• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 13:55
Beste Tweakers,

Sinds ruim een week geeft de Sony KDL-40ZX1 van mijn moeder problemen zoals in onderstaande foto's is vastgelegd.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BD3DB64L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NWFOVAPN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HW7JBZQF.jpg[/url]

De benaming van dit probleem is onbekend, tevens de oorzaak ervan. Het komt willekeurig voor, ongeacht zender en ongeacht de tijd dat de tv aan staat.

De tv is aangeschaft in maart 2010. Daar ik tijdens het maken van de foto's niet direct in de gelegenheid was de tv met andere aansluitingen te proberen weet ik niet of dit helpt.

Echter, voor zover ik er verstand van heb, lijkt dit niet op een signaalstoring of iets dergelijks, maar iets van het paneel zelf.

Kent iemand dit probleem en is er eventueel een oplossing voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Malfoi op 22-09-2012 17:45 ]

www.flickr.com/malvlex

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 22:01
Gelijk contact opnemen met je verkoper. Is een technisch mankement en gaat zeker opgelost worden.. Is niet bepaald een conform product.. Je mag van dit product aannemen dat het langer dan twee jaar meegaat!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Malfoi
Schizo007nl schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:58:
Gelijk contact opnemen met je verkoper. Is een technisch mankement en gaat zeker opgelost worden.. Is niet bepaald een conform product.. Je mag van dit product aannemen dat het langer dan twee jaar meegaat!
Dan kom je wel weer in die hele riedel van garantieafwikkeling. Volgens Sony 2 jaar, van de leverancier weet ik niet precies. Maar dat zal niet veel meer zijn vrees ik.

www.flickr.com/malvlex

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 22:01
Malfoi schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:10:
[...]

Dan kom je wel weer in die hele riedel van garantieafwikkeling. Volgens Sony 2 jaar, van de leverancier weet ik niet precies. Maar dat zal niet veel meer zijn vrees ik.
Ja als je niets doet lost het probleem zich ook niet op.. Je hebt als consument in Nederland genoeg bescherming dus waarom niet de moeite doen? Wettelijk gezien heb jij twee jaar technische garantie, maar de wet schrijft ook voor dat je recht hebt op een conform product, de economische levensduur van een lcd tv is vijf tot zeven jaar. Dat reparatie misschien niet geheel kosteloos zal zijn is wel mogelijk, maar zoals ik al zei.. Doe je niets, dan gebeurd er niets!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:46
Daar ga je zelf inderdaad niet zomaar wat aan kunnen doen (tenzij je echt verstand hebt van de binnenkant van tv's misschien). Maar doe eerst wat onderzoek over garantie en waar je recht op hebt, zodat je daarmee kunt schermen als de winkel/Sony moeilijk begint te doen over dat de 2 jaar garantie voorbij is.

The devil is in the details.

• Malfoi
Oeps, ik zie dat het verkeerd overkomt zoals ik het bedoeld had te zeggen. Ik ga er inderdaad achteraan want zoals je al zegt, Schizo, als ik zelf niets doe dan gebeurt er ook niets.

Ik heb me intussen al ingelezen over de rechten die ik heb. Het is inderdaad zo dat er een bepaalde levensduur voor een tv wordt gerekend. Dit is wel per tv verschillend (duur/bekend merk t.o.v. goedkoop/b-merk). Maar er moet ook rekening gehouden worden met afschrijving van een product. Het kan dus inderdaad zo zijn dat er maar een deel van de tv vergoed wordt.

Het was meer om te kijken of het daadwerkelijk echt een defect van de tv is. Ik zelf dacht dus van wel, maar jullie bevestigen dit dus?

www.flickr.com/malvlex

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:46
Ziet eruit als een deel van de achtergrondverlichting die kapot is. En als je het overal ziet en al een week lang, dan kan je er wel vanuit gaan dat het een defect in de tv is ja ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Hahn schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:52:
Ziet eruit als een deel van de achtergrondverlichting die kapot is. En als je het overal ziet en al een week lang, dan kan je er wel vanuit gaan dat het een defect in de tv is ja ;)
Oke, just a check! :)

Bedankt allemaal, we gaan eens kijken wat we kunnen doen.

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1