Stille HTPC, voor het vloeiend afspelen van 1080p content.

Pagina: 1
Acties:

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken, in 1080p, zonder enig ongemak. (XBMC / W7)
Bijkomen zijn muziek afspelen en een beetje surfen. Denk aan lurken op GoT (F1 topic) tijdens het bankhangen / race-kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 400 euro, inc. W7 HP.
Minder mag altijd. Ik heb een systeem in gedachten maar misschien kan het goedkoper.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, voeding, mobo, processor, geheugen, SDD, GPU en W7 HP

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Maximale hoogte 11 cm, ivm. tv-meubel
- zo stil mogelijk
- HDMI
- GB netwerk
- SSD, min. 100 Gb

Ik heb me de afgelopen avonden eens proberen te verdiepen in de wereld van de HTPC. Initieel dacht ik aan systemen als de Zotac ZBox, MSI Wind box of Asus EEE-box maar ik ben toch gaan kijken naar zelfbouw. De "kant-en-klaar" systemen werken ook niet rechtstreeks uit de doos, maken de installatie van windows niet eenvoudig omdat er geen optical drive bijzit of hebben weer geen SSD met meer dan 64Gb ruimte.

Ik heb zelf het volgende systeem samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E45M1-I DELUXE€ 150,78€ 150,78
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,-€ 82,-
1LC-Power LC-1320mi€ 39,37€ 39,37
1Samsung 830 series 128GB€ 88,10€ 88,10
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S8N7K2/4G€ 18,95€ 18,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,20

Een opt. drive ontbreek, omdat ik die van mijn desktop leen voor het installeren van W7. Later kan ik altijd een BR-speler toevoegen aan het systeem
Volgens mij moet ik hiermee aan al mijn eisen hebben voldaan.

Mijn vragen:
- Heb ik inderdaad aan al mijn eisen voldaan, of mis ik iets?
- De voeding van 75w, is dat voldoende?
- Kan dit goedkoper, zonder (merkbaar) prestatie-verlies?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
Met 75W ga je het in principe wel redden. Bord gebruikt max 18W volgens de specs.
Zou ook zonder problemen 1080p moeten kunnen doen.

Waarom wil je per sé een 100+GB SSD? Want als je je films wilt opslaan erop, is het wat krap, maar als je wilt gaan downloaden en parren/unrarren is je systeem wel weer wat karig.... Dan zou ik eerder voor een A6-setup gaan, maar dan ga je het niet redden met 75W.
Als je gebruik maakt van een centrale storage, is het niet mogelijk om je downloads daarover dan te laten verlopen?

iRacing Profiel

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Topicstarter
Ik wil inderdaad gaan downloaden via de HTPC, ik moet dus wat ruimte hebben om e.e.a. op te slaan. Na het bekijken gaat de content bij de rest van het archief op mijn desktop-systeem.
Zo download ik energie-zuinig, kan ik nieuw spul bekijken zonder beide PC's aan te zetten en heb ik (indien nodig) de beschikking over een soort centrale opslag.

Edit: En het prijsverschil tussen een 64 of 128 GB Samung 830 is ook maar 26 euro, dat kan ik wel missen.

[ Voor 13% gewijzigd door c0ne op 24-09-2012 13:03 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
Kan in principe hier prima mee, als je je maar realiseert dat je dan mogelijk de situatie gaat krijgen waarin je een film in 5 minuten download, en pas na 30 minuten kan kijken omdat parren/unrarren een tijd gaat duren. Als dat geen bezwaar is, dan is de setup prima. (maar is het niet handiger om je desktop dat werk op te laten knappen, en des noods gooi je daarna je download naar je HTPC om te kijken, en daarna weer terug?)

iRacing Profiel