Experiabox Arcadyan VGV7519 en VPN

Pagina: 1
Acties:

• DiKkieDIKnr1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende probleem.

KPN glasvezel 100/100
Experiabox Arcadyan VGV7519 met firmware 02.00.122v2

Sinds ik deze glasvezel verbinding heb werkt mijn VPN wel, maar valt om de 300 seconden (5 minuten) de vpn verbinding weg.

Ik heb uitgesloten dat het aan mijn interne netwerk ligt en dat dit alleen gebeurd als via het externe IP adres een VPN tunnel opgezet wordt.

De instellingen op de Experiabox zijn dusdanig beperkt dat ik me tot jullie wendt voor tips and tricks.

Wie heeft voor mij een oplossing.

Groeten,

DiKkieDIK

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 20:50

Dawn

..Sworn to the Dark..

De enige tip die ik je kan geven aangaande deze boxen in het volgende:
ga naar PORT MAPPING
en forward het volgende naar BINNEN( (lees: je VPN server)(!)

Servers: HTTP
VPN: PPTP & IPSEC
alle 3 zijn predefined.

probeer het daarna nog eens, uiteraard is de kant vanuit waar jij een VPN maakt net zo belangrijk als de ontvangende kant.

succes!

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• DiKkieDIKnr1
Dawn schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:49:
De enige tip die ik je kan geven aangaande deze boxen in het volgende:
ga naar PORT MAPPING
en forward het volgende naar BINNEN( (lees: je VPN server)(!)

Servers: HTTP
VPN: PPTP & IPSEC
alle 3 zijn predefined.

probeer het daarna nog eens, uiteraard is de kant vanuit waar jij een VPN maakt net zo belangrijk als de ontvangende kant.

succes!
Dankje voor de reactie.

Zowel de interne kant staat de forwarding al als jij omschreven hebt en ook de externe kant is goed geconfigureerd.

Het opzetten van een VPN tunnel is namelijk niet het probleem. Het uitvallen van de tunnel na 5 minuten is wel het probleem.

Het lijkt erop dat op de KPN verbinding of dan wel de experiabox een soort van time-out zit.
Deze Experiabox heeft zo weinig configuratie mogelijkheden dat ik daarom ook mijn mede tweakers vraag of zei een oplossing hebben.

KPN wil mij geen andere modem verschaffen en mij niet helpen met dit probleem, want het betreft een particuliere aansluiting :(

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-07 20:50

Dawn

..Sworn to the Dark..

Bij zakelijk gebruik kom ik deze ook tegen en heb persoonlijk nog niet tegen problemen aangelopen als ik met een VPN bij klanten aan het werken ben, vandaar de reactie.

Aan de andere kant;
met wat maak je een VPN verbinding en náár wat?
De Arcadyan zelf ondersteund geen VPN acceptance.
Daarnaast, wat voor soort VPN maak je?

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• DiKkieDIKnr1
Dawn schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 13:14:
Bij zakelijk gebruik kom ik deze ook tegen en heb persoonlijk nog niet tegen problemen aangelopen als ik met een VPN bij klanten aan het werken ben, vandaar de reactie.

Aan de andere kant;
met wat maak je een VPN verbinding en náár wat?
De Arcadyan zelf ondersteund geen VPN acceptance.
Daarnaast, wat voor soort VPN maak je?
In dit geval wordt er een pptp VPN opgezet naar een SBS 2003 server.
Als al vermeld in start post intern op het netwerk functioneerd het prima zonder problemen, zodra je de VPN maakt via het externe IP valt de opgebouwde tunnel om de 5 minuten uit.

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:51

nimmer

hai :O

Ik zou voor het internet verkeer de Experiabox vervangen voor een eigen router. Dit kan door het internet VLAN af te splitsen na je glasvezel modem.
Pagina: 1