Ik ben bezig met een script voor het omzetten van decimalen getallen naar binaire getallen zie onderstaande code.
De onderstaande code geeft al een binaire uitkomst. Maar hoe kan ik de binaire uitkomst omzetten van een positief getal naar een negatief getal bijvoorbeeld: 111001 naar 000110 (ook wel het tegenovergestelde)?
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is zo niet dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor de reacties.
De onderstaande code geeft al een binaire uitkomst. Maar hoe kan ik de binaire uitkomst omzetten van een positief getal naar een negatief getal bijvoorbeeld: 111001 naar 000110 (ook wel het tegenovergestelde)?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| public int getBinaireOutput(int decimaal, int grondgetal) { int uitkomst = 0; int vermenigvuldiger = 1; while (decimaal != 0) { int mod = decimaal % grondgetal; decimaal = decimaal / grondgetal; uitkomst = uitkomst + mod * vermenigvuldiger; vermenigvuldiger = vermenigvuldiger * 10; } return uitkomst; } |
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is zo niet dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor de reacties.