Spellingscontole powerpoint taal wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 22:05
Dit is een probleem waar ik al heel lang mee zit te klooien.

In powerpoint zit spellingscontrole die heel slecht werkt. Mijn presentaties zijn in het Engels maar elke keer lijkt powerpoint weer over te schakelen naar Nederlands. Het gevolg is dat nu alle tekstvakken op Nederlandse spelling worden gecontroleerd. Meerdere zinnen selecteren en de taal in Engels wijzigen werkt vaak ook niet, dan is de functie niet aanklikbaar! Laat staan dat het mogelijk is om de hele presentatie op een andere taal te laten controleren (alle dia's selecteren taal wijzigen). Office is echt waardeloos als het gaat om dit soort detailzaken.

Hoe krijg ik het voor mekaar dat Powerpoint 2010 in een keer mijn hele presentatie op Engelse taal controleert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
Niemand die mijn vraag kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baudu
Dank voor je poging om te antwoorden iig :)

Bij je uitleg kom ik op de volgende pagina na wat doorklikken:

Zie puntje 4:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img853/1497/spellingcheckpp.png

For each piece of text moet ik dus apart selecteren op welke taal gecontroleerd moet worden. Is dit een grap? Dit moet toch anders kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De eerste hit op google geeft deze link: http://ourednik.info/maps...-powerpoint-2007-or-2010/
Volgens mij staat daar je antwoord in: Niet mogelijk, wel mogelijk om de taal van nieuwe slides van te voren te bepalen. Workaround met een vba scriptje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De taal aanpassen van bestaande slides kan (voor het grootste deel *) wel:
1) ga naar de overzichtweergave,
2) ctrl-a,
3) taal aanpassen (tabblad Controleren),
4) dansje doen.

* het gaat niet per se goed als je eigen tekstvakken invoegt. Maar dat zal een uitzondering zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Baudu
Bedankt voor de aangedragen oplossingen! Ze hebben iig iets geholpen. Toch blijf ik dit raar vinden dat het niet helemaal mogelijk is om de spellingscontrole voor het hele document aan te passen.

Ik ben iig iets wijzer geworden. Hoop dat Microsoft in Office 2013 dit probleem ook heeft aangepakt.
Pagina: 1