Laptop gezocht, 800 euro max! i7 QM, 1080P mat, en mooi aub!

Pagina: 1
Acties:

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Mensen,
ik had mijn oog laten vallen op een Asus N56, de goedkoopste versie met i7 Quad-Core en een 1080p mat scherm, maar aankomende maandag wil ik het ophalen, maar de versie is niet meer te krijgen binnen mijn budget, de MyCom had 'm een tijdje voor 845, maar daar is ie weg, en mij werd verteld dat leveranciers niet meer leveren tot de introductie van Windows 8, om daarna ook nog eens de prijs op te krikken.

Schreiend vond ik mijzelf terug in een hoekje, daar ik 2 maanden aan research had besteed en het likkebaardend bekijken van YouTube filmpjes van gelukkigen die er al 1 hadden.

Inmiddels is mijn emotionele toestand enigszins gestabiliseerd en kijk ik verder, mijn oog viel op de N55, en deze zou ik op zich ook wel 2e hands aan willen schaffen, maar heb nog niet het juiste aanbod gevonden. Mijn budget is maximaal 800 euro, en ik wil een i7 Quad-Core, het liefst 3e generatie, een 1080p mat scherm, en een zeer fatsoenlijke grafische kaart (bijvoorbeeld de gt630M van de N56), ik doe namelijk veel grafisch werk, gamen hoeft niet, maar ik wil de komende 3/4 jaar gelukkig zijn, al switchend tussen photoshop, indesign, illustrator en after effects. Tegelijk.

goed, dit zijn mijn eisen, met nog 1 daar bij komend: hij moet mooi zijn, hij moet clean zijn, hij moet m'n oogappeltje worden.

Hellepie!

oh ja, en neem laten we het woord Apple of Macbook buiten dit topic houden.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11

• jorrit91
Nee, niet echt, gezien de prijs van 849 euro bij de MyCom voor het recentste model met Ivy Bridge i7 Quad-Core en full HD Mat scherm, vind ik het wat te veel om 800 euro te betalen voor het model van vorig jaar, deze wil ik 2e hands nog wel aanschaffen, maar dan gaat m'n budget wel naar beneden.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Dan lijkt het erop dat je eisen simpelweg onrealistisch zijn.

• jorrit91
Dat waren ze in ieder geval niet, die 850 van de mucom was top, maar tweedehands is ook ok, kom maar op"

Anoniem: 303530

De N55 is echt geen laptop de zich kan meten met de N56. Bijvoorbeeld: de palmrest slijt snel.

Je hebt 3 keuzes: de N56 voor €900, de Y580 voor €900, of de inspiron 15R SE, die je nog voor onder de €700 hebt met i7. Met een tussenweg als de N55 doe je imo een slechte koop.

• jorrit91
Qua specs kan ie zich toch echt wel meten, is het alleen dr palmrest of het toetsenbord (zou erg matig moeten zijn) of meer?

Qua specs kan hij zich dus niet meten. Want de iets duurdere N56VZ is vrij significant sneller.

En nu je het zegt, het toetsenbord in de N53 en N55 is ook redelijk dramatisch.

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:18
No offense, maar aangezien je toch al interesse had in mijn Dell XPS17 lijkt me dat ook qua specs een betere machine voor dezelfde prijs als waar je in eerste instantie de goedkoopste N56 voor wilde halen (vooral de 512GB SSD is goddelijk ;))

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• jorrit91
Darkstone, ik begrijp je niet helemaal, ja oke de N56 is qua processor een generatie verder, maar nog steeds zwaar voldoende voor wat ik wil doen, ook de grafische kaart is iets minder, maar is nog steeds perfect voor mijn toepassingen, waarom is het zo'n vreselijk slechte keus dan?

Omdat er bij de N56 grote vooruitgangen zijn gemaakt op het gebied van toetsenbord, bouwkwaliteit, speakers en een beetje accuduur. En ik zie de voordelen van de N55 ten opzichte van de veel goedkopere inspiron ook niet zo. Een slechte keus is misschien overdreven, de keuze voor de N56 of inspiron is een stuk makkelijker te beargumenteren.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou proberen het budget iets te rekken en dan voor een Lenovo Y580 gaan, dat is een degelijk apparaat waarmee je met jouw eisen geen concessies hoeft te doen. Als je zoals jij aangeeft er 3 a 4 jaar mee wilt doen komt dit neer op zo'n 25 euro extra per jaar..

• jorrit91
Ik heb waarschijnlijk een deal gevonden! V&A aangeboden: Dell XPS L702X ,3D met brillen,16gb geheugen en SSD schijf,
deze laptop voor 750 euro, zonder de Harde schijf, met SSD en zonder de 3d brillen (interesseert me niks), dit lijkt me toch wel max als het gaat om mijn budget!
wat jullie?

