Nieuwe Linux game PC

Pagina: 1
Acties:

• Dreeke fixed
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06-2022
Ik wil een nieuwe PC in elkaar zetten om te gamen onder Linux, zeker gezien de laatste berichten op de front page over grote uitgevers die games porten naar Linux(L4D2).

Kan ik de best buy guide gebruiken of moet het echt helemaal anders?

Ik hoef alleen een moederbord, geheugen, video kaart en processor(+koeler?) te hebben. De rest recycle ik, en voeding zoek ik er zelf wel ff bij.

Wat zijn de eisen:
~100 fps@1920x1080 voor b.v. L4D/CoD/BF2 met wine en medium settings
Zo zuinig mogelijk, zeker in idle.
Zo goedkoop mogelijk :)
Een beetje toekomst bestendig.

Deze sites heb ik gevonden met benchmarks en HW specs:
phoronix.com
openbenchmarking.org

Als mensen hier ook benchmarks kunnen posten of een link naar hun test, met de specs van hun machines zou dat tof zijn, en niet alleen super high-end systemen.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt best de best buy gebruiken, maar controleer met name de videokaart en de ondersteuning van de drivers. Ik heb geen idee wat de huidige stand van zaken is, maar de twee chipmakers hebben een eigen kijk op de linux-gemeenschap en dat kan van invloed zijn wat de prestaties van de games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat wat je vraagt gaat je niet voor elkaar krijgen. Waarom ik dat denk? Simpel: je wilt performance hebben, met een laag budget en laag energiegebruik. Dat gaat niet helemaal hand in hand. Zeker als je 100 fps wilt halen met BF2 via Wine met een 'budget' videokaart. Op Windows krijg je dat wellicht, maar via Wine, nee, daar is de overhead te veel voor.

Mijn PC (zie sig) heeft al moeite met Diablo 3 met een stabiele fps te draaien, en dan nog is het gemiddeld ~30, op bepaalde plekken zelfs net 10. En dan speel ik op Windowed Fullscreen @ 1920x1080 met alles op low. Als ik het op Windows zou draaien, maar ik niet heb op dit systeem, zou ik makkelijk 100+ fps halen.

Dit geeft al aan dat niet elk spel zo soepel draait. Als je deze spelen echt lekker wilt kunnen spelen, kan je IMO beter op Windows blijven. Zeker met de eis van ~100 fps, want die ga je niet halen, niet met wat je aan verdere eisen hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:13
Wat ik doe is een dual boot. Linux (ubuntu 12.04) en windows 7.

Ik merk dat ik eigenlijk enkel op mijn windows kom als ik wil gamen, voor al de rest gebruik ik ubuntu.

De voordelen zijn dat je geen wine probs hebt (misschien dat er in de toekomst meer games komen voor linux, maar atm is dit nog weinig) en al je game troep staat op een aparte partitie.

Nadeel is dat je nog een windows licentie nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreeke fixed, volgende maand komt pas de beta versie uit van steam op linux... Dus hoef je ook niet te verwachten dat er al een 20tal games zullen te downloaden zijn ;) Ik geloof zelfs dat je nog een invite moet aanvragen om steam op linux te testen... Je kan dan ook gelijk Left for dead 2 uittesten op steam!

Iig, het is nog een jaartje of 2 te vroeg om volop te kunnen gamen op linux :) Met hoge graphics dan zoals op windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 16:58 ]

• Dreeke fixed
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06-2022
Bedankt voor de antwoorden, nu heb ik igg een idee.
Voor een pc zat ik te denken aan
mux' blog: Mux' vragenuurtje 21-09-2012: BBG zuinige all-round desktop
Met eventueel een andere video kaart van nvidia.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Videokaart hoe dan ook nVidia als je met Linux wat wilt doen en spelletjes wilt spelen ermee.

Verder, niet helemaal de juiste plek maar, je wilt 'm stil hebben, en dan neem je een gatenkaaskast. Zoek een stillere, betere kast. Dan heb je ook geen 3,5" naar 2,5" ding nodig, beetje degelijke kast heeft tegenwoordig ruimte voor SSDs. En je wilt liever onderdruk in je kast dan overdruk. Dat kan je krijgen door fans uit je kast te laten blazen, ipv erin.
Enne, stil, dan neem je geen actief gekoelde voeding van 400W, maar een passief gekoelde. Enige wat ik hoor in mijn PC is de HDDs en als ik ze wat harder laat draaien, de 2 case fans die er in zitten. Verders heb ik geen fans whatsoever. Zelfs m'n CPU is passief (dankzij een gigantische heatsink en de casefans er praktisch tegen aan).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1