Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Danny091283
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-05-2022
Mijn pc crasht de laatste tijd ineens erg vaak. Soms komt hij geneens meer in Windows terecht.
Vaak krijg ik een blauw scherm met de tekst Pumping physical data into disk.
Het probleem is sinds een weekje. Ik heb geen nieuwe hardware geinstalleerd. Het enige wat er is gebeurt is dat windows een update heeft gehad.

Dit heb ik gedaan:
-Systeem herstel
-PC stofzuigen
-Via Microsoft Essentials een volledige scan gedaan

Zelf denk ik dat het aan mijn videocard ligt.
Het scherm viel namelijk eens weg, maar kwam wel terug en gaf een melding over de videocard.
Het probleem is er vaak met een pc spel spelen, video kijken of internetten.

Kan iemand me hiermee helpen?

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Kort vraagje: Hou oud is de pc? Als je pc al wat ouder is kunnen de componenten simpelweg aan het einde van hun leven zijn. Blue screens worden vaak veroorzaakt door een defecte hardeschijf, maar het kan ook aan het moederbord of werkgeheugen of videokaart liggen. Dat kan je testen door hardeware te verwisselen. Maar goed moet je die wel hebben ;)

Verkeerde drivers of software kan er ook voor zorgen dat je een blue screen krijgt. Je geeft al aan dat een systeem herstel niet heeft gewerkt. Wat je kan doen, is een back up maken van je bestanden en windows opnieuw installeren. Automatisch updaten uitzetten en zoveel mogelijk bij de originele drivers blijven. Als de blue screens dan wegblijven heeft het dus aan de drivers gelegen.

Wees voorzichtig als je een stofzuiger gebruikt in een computer. sowieso uitkijken om de componenten niet te raken, maar het kan ook voor statische elektriciteit zorgen dat kan in het ergste geval je moederbord om zeep helpen. Er is discussie over op het internet of wel schadelijk of het valt wel mee. Maar better safe then sorry.

Zie je soms ook raar gekleurde pixels of plekken op je scherm? Dat is vaak het teken van een bijna dode videokaart.

Zelf zou ik eerst beginnen met een versie installatie van windows. Heel veel computer problemen worden dan al vaak opgelost :)

Succes!

• Danny091283
Het probleem is al opgelost gelukkig :)

Ik heb een week geen gebruik kunnen maken van mijn pc alleen heel kort voordat hij weer crashte.
Vrijdag en zaterdag wou hij geneens meer opstarten, toen dat wel lukte heb ik snel deze post geplaatst, want ik was bang dat hij weer zou crashen, maar sindsdien is hij ineens niet meer gecrasht.

Ofwel wat was het probleem nu? Oververhitting. Ik heb gisteren de graphischekaart eruit gehaald en heb de radiator daarvan zitten stofzuigen en ook de radiatior op mijn processor.

Je vroeg me trouwens hoe oud mijn pc is. Midden 2007. Heb de processor uit de best buy guide van mei 2007 gehaald. De processor die erin zit is een E6600 Core 2 Duo. Qua gebruik van internet, multimedia en office kan mijn pc nog goed mee. Hij loopt nog altijd als een trein :)
Overigens draait mijn pc op Windows 7 enterprise editie.

• Danny091283
Achteraf is het probleem nog steeds niet opgelost.
Mijn pc blijft opnieuw opstarten en ik kom steeds in een blauw scherm terecht met een collecting data voor CrashDump.
Mijn pc komt ook in opstart herstel terecht, maar daar komthij niet doorheen. Hij geeft de code 0x0.
Ook systeemherstel doet het niet en geeft hij weer de code 0x0.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Mijn eigen gedachte is dat mijn batterij op mijn moederboard leeg is (heb hier nooit een melding van gehad), maar dat daardoor mijn bios gereset is en dat daardoor de update van de bios is weggehaald en die heeft hij wel nodig om windows 7 te kunnen draaien.
Kan het kloppen wat ik zeg?

Verwijderd

Hoi,

Als je batterijtje leeg is zul je elke keer als je de pc aan zet een melding krijgen dat de instellingen zijn gereset en of je door wilt gaan met booten of naar de bios.

In je eerste post zeg je dat je een melding krijgt "Pumping physical data into disk", hierdoor denk ik zelf dat de harddisk kapot is.

Iniedergeval veel succes ermee!

- Aphrodesis

• Danny091283
Het probleem is opgelost! Het was de videocard die kapot was.
In eerste instantie had ik zelf dat vermoeden al.

[ Voor 29% gewijzigd door Danny091283 op 29-09-2012 19:29 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:10

DataGhost

iPL dev

Danny091283 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:19:
Mijn pc blijft opnieuw opstarten en ik kom steeds in een blauw scherm terecht met een collecting data voor CrashDump.
Dat is juist niet de melding die je zoekt, die staat ergens bovenaan of in ieder geval zal tussen het midden en de onderkant iets staan als (0x000000AB, 0x...., 0x...., 0x....), dat is wel wat je moet hebben.
Mijn eigen gedachte is dat mijn batterij op mijn moederboard leeg is [...] en dat daardoor de update van de bios is weggehaald
Dat werkt helaas/gelukkig (doorhalen wat niet van toepassing is) niet zo. Alleen je settings kunnen daardoor verdwijnen maar dan krijg je wel een melding dat de checksum van je settings niet klopt.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:27:
In je eerste post zeg je dat je een melding krijgt "Pumping physical data into disk", hierdoor denk ik zelf dat de harddisk kapot is.
Nofi hoor, leuk dat je "dat zelf denkt" maar het woordje "disk" is daar geen garantie voor. De melding slaat sowieso al nergens op, dat moet namelijk "dumping physical memory to disk" zijn. Hoe je de link verder legt is me een raadsel.
Pagina: 1