2 Radeon hd 6970 op een 850W Ocz voeding

Pagina: 1
Acties:

• diddyd0nut
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om nog een 2e Sapphire radeon hd 6970 te gaan halen. Mijn vraag was of ik deze op een OCZ 850 watt kan runnen.

Alvast bedankt!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Makkelijk
Mensen underaten hun voeding vaak heel erg zelfs als deze hoge efficiëntie heeft en alle lijnen stabiel kan voeden.
Je zou op 850W zelfs quad xfire 6970 kunnen hebben dan haal je nog niet de gegarandeerde leverbare hoeveelheid stroom per lijn.

• diddyd0nut
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023
maarten12100 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:49:
Makkelijk
Mensen underaten hun voeding vaak heel erg zelfs als deze hoge efficiëntie heeft en alle lijnen stabiel kan voeden.
Je zou op 850W zelfs quad xfire 6970 kunnen hebben dan haal je nog niet de gegarandeerde leverbare hoeveelheid stroom per lijn.
helemaal top maarten bedankt voor je reactie! Dan zitten er binnekort 2 radeon hd 6970 in mijn pc :)
Nogmaals bedankt!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Hoe kan de vraag beantwoord worden als de TS niet aangeeft hoeveel amp er over de 12v gaat.
Wat er op de verpakking staat zegt nog altijd helemaal niets

Ik vind juist dat mensen hun voeding altijd overraten, topics vol met mensen met problemen met hun videokaarten, gerelateerd aan de voeding..

Elke week wel weer een paar nieuwe topics met problemen met de voeding ''help mijn pc valt uit'' etc etc.
Makkelijk
De reactie van Maarten, OMG
'' gegarandeerde hoeveelheid stroom per lijn'' ''Quad crossfire 6970''
|:( :F.. om je dood te schamen...

TS mag ook wel eens wakker worden en informatie geven over wat voor voeding het is...

[ Voor 255% gewijzigd door A87 op 22-09-2012 23:41 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:00
A87 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:28:
Hoe kan de vraag beantwoord worden als de TS niet aangeeft hoeveel amp er over de 12v gaat.
Wat er op de verpakking staat zegt nog altijd helemaal niets

Ik vind juist dat mensen hun voeding altijd overraten, topics vol met mensen met problemen met hun videokaarten, gerelateerd aan de voeding..

Elke week wel weer een paar nieuwe topics met problemen met de voeding ''help mijn pc valt uit'' etc etc.

De reactie vam Maarten vind ik echt van forum fok niveau, onderbouwing van 0.
'' gegarandeerde hoeveelheid stroom per lijn''? ''Quad crossfire 6970''

Heeft de ts helemaal niets aan 8)7
Jouw reactie heeft anders ook amper toegevoegde waarde.

Hoewel het klopt dat er eigenlijk meer informatie nodig is kan je met vrij veel zekerheid zeggen dat de voeding van de TS voldoende zal zijn, OCZ heeft redelijke voedingen in het assortiment en een 850w voeding van dit merk zal sowieso voldoende vermogen op de 12v lijn kunnen leveren.
De claim van Quadfire is wel overdreven maar dat is niet waar de TS naar vroeg.
[...]

TS mag ook wel eens wakker worden en informatie geven over wat voor voeding het is...
Je schiet er niks mee op als je anderen belachelijk gaat maken als ze iets verkeerds zeggen, als je het zelf beter weet kan je dat ook gewoon zeggen zodat die andere persoon er van kan leren.

[ Voor 20% gewijzigd door Redblader op 22-09-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100

Pardon waarom is dat fout.
Dat het niet aan te raden is om het maximale of meer van een lijn te trekken klopt vanwege degradatie.
Maar een 850W voeding kan wel 4 hd6970 van stroom voorzien het kan het is ook gedaan dat het niet aan te raden is is een ander.
vandaar: http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6806
Hoge kwaliteits coolermaster voeding 850W 68A op de 12V lijn dat is 816W op 100% efficientie
hd6970 verbruikt 200W max maar bij meer dan triple xfire word de laatste kaart meestal niet benut.
Dat geeft je net genoeg headroom omdat de cpu ook nog van de 12V lijn trekt.

Zelf draai ik twee xeons 120W elk en een gtx570 noem je dat soms ook onmogelijk?
Het kan allemaal prima hoewel het bovenstaande voorbeeld een extreme daarvan is.

De TS zit wel goed OCZ levert goede voedingen en het komt dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 15:54
er zijn gewoon verschillende 850W OCZ voedingen

@ TS geef gewoon aan welke voeding het is..

deze zijn o.a. beschikbaar:
http://tweakers.net/price...HIACTNxcn5RRBbTGEckKRBLQA

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Makkelijk
Dit kan je niet weten totdat duidelijk is over welke voeding het gaat en hoeveel watt er over de 12v rail geleverd kan worden.
Over de kwaliteit van OCZ voedingen kan ook gediscussieerd worden, maar dat is weer een heel ander verhaal:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:47

D4NG3R

kiwi

:)

OCZ maakt nou niet echt de beste voedingen nee. Ze 'volstaan' maar meer ook niet.

@ de TS: Het gaat over deze voeding? pricewatch: OCZ ZX 850W

Moet zat kunnen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
maarten12100 schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:21:

hd6970 verbruikt 200W max maar bij meer dan triple xfire word de laatste kaart meestal niet benut.
Max 250W voor een standaard HD6970, dus als je wil kun je prima meer dan 1000W trekken aangezien de rest van het systeem ook nog wat vraagt.
Toch heel weinig aanraders.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
The_Mask- schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:35
Toch heel weinig aanraders.
Ik adviseer nooit OCZ omdat ik veel RMA gevallen heb moeten verwerken. Nu kunnen mijn "klanten" pech gehad hebben maar het heeft wel effect gehad op mijn adviezen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
Zarrack schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:17:
[...]

Dit kan je niet weten totdat duidelijk is over welke voeding het gaat en hoeveel watt er over de 12v rail geleverd kan worden.

[...]

Over de kwaliteit van OCZ voedingen kan ook gediscussieerd worden, maar dat is weer een heel ander verhaal:)
Ik zeg op een 850w voeding heb niks gezegd over deze voeding zie voorbeeld.
Serieus iedereen gaat zitten haten op me omdat ik iets zeg terwijl de vraag van de TS al is opgelost.
Pagina: 1