Ik heb een wifi netwerk thuis en wil mijn Denon A-100 (AV versterker/ontvanger) 'online krijgen'. Ik heb een Sitecom accesspoint N300 aangeschaft. Op mijn PC (nieuw ding maar hij draait met Windows XP) met een ethernet kabel verbonden en "ingesteld". Bij het laten zien van draadloze netwerken meld mijn sitecom zich ook als ik hem losgekoppeld heb. (en via de website van sitecom felicitaties ontvangen omdat het apparaat het doet, met de melding "happy surfing") Heb de WAP sleutel (onderkant v/h apparaat) ingegeven.
Daarna met de ethernet kabel de Sitecom verbonden met mijn Denon en via het menu "netwerk connecting" tevergeefs geprobeerd hem aan de praat te krijgen. Mijn Denon ondersteunt DHCP (staat in het menu ook op AAN),maar er gebeurt niets als ik internet radio kies.
In het menu van de Denon waar bovenaan staat DHCP 'ON' kan ik alleen kiezen uit exit of details. Kies ik dat laatste dan verschijnt er weer DHCP 'ON' en: IP adres (rits getallen), subnet maks (rits getallen), default gateway (alleen nullen), Primary dns en secondary dns eveneens met alleen nullen. Proxy staat op off.
Hoe kom ik hier verder?
Met DHCP heb ik (ben een nitwit op netwerk gebied zoals uit mijn tekst blijkt) toch helemaal niets te maken met IP adressen etc. Mag ik aannemen dat de Sitecom ook op DHCP staat? De gebruiksaanwijzing heb ik doorgespit. Je kunt op een website de sitecom helemaal configureren maar daar moet je Hogere Informatica voor gevolgd hebben. Bovendien zeggen de grapjassen dat ik in de address bar van de browser 'wlx2000.setup' moet invullen om online die configuratie te doen. Met het invullen van die tekst komt bij mij nergens in de verste verte niet het scherm waarin ik mijn user naam en password kan invullen. De router van mijn wifi netwerk is een D-link DIR 655.
elke tip wordt enthousiast
begroet.
Daarna met de ethernet kabel de Sitecom verbonden met mijn Denon en via het menu "netwerk connecting" tevergeefs geprobeerd hem aan de praat te krijgen. Mijn Denon ondersteunt DHCP (staat in het menu ook op AAN),maar er gebeurt niets als ik internet radio kies.
In het menu van de Denon waar bovenaan staat DHCP 'ON' kan ik alleen kiezen uit exit of details. Kies ik dat laatste dan verschijnt er weer DHCP 'ON' en: IP adres (rits getallen), subnet maks (rits getallen), default gateway (alleen nullen), Primary dns en secondary dns eveneens met alleen nullen. Proxy staat op off.
Hoe kom ik hier verder?
elke tip wordt enthousiast