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:18
Dat lijkt me een prima deal voor wat jij zoekt ja :)

Al twijfel ik wel een beetje over de looks ;)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• jorrit91
Daar twijfelde ik ook over, maar de specs zijn wel erg bruut, afzichtelijk issie zeker niet, maar dan toch maar specs over looks.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

jorrit91 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:40:
Daar twijfelde ik ook over, maar de specs zijn wel erg bruut, afzichtelijk issie zeker niet, maar dan toch maar specs over looks.
Ik zou eerder twijfelen over de enorme afmetingen van het apparaat, of neem je hem niet meer naar school ?

brilsmurfffje schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:29:
Ik zou proberen het budget iets te rekken en dan voor een Lenovo Y580 gaan, dat is een degelijk apparaat waarmee je met jouw eisen geen concessies hoeft te doen. Als je zoals jij aangeeft er 3 a 4 jaar mee wilt doen komt dit neer op zo'n 25 euro extra per jaar..
De Y580 is volgens mij €200 duurder dan de N56 met i7. De i5 versie zou ik niet durven aanraden aan iemand die niet hardcore ermee wil gamen ;)
jorrit91 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:35:
Ik heb waarschijnlijk een deal gevonden! V&A aangeboden: Dell XPS L702X ,3D met brillen,16gb geheugen en SSD schijf,
deze laptop voor 750 euro, zonder de Harde schijf, met SSD en zonder de 3d brillen (interesseert me niks), dit lijkt me toch wel max als het gaat om mijn budget!
wat jullie?
Of je koopt voor €750 de inspiron 15R SE met 16GB ram los erbij? Of je kocht een jaar geleden de XPS 17 met die specs voor €750 (hij was enige tijd €697, en voor 4 tientjes heb upgrade je hem naar 16GB RAM)? En een SSD van 120GB klikt leuk, maar dan krijg je waarschijnlijk een sandforce SSD, die zijn zo onbetrouwbaar dat ik er gratis nog geen wil hebben.

Ik mis 'de deal' een beetje. Ik heb mijn gloednieuwe XPS 17 (vanwege een fout van dell) zelfs voor minder verkocht :P

• jorrit91
De 750 euro kostende inspiron 15r se heeft volgens de DELL site een i5, en ik wil een i7 quad-core, voor die configuratie betaal je 850, exclusief verzendkosten.
Verder vind ik je wel erg kritisch, een jaar geleden had ik nog geen nieuwe laptop nodig, dus is dat een beetje zinloos om te vermelden, verder was de prijs, 750 euro, natuurlijk absurd laag, en het is logisch dat zelfs de 2e hands prijzen hier snel overheen gaan.
Volgens mij heb ik hier gewoon een zeer goede deal als het gaat om specificaties, de looks zijn minder dan die van de N56, maar zeker niet onoverkomelijk.

De inspiron 15R SE heb je voor €599 met i5, of € 689 met i7. Voor 8 tientjes koop je een upgrade naar 16GB RAM. Je moet alleen weten welke kortingsacties je kan gebruiken.

• jorrit91
Darkstone, ik word echt geen reet wijzer van die site van Dell, hoe kom ik aan deze configurtie voor deze prijs?

De dell site is inderdaad een waardeloos stuk technologie.. Alsof ze het expres moeilijk maken de goedkoopste te kiezen.

Met de truuks uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 kan je wat korting krijgen. De op dit moment geldende waardebon is JimZzter in "Dell Waardebonnen Topic - Deel 2".

• jorrit91
aha, ontdekt, enig idee hoe lang het duurt voor ik de Inspiron 15r se binnen heb?
niet dat ik 'm al besteld heb, dat wordt op z'n vroegst maandag, trouwens, hoe is die grafische kaart, die 2gb klinkt aantrekkelijk, maar hoeft op zich niks te zeggen...

De Hd 7730m valt ongeveer tussen de GT 630m en GT 650m in (en de GT 650m is ongeveer 2x zo snel als de GT630m)

• jorrit91
Ok, nog 'ns iets, hoe zit het met de accuduur?

Dat is het grootste minpunt van de inspiron. De accuduur zou ongeveer 3 a 3.5 uur bedragen, terwijl de voorganger nog records vestigde... De N56 en Y580 doen het beter op dat gebied (en wel meer gebieden. Zoals bouwkwaliteit), maar daar betaal je ook flink voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Hmm, dat vind ik toch echt wel een minpunt, sta op het punt om een deal te maken met iemand voor een Asus N55, splinternieuw, voor 600 euro. hou ik nog wat over ook;), evt voor RAM uitbreiding ofzo. Iemand nog commentaar;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als dat met 1080p scherm en i7 is, dan lijkt mij dat een goede deal, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Dat is het, mat scherm, Quad-Core i7 Sandy Bridge, 6gb RAM en een GT555M met 2gb Vram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
Hop,
typende uit volle tevredenheid op mijn splinternieuwe Asus N55, SSD'tje erin gebouwd, clean install van Windows, nu nog even alle Adobe programma's installeren, en ik ben een gelukkig man. Het toetsenbord valt me alles mee eerlijk gezegd, voor zover ik nu kan beoordelen gewoon een prima toetsenbord, maar misschien is dit van een latere batch. En nog iets, voor een laptop is het geluid echt bizar goed, helemaal in combinatie met de 'sonic master'., en het scherm is geweldig!
Nou ja, jullie horen het, hier spreekt een tevreden man.
Pagina: 1