Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken, in 1080p, zonder enig ongemak. (XBMC / W7)
Bijkomen zijn muziek afspelen en een beetje surfen. Denk aan lurken op GoT (F1 topic) tijdens het bankhangen / race-kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 400 euro, inc. W7 HP.
Minder mag altijd. Ik heb een systeem in gedachten maar misschien kan het goedkoper.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, voeding, mobo, processor, geheugen, SDD, GPU en W7 HP
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Maximale hoogte 11 cm, ivm. tv-meubel
- zo stil mogelijk
- HDMI
- GB netwerk
- SSD, min. 100 Gb
Ik heb me de afgelopen avonden eens proberen te verdiepen in de wereld van de HTPC. Initieel dacht ik aan systemen als de Zotac ZBox, MSI Wind box of Asus EEE-box maar ik ben toch gaan kijken naar zelfbouw. De "kant-en-klaar" systemen werken ook niet rechtstreeks uit de doos, maken de installatie van windows niet eenvoudig omdat er geen optical drive bijzit of hebben weer geen SSD met meer dan 64Gb ruimte.
Ik heb zelf het volgende systeem samengesteld:
Een opt. drive ontbreek, omdat ik die van mijn desktop leen voor het installeren van W7. Later kan ik altijd een BR-speler toevoegen aan het systeem
Volgens mij moet ik hiermee aan al mijn eisen hebben voldaan.
Mijn vragen:
- Heb ik inderdaad aan al mijn eisen voldaan, of mis ik iets?
- De voeding van 75w, is dat voldoende?
- Kan dit goedkoper, zonder (merkbaar) prestatie-verlies?
Films kijken, in 1080p, zonder enig ongemak. (XBMC / W7)
Bijkomen zijn muziek afspelen en een beetje surfen. Denk aan lurken op GoT (F1 topic) tijdens het bankhangen / race-kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 400 euro, inc. W7 HP.
Minder mag altijd. Ik heb een systeem in gedachten maar misschien kan het goedkoper.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, voeding, mobo, processor, geheugen, SDD, GPU en W7 HP
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Maximale hoogte 11 cm, ivm. tv-meubel
- zo stil mogelijk
- HDMI
- GB netwerk
- SSD, min. 100 Gb
Ik heb me de afgelopen avonden eens proberen te verdiepen in de wereld van de HTPC. Initieel dacht ik aan systemen als de Zotac ZBox, MSI Wind box of Asus EEE-box maar ik ben toch gaan kijken naar zelfbouw. De "kant-en-klaar" systemen werken ook niet rechtstreeks uit de doos, maken de installatie van windows niet eenvoudig omdat er geen optical drive bijzit of hebben weer geen SSD met meer dan 64Gb ruimte.
Ik heb zelf het volgende systeem samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus E45M1-I DELUXE | € 150,78 | € 150,78 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 82,- | € 82,- |
| 1 | LC-Power LC-1320mi | € 39,37 | € 39,37 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 88,10 | € 88,10 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1066D3S8N7K2/4G | € 18,95 | € 18,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 379,20 | |
Een opt. drive ontbreek, omdat ik die van mijn desktop leen voor het installeren van W7. Later kan ik altijd een BR-speler toevoegen aan het systeem
Volgens mij moet ik hiermee aan al mijn eisen hebben voldaan.
Mijn vragen:
- Heb ik inderdaad aan al mijn eisen voldaan, of mis ik iets?
- De voeding van 75w, is dat voldoende?
- Kan dit goedkoper, zonder (merkbaar) prestatie-verlies?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?