• wardpeet
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-05-2022
Hej,

In het kort:
Ik heb nodig: goede koeling + juiste voeding (denk aan upgrade met grafische kaart en stille koeling)
Waar wijk ik niet vanaf (tenzij goede redenen): Moederbord + case + i5
Zeker nodig: SSD en 6GB+ RAM
Kosten: maakt niet uit (kwaliteit heeft zijn prijs)

Wat langer:
Ik ben op zoek naar een goede werk pc die heel snel werkt en ook kan worden gebruikt voor films en eventueel later nog wat te gamen. Ik ga beginnen zonder grafische kaart omdat ik deze nog niet nodig heb, moest ik eventueel upgraden zou het over de evga gtx 960 gaan (als die in de case past, nog niet gekeken). De specificaties die ik hieronder geef wil ik niet te hard van afwijken.

Ik maak deze topic omdat ik geen idee heb wat voor koeling en/of voeding ik moet nemen. Ik zou heel graag een stille pc hebben. Ik dacht aan de corsair hydro 60-100 cpu koeling omdat het waterkoeling is maar ik hoorde dat de default fans nogal luid waren, misschien alternatieven? De koeling maakt voor mij niet uit zolang hij maar optimaal werkt en stil is. Voeding zou ik denken aan corsair 500+ voeding, aangezien ik misschien upgrade met een grafische kaart.

#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix Prodigy Wit€ 69,95€ 69,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 201,90€ 201,90
1Corsair Force GT 120GB€ 102,90€ 102,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,45€ 36,45
1Asus P8Z77-I Deluxe€ 168,17€ 168,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 579,37

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Is er een bepaalde reden dat je voor een mini-ITX systeem gaat? Het is niet erg, maar het kan problemen geven met latere upgrades ivm koeling en grootte van de kast.

Volgende opmerkingen, je geeft niet aan te willen gaan overklokken dus waarom neem je een K-CPU + Z77 chipset. Een betere keuze zou zijn pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed + pricewatch: Asus P8H77-I. Dit scheelt heel veel geld. Ook de SSD kun je beter vervangen door een pricewatch: Samsung 830 series 128GB. Deze is goedkoper en betrouwbaarder.

Als je later nog een GPU erin wil steken moet je wel rekening houden met de lengte van de kast. Op deze foto zie je dat je weinig ruimte hebt. Tenzij je natuurlijk genoegen neemt met maar 2 HDD slots: http://bitfenix.img.bgcdn.net/products_images/644.png. Dan kunnen er videokaarten in van ~30cm.
De voeding hangt natuurlijk een beetje af van welke GPU je erin wilt steken. De GTX 690 is volgens mij heel erg lang en ik durf niet met zekerheid te zeggen of deze wel in de kast past. Maar als je een pricewatch: XFX Pro 550W neemt, heb je in alle gevallen genoeg power.

De laatste tip die ik je nog wil geven is om geen Corsair waterkoel setje te nemen. Deze dingen lijken leuk, maar koelen niet veel beter dan een goede luchtkoeler en zijn inderdaad een stuk luidruchtiger. De pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B houdt je hele systeem lekker koel en is daarnaast ook nog een pak stiller dan de Corsair H-series.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• joordy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:30
In die kast past ook gewoon een mooie gelid tranquillo hoor ;)

• wardpeet
Bedankt voor de tips, de reden waarom ik voor mini itx ga is omdat ik deze graag op mijn bureau heb staan en niet al te groot wil hebben. En het is een mooie kast.

Ik was niet zeker wat het verschil tussen de processoren was dus ik dacht ik neem die. Nee overclocken hoeft niet. En het moederbord had leuke features, zoals controleren via ipad en dergelijke. Zag ook de i5 en moederbord op een build staan dus daarmee ook dat ik daar aandacht.

HDD heb ik niet echt nodig, 1 ssd voor het systeem dan nog een kleine hdd voor wat gegevens en de rest is allemaal extern. En de ssd ik dacht van crossair omdat de lees en schrijfsnelheid een stuk hoger liggen dan bij samsung. En ongeveer dezelfde prijs.

De videokaart is nog niet voor nu dus dat zijn zorgen voor later, ik moet zelf eens kijken naar grootes en dergelijke maar dacht ik zet het er bij.

Voor koeling ziet hij er goed uit. Wat denk je van de fans die er bij zitten, misschien ook andere en stillere insteken?

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

wardpeet schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:27:
Bedankt voor de tips, de reden waarom ik voor mini itx ga is omdat ik deze graag op mijn bureau heb staan en niet al te groot wil hebben. En het is een mooie kast.
Fair enough :)
Ik was niet zeker wat het verschil tussen de processoren was dus ik dacht ik neem die. Nee overclocken hoeft niet. En het moederbord had leuke features, zoals controleren via ipad en dergelijke. Zag ook de i5 en moederbord op een build staan dus daarmee ook dat ik daar aandacht.
Tuurlijk, als je die features gaat gebruiken moet je dat zeker doen, maar €160 voor voor een moederbord is nou eenmaal heel erg veel geld, zeker als het mini-ITX is. Daarom raadde ik de goedkopere non-deluxe versie aan.
HDD heb ik niet echt nodig, 1 ssd voor het systeem dan nog een kleine hdd voor wat gegevens en de rest is allemaal extern. En de ssd ik dacht van crossair omdat de lees en schrijfsnelheid een stuk hoger liggen dan bij samsung. En ongeveer dezelfde prijs.
Sequentiële snelheden moet je niet naar kijken, het is heel misleidend. De fabrikant geeft bijna nooit de random read/write aan terwijl dit juist het belangrijkst is. Daarom is de Samsung beter dan de OCZ. OZC heeft een slechte reputatie gekregen omdat de vroege SSD's van hun heel onbetrouwbaar waren. Misschien is dat nu beter, maar met de Samsung kun je geen miskoop doen.
De videokaart is nog niet voor nu dus dat zijn zorgen voor later, ik moet zelf eens kijken naar grootes en dergelijke maar dacht ik zet het er bij.

Voor koeling ziet hij er goed uit. Wat denk je van de fans die er bij zitten, misschien ook andere en stillere insteken?
Ik heb geen ervaring met deze kast, dus dat durf ik niet te zeggen. Je kunt het eerst gewoon zo doen en als het je niet bevalt kun je nog altijd de fans later omwisselen. Goede fans zijn pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm en pricewatch: be quiet! Silent Wings 2 140mm

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• wardpeet
Ok, ik ben uiteindelijk toch voor het goedkopere moederbord gegaan, samen met de goedkopere processor en ook heb ik de samsung ssd genomen. Ik post binnekort wel wat reviews.

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 14:54
Zou ik mogen informeren naar het installatie proces van de onderdelen in deze kast. En de lengte voor de videokaart? (met en zonder verwijderen van de HDD bay)

Zelf ben ik op zoek naar een klein kastje voor op het bureau met fixe rekenkracht, eveneens vindt ik dit een mooi uitziende kast en daarom is het ook mijn keuze,
Ik ben echter bang dat ik later met mijn videokaart niet weg kom, en dat de koeling niet voldoende zal zijn.

Ik kijk uit naar de revieuw, zodat ik hier wat informatie uit kan opsteken voordat ik mijn configuratie aanschaf.
Pagina: 1