Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Anoniem: 63975
Wel op een ander kanaal zetten.
Bedankt voor je reactie!Anoniem: 63975 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:17:
Het beste kan je een netwerkkabel naar die Vigor trekken (het ding ondersteunt Power over Ethernet) en 'm instellen als AP met dezelfde netwerknaam en sleutel als het eerste netwerk.
Wel op een ander kanaal zetten.
Dus ik moet m met een utp kabel aansluiten op mn laptop?
Als je huidge machine een IP adres heeft in een andere range, moet je de machine handmatig instellen op 192.168.1.5 (bijvoorbeeld) om bij de Vigor te komen.
Op GoT gebruiken we

En hoe kom ik in de interface?Anoniem: 63975 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:27:
De Vigor staat volgens mij standaard op 192.168.1.2
Als je huidge machine een IP adres heeft in een andere range, moet je de machine handmatig instellen op 192.168.1.5 (bijvoorbeeld) om bij de Vigor te komen.
Op GoT gebruiken we [afbeelding] als je binnen 24 uur een aanvulling hebt.
Je kan 'm al in je netwerk hangen of direct op de laptop aansluiten om 'm initieel in te stellen.
Dat maakt voor het veranderen van het IP adres op je laptop niet uit.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 22-09-2012 19:45 ]
Ik heb geen idee hoe ik bij de instellingen kom, dus kan ze ook niet veranderen
Alvast bedankt
http://192.168.1.2
of
http://192.168.2.2
Welke Windows versie heb je?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 22-09-2012 19:56 ]
Maar toen ik bij ipconfig keek, kreeg ik apiba (toen ik dat ding via een lankabel aansloot op mijn laptop)
[ Voor 31% gewijzigd door Domih op 23-09-2012 00:05 ]
Hoe verander ik die IP van mijn laptop?Anoniem: 63975 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:27:
De Vigor staat volgens mij standaard op 192.168.1.2
Op GoT gebruiken we [afbeelding] als je binnen 24 uur een aanvulling hebt.
Wel denk ik: Als je zulke basisvragen moet stellen, is dit misschien een beetje te hoog gegrepen om zelf te doen.Volgens mij zou je er goed aan doen om iemand in je omgeving die handig met computers is vragen om een middagje langs te komen, dan kan die je ook de basis-dingetjes uitleggen.
Als je het toch zelf wilt proberen, dan zou ik voor dit soort basisdingen gewoon Google erbij pakken. Door het zelf uit te vogelen en documentatie te lezen, leer je waarschijnlijk meer dan als je iedere keer weer terug naar het forum moet.
Gisteren was hier een vriend van mij die een baantje heeft bij een helpdesk van ZiggoKeypunchie schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:52:
Je enthousiasme vind ik inspirerend.
Wel denk ik: Als je zulke basisvragen moet stellen, is dit misschien een beetje te hoog gegrepen om zelf te doen.Volgens mij zou je er goed aan doen om iemand in je omgeving die handig met computers is vragen om een middagje langs te komen, dan kan die je ook de basis-dingetjes uitleggen.
Als je het toch zelf wilt proberen, dan zou ik voor dit soort basisdingen gewoon Google erbij pakken. Door het zelf uit te vogelen en documentatie te lezen, leer je waarschijnlijk meer dan als je iedere keer weer terug naar het forum moet.
Hij heeft mijn netwerk opnieuw geconfigureerd, maar heeft geen idee hoe hij in de AP komt.
Ik heb al de documentatie gelezen over de AP. Daar staat in wat je moet doen om m in te stellen, maar niet hoe ik in de interface kom.
Ik hoop toch nog dat hier iemand me kan helpen
Dat is het enige wat ik nog moet doen nu
Als ik naar IPconfig ga, staat er bij default gateway niks.
[ Voor 20% gewijzigd door Domih op 23-09-2012 16:58 ]
Anoniem: 93986
Seriously!!Domih schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:56:
[...]
Gisteren was hier een vriend van mij die een baantje heeft bij een helpdesk van Ziggo
Hij heeft mijn netwerk opnieuw geconfigureerd, maar heeft geen idee hoe hij in de AP komt.
Ik heb al de documentatie gelezen over de AP. Daar staat in wat je moet doen om m in te stellen, maar niet hoe ik in de interface kom.
Ik hoop toch nog dat hier iemand me kan helpen
Ik ben er nog steeds niet uit,
Hoop dat iemand hier het wel weet...
Hij kwam niet in de interface, dan kan je niks instellen
Ik kom wel in de interface van mijn router (DrayTek Vigor2930) waar ik m mee wil verbinden.
[ Voor 47% gewijzigd door Domih op 23-09-2012 17:24 ]
WTF staat er niet in de handleiding hoe je in de interface komt?
Bel naar Draytek support: 0900-DRAYTEK (0900-3729835) kosten
€ 0,35 per minuut.
Openingstijden helpdesk:
Maandag t/m vrijdag van 09.00 t/m 17.00 uur.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 23-09-2012 17:32 ]
Anoniem: 93986
http://www.draytek.nl/support/product/?productId=106
Thanks!Anoniem: 93986 schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:17:
Kweenie maar hier staat het verder allemaal prima uitgelegd. Kwestie van even goed lezen.
http://www.draytek.nl/support/product/?productId=106
Ik zit nu eindelijk in de interface.
De AP broadcast een default SSID, maar ik wil dat die dezelfde broadcast als mijn huidige (die dus versterkt)
Als ik verbind met mn AP heb ik nog steeds geen internetverbinding.
Terwijl ik bij AP Discovery verbonden ben met mijn router