-
[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 185331 op 23-03-2018 16:32 ]
Anoniem: 26306
Maar wordt de huidige data dan niet gewist van de schijf vraag ik me af?mcDavid schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:48:
Wat je kunt doen is /home gewoon in zijn geheel kopieren naar die andere harde schijf. Vervolgens opnieuw installeren en aangeven dat je die andere harde schijf wilt mounten als /home (niet formatteren). Het kan vast ook zonder opnieuw installeren, maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe.
Dat is de makkelijke manier, maar op die manier moet ik alle software aanpassen om naar de andere schijf te verwijzen, druk maar eens op toets ctrl + h, dan zie je meteen alle mappen die verborgen zijn. Als ik elke map 1 voor 1 moet vervangen, dan verlies ik daar veel tijd mee. Snap je?mcDavid schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:48:
Wat je ook kunt doen is je datamappen (Bestanden, Afbeeldingen, Downloads, enz) gewoon op die andere harde schijf zetten, en de mappen in je /home/[username] map vervangen door symlinks naar die andere harde schijf.
Dat was ongeveer de manier hoe ik het eerst heb gedaan, volgens mij was mijn fout dat ik er geen aparte partitie voor heb gemaakt, ik heb het gewoon op de hd gesmeten tussen de andere data die er nu op staat, volgens mij mag dat niet, toch?Anoniem: 26306 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:57:
Onder elke linux distributie gaat het als volgt:
Je moet zorgen dat op je 2e harddisk een partitie staat waarop je de data kunt wegschrijven. Stel dat dit de 1e partitie is op je harddisk, dan zou die waarschijnlijk worden "herkend" als /dev/sdb1, waarbij /dev/sdb de 2e harddisk is, en /dev/sda de 1e (in jouw geval de SSD).
Vervolgens "mount" je de partitie op een daarvoor geschikte plaats, bijvoorbeeld in /mnt/new-home:
mkdir -pv /mnt/new-home
mount /dev/sdb1 /mnt/new-home
Je verplaatst alles in de /home directory naar de nieuwe plaats:
mv /home/* /mnt/new-home/
Je /home directory is nu leeg, en dat moet/mag ook.
Unmount de nieuwe partitie en mount hem op de juiste plaats:
umount /mnt/new-home
mount /dev/sdb1 /home
Verwijder de tijdelijke directory die je als mountpoint hebt gebruikt:
rmdir /mnt/new-home
Gedetailleerder dan dit ga ik het je niet vertellen, de rest kun je makkelijk uitzoeken aan de hand van de termen die ik heb gebruikt.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 185331 op 22-09-2012 12:04 ]
Zolang je niet formatteert wordt er niets gewist.Anoniem: 185331 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:01:
[...]
Maar wordt de huidige data dan niet gewist van de schijf vraag ik me af?
Daarom zeg ik ook allen je data mappen. De rest laat je dan (als je voor deze oplossing gaat) gewoon staan. Of je dat wenselijk vindt moet je zelf weten.[...]
Dat is de makkelijke manier, maar op die manier moet ik alle software aanpassen om naar de andere schijf te verwijzen, druk maar eens op toets ctrl + h, dan zie je meteen alle mappen die verborgen zijn. Als ik elke map 1 voor 1 moet vervangen, dan verlies ik daar veel tijd mee. Snap je?
cp -a /home/bitking /pad/naar/harddisk/bitking mv /home/bitking /home/bitking_backup ln -s /pad/naar/harddisk/bitking /home/bitking
[ Voor 15% gewijzigd door Ploink op 22-09-2012 12:21 ]
De regels die hier worden weer gegeven kunnen volledig verschillend zijn. Als ik één van de regels die hier worden weergegeven in m'n terminal plaats, dan is m'n os na 1 seconde instabiel. Ik weet niet waar ik de juiste regels kan vinden, hoe m'n partitie heten enzovoort, dan lijkt het me logisch om hulp op afstand te vragen, toch? of aan ander manier om dit juist uit te voeren heb ik screenshots nodig of een film, waar ik alle informatie eruit kan halen.Anoniem: 26306 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:33:
Als je de post van mcDavid had begrepen, dan zou je weten dat het de bedoeling is dat op een forum alles en plein public gaat, omdat dit een community is. Hoewel we nerds zijn, proberen we nog enigszins sociaal te zijn. Je hoeft me dus geen direct messages te sturen, dan zoek je het maar lekker zelf uit. Tabee.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 185331 op 22-09-2012 12:52 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq