Inzicht/advies gevraagd - Silverstone disk-bay

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een tijdje geleden een N40L aangeschaft (HP Microserver). Het dingetje leent zich prima als NAS, en daarvoor gebruik ik het dan ook.

Probleem is een beetje dat de N40L in principe alleen maar plaats biedt voor 4 3,5inch disks. Maar, er zit een Optical Disk Drive bay in waar je perfect een 5,25inch naar X keer 3,5 of Y keer 2,5 of een combinatie daarvan.

Ik heb mijn oog laten vallen op http://www.silverstonetek...duct.php?pid=272&area=usa . Gewoon iets simpels, niets bijzonders, hotswap is geen eis... Het leuke ervan is dat het ook nog plaats biedt voor 2 x een 2,5 bovenop de 3,5 (of niet?).

Mijn vraag naar jullie is: ik heb al enkele unboxing video's en reviews gelezen en twijfel over iets: je ziet duidelijk de uitsparing in de front (voor bv een paneeltje ter grootte van een diskettestation van vroeger) maar:
  1. Is dat paneeltje standaard zo al uitgesneden, of zou je kunnen swappen met een "dicht"?
  2. Of is het de bedoeling dat ik de bay gewoon wat naar achter plaats met een tweede set uitsparingen/gaatjes voor schroeven?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik zou persoonlijk gaan voor dit:

Afbeeldingslocatie: http://andysworld.org.uk/blog/wp-content/uploads/2011/08/hpproliantmicroserverwith6baysharkoonhotplugsata.jpg

Het kost je wel wat, maar dit is toch voor mij de manier om compact nog even 6 ssd's/hdd's kwijt te kunnen. Het enige nadeel is dat de ventilator hoorbaar is, maar ik heb het fannetje gewoon gesloopt. Ik gebruik deze zelf met 2 ssd's en 4 hdd's en de hdd's worden ongeveer 40 graden bij intensief gebruik.

En dan lijkt het me handig om te vermelden over welk product ik het heb: Sharkoon SATA Quickport 6 Bay

[ Voor 17% gewijzigd door GioStyle op 22-09-2012 23:02 . Reden: Product toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:21
OK, ziet er heel handig uit, maar ik moet één 3,5'er kwijt geraken en maar één 2,5'er ;)