Anoniem: 434732

Topicstarter
beste,

ik had zojuist mn moederbord bios geupdate naar 2104 zonder enige problemen en heb alles gedaan zoals het moest.
Maar nu opeens kan ik niet meer naar mn bios instellingen.
Als de pc start dan gaat ie meteen naar de windows .
Voordat de bios was geupdate kon ik met Del toets naar bios gaan. nu niet meer

(Hiervoor was mn bios 1203 dus ik heb eerst de BIOS Converter (SABERTOOTH-X79-CAP-Converter.ROM) geflasht via AL Suite II en toen het klaar was , was de bios automatisch 2002 versie geworden.
En daarna flashte ik naar 2104 bios)

PLEASE HELP ME !!

• Midnight4u
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik vermoed dat je USB toetsenbord/muis via je BIOS niet herkend word.

Zo te zien heeft je moederbord een PS2 aansluiting en probeer het via dit poort met een "oude" muis/toestenbord te doen? Waarschijnlijk moet je dan in je BIOS kijken waar je dan weer je USB devices kunt aanzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Midnight4u op 22-09-2012 16:52 ]

if the corruption has no consequences then there is no end to it

Topicstarter
Midnight4u schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:51:
Ik vermoed dat je USB toetsenbord/muis via je BIOS niet herkend word.

Zo te zien heeft je moederbord een PS2 aansluiting en probeer het via dit poort met een "oude" muis/toestenbord te doen? Waarschijnlijk moet je dan in je BIOS kijken waar je dan weer je USB devices kunt aanzetten.
Hoi,
mijn keyboard is al op een ps/2 aansluiting aangesloten. (het is een packard bell model 5133)
en de muis is op de usb aangesloten (met kabel)

ik vermoed niet dat het door de toetsenbord ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 434732 op 22-09-2012 17:19 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:02

Fordox

00101010

start je pc opnieuw op en als je een zwart scherm krijgt als windows is afgesloten, delete ingedrukt blijven houden. je moet niet wachten tot je het bios scherm ziet en dan pas del drukken, maar daarvoor al.

(als ik dit zo lees kom je niet in de bios omdat je daar te snel doorheen gaat)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Topicstarter
Fordox schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:30:
start je pc opnieuw op en als je een zwart scherm krijgt als windows is afgesloten, delete ingedrukt blijven houden. je moet niet wachten tot je het bios scherm ziet en dan pas del drukken, maar daarvoor al.

(als ik dit zo lees kom je niet in de bios omdat je daar te snel doorheen gaat)
NOPE geen resultaat , ik heb gedaan wat u zei .

(en wat ik ook raar vond is vroeger wel een beeld kwam over iets van american megatrends en ddr3 informatie etc.. zover ik weet. Maar nu helemaal niets meer .
Het gaat nu rechtstreeks naar windows logo )

Is het ook mogelijk als ik de bios 2104 opnieuw flash en misschien dat het dan wel lukt. KAN DAT ?
Of misschien de batterij eruit en weer in zetten van de mobo?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 434732 op 22-09-2012 17:50 ]

• Fordox

Fordox

00101010

hmm ik heb wel eens van die functies gehoord dat het bios 1x word ingeladen en dat ie daarna niet meer word laten zien.
probeer het eens door je voedingsstekker uit de pc te trekken, misschien reset dat de boel (maar niet de bios instellingen).

Topicstarter
YESS GELUKT .
Ik heb de voedingsstekker van de pc getrokken en weer ingezet .
daarna kwam er ASUS THE ULTIMATE FORCE logo .
met DEL toets kon ik weer de bios in.
Nog bedankt voor de hulp en moeite .
Ik ben u zeer dankbaar.

• windor.be
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb dit een tijdje geleden meegemaakt met een sabertooth X58,

ik heb toen het mobo gereset en daarna kon ik terug gewoon aan het bios

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Het probleem is windows 8 denk ik. Asus maakt zijn moederborden klaar voor windows 8 en een van de dingen die veranderd is bij de nieuwe biossen dat het opstarten versneld is

• Fordox

Fordox

00101010

ETHART schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:00:
Het probleem is windows 8 denk ik. Asus maakt zijn moederborden klaar voor windows 8 en een van de dingen die veranderd is bij de nieuwe biossen dat het opstarten versneld is
...
dat is alleen bij OEM machines en hardware, niet bij consumenten. hier is er geen mogelijkheid dat het OS je bios kan aanpassen (op het updaten van je bios na met een os programma geleverd door de fabrikant van je mamaplank).
en er staat nergens dat hij W8 gebruikt

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 22-09-2012 20:20 ]

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 18:24
Ik heb zelf een asus x79 bord en de boot is erg snel geworden, waar je eerst twee keer een logo in beeld kreeg krijg je heel kort de tijd om op del te drukken.

Na even in de bios gekeken te hebben zag ik dat de fast boot aanstond na deze uitgezet te hebben krijg ik wel voldoende tijd om de bios in te komen.

[ Voor 32% gewijzigd door ETHART op 22-09-2012 21:07 ]

Pagina: 1