Op m'n raspberry Pi (Debian) zou ik graag m'n alarm monitoren/aansturen dat via seriele poort is verbonden.
Het alarm emuleert een muurklavier via de seriele poort. Dit betekend dat
- er commando's kunnen gestuurd worden (plain text bv KEY0 voor de toets 0)
- er responses op de seriele poort verschijnen, opnieuw plain text (bv Z0021 als Zone 002 de alarmstatus = 1 heeft)
Nu wil ik graag het volgende:
- een interface op website zetten die een virtueel klavier toont (is eenvoudig, kan in principe via php ofzo)
- de status loggen van de vreschillende zones/detectors: hiervoor moet je om de x tijd manueel opvragen wat de status is en continu de bus in de gaten houden als er een response langskomt.
- actie ondernemen in functie van vorige (bv als er detectie is en alarm aan, dan voer volgende commando uit (bv sms/email zenden)
Nu weet ik niet wat de beste manier is om dit te benaderen:
- een script schrijven die dit doet
- zelf een programma schrijven (heb vroeger nog delphi gedaan, dus met wat vallen en opstaan kan het eventueel lukken)
- via php ofzo werken
- combinatie van bovenstaande...
Het alarm emuleert een muurklavier via de seriele poort. Dit betekend dat
- er commando's kunnen gestuurd worden (plain text bv KEY0 voor de toets 0)
- er responses op de seriele poort verschijnen, opnieuw plain text (bv Z0021 als Zone 002 de alarmstatus = 1 heeft)
Nu wil ik graag het volgende:
- een interface op website zetten die een virtueel klavier toont (is eenvoudig, kan in principe via php ofzo)
- de status loggen van de vreschillende zones/detectors: hiervoor moet je om de x tijd manueel opvragen wat de status is en continu de bus in de gaten houden als er een response langskomt.
- actie ondernemen in functie van vorige (bv als er detectie is en alarm aan, dan voer volgende commando uit (bv sms/email zenden)
Nu weet ik niet wat de beste manier is om dit te benaderen:
- een script schrijven die dit doet
- zelf een programma schrijven (heb vroeger nog delphi gedaan, dus met wat vallen en opstaan kan het eventueel lukken)
- via php ofzo werken
- combinatie van bovenstaande...