qua tijd heb je wel gelijk.
Maar misschien kan je het gratis gerepareerd krijgen als je wil maar het gaat om weinig geld inderdaad dus ik begrijp je keuze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Soldaatje schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:44:
Nee, qua tijd heb je wel gelijk.
Maar misschien kan je het gratis gerepareerd krijgen als je wil maar het gaat om weinig geld inderdaad dus ik begrijp je keuze wel.
Zo, ik heb de chip gister op de post gedaan.. Kostte al met al maar een tientje. Mocht het daarmee gefixt zijn dan kom ik dus met de schrik vrij.. ;) Ik zou de chip binnen een paar dagen weer binnen hebben, dus ben heel benieuwd!!

Ik moet zo toch nog ff langs de Mycom voor een active displayport adapter. Zal ze direct nog ff vragen of zij, mocht het niet lukken met de bios chip, zelf evt. een chip voor me kunnen bestellen bij ASUS.

Ik laat uiteraard even weten hoe dit afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Mannen, hij doet het weer!!!! Flashbios developments heeft goed werk afgeleverd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:02

Quad

Doof

Kijk eens aan! Fijn dat het opgelost is. Succes er verder mee ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1