Kan gebouwde pc niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• JustNutszz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Halo allemaal,

Als het hier niet het juiste plaats is, alvast men excuses..

Maar ik heb een klein probleempje..

inhoud:
Case haf x nvidiea
intel core i5 3570k
asrock extreme 6 z77
8gb corsair vengeance
cd/dvd van samsung

maar ik wil nu even tijdelijk windows xp installeren maar na het laden van alles als de computer
opnieuw start (schermpje dan) krijg ik een blauwe scherm met een foutmelding 0x0000007b maar alles is nieuw..

iemand enig idee wat ik kan doen?

Mvg,

Cem alcicek

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Google even op de foutmelding en je krijgt genoeg websites en/of hints en tips om het op te lossen.

https://discord.com/invite/tweakers

• JustNutszz
halo,

ben nog vergeten te vermelden
samsung 256gb 830 serie

ik heb al gekeken maar geen oplossing..? heb die boots verandert maar heeft ook niet geholpen..

• JustNutszz
Heey,

Nou zit al hele tijd te zoeken en dingen te proberen
Kom er maar niet uit helaas..

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
Illegale of legale versie van windows?

• JustNutszz
Het is gewoon een legale versie orgineel op cd..

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
Zet AHCI eens uit en zet hem op IDE in de UEFI

[ Voor 46% gewijzigd door Ellos op 22-09-2012 00:52 ]

• redfoxert
  • Niet online
De drivers voor je storage controller ontbreken op je CD. Zoek een Windows 7 DVD en installeer die lekker of zoek op het forum of google hoe je de drivers in je WXP CD kunt slipstreamen.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:04

yzx

Ellos schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:51:
Dan heeft de SSD toch geen nut

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• JustNutszz
En hoe doe ik dat?

Kunt u me alsjeblieft uitleggen?

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 08:37
Heeft de installatiecd SP3 erin zitten?

Download anders een testversie van Windows 7 en kijk of die wel werkt. Die kan je ook tijdelijk gebruiken.

[ Voor 58% gewijzigd door cheeseruler op 22-09-2012 00:54 ]

• Ellos
yzx schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:52:
[...]

Dan heeft de SSD toch geen nut
Dan weten we wel of het daar aan ligt ;)

Maar inderdaad met Windows 8 op de stoep is het niet totaal onverwacht dat een inmiddels bijna 10 jaar oud OS problemen geeft met installeren.

Ik raad het dus ook niet aan.

Heb je een specifieke reden om XP te gebruiken?

[ Voor 37% gewijzigd door Ellos op 22-09-2012 00:55 ]

• JustNutszz
Nee denkt het niet, best oude cd was volgens mij met sp1
Als het goed is

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:04

yzx

Tevens zo ne kist koop eventjes W7 want die 8gb ga je nooit kunnen gebruiken onder XP

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 08:37
Cemalcicek7 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:54:
Nee denkt het niet, best oude cd was volgens mij met sp1
Als het goed is
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een oude XP cd. Probeer dus SP3 te slipstreamen op je huidige cd.

Ik wil je eigenlijk aanraden om Windows 7 trial te proberen. Volgens mij mag je die 120 dagen gebruiken. http://www.softpedia.com/...ws-7-Download-118183.html

• Ellos
Die quadcore ook niet :/

Direct X 10/11 ook niet
En weet ik hoeveel honderden andere features ook niet.

Nieuwe computers horen geen oude meuk meer te draaien tenzij corporate het wil.

[ Voor 27% gewijzigd door Ellos op 22-09-2012 00:57 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Waarom ga je een PC bouwen als je niet weet hoe je met PC's om zou moeten gaan?

• JustNutszz
Ik vraag hier om hulp? En op dit moment is me alles gelukt kwa installeren van de inhoud
Ja i know maar dat komt later ik wil nu windows erop.. W7 komt later dat weet ik ook wel...

• JustNutszz
En ik bedoel wil nu eventjes win xp erop, en later de windows 7

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik denk dat je beter jezelf de moeite kunt besparen die je nu zult moeten doen om XP te installeren door er gewoon meteen windows 7 op te zetten.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• JustNutszz
Oke zal ik doen thnx voor de tips!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06-2025
Ellos schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:51:
dat is de enige juiste