Simpele media center

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 474146

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik ben op zoek naar een kleine, stille PC die ik als mediacenter wil gaan inzetten.
Deze mediacenter wil ik aan mijn 32 inch full HD televisie hangen om films, series en streams te bekijken.

Ik ga op deze mediacenter Windows 7 draaien. De reden dat ik dit wil is omdat ik voor het volgen van de NFL (NFL Gamepass) een goede browser nodig heb met flash ondersteuning.

Ik heb de volgende eisen:

1. Het moet een kleine stille PC zijn (het liefst passief gekoeld).
2. Er moet een HDMI uitgang zitten waarbij zowel audio als video aan gekoppeld kan worden. (ik wil hem via HDMI aan mijn TV hangen)
3. De HDMI kwaliteit moet goed zijn.
4. Omdat ik ook streams wil kijken moet er een gigabit ethernet port op zitten.
5. De hoeveelheid storage maakt me niets uit, ik ben van plan met USB sticks/disks te werken als ik films e.d. wil kijken, misschien stap ik in de toekomst zelfs over naar een centrale NAS.

De mediacenter wil ik besturen met een draadloos toetsenbord/muis oplossing, welke precies weet ik niet, ik sta open voor advies!

Qua prijs zit ik te denken aan 200-300 euro. Op pricewatch zag ik de volgende systemen al voorbij komen;

pricewatch: Zotac ZBOX Nano XS AD11 Plus
pricewatch: Zotac ZBOX AD02 Plus
pricewatch: MSI Wind Box DC100-017XEU(NL)
pricewatch: Asrock ION 3D 152D (Zwart)

Al het advies is welkom, thanks!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
Wat is precies je vraag? Al deze systemen voldoen in principe wel. En voor streams heb je echt geen Gb poort nodig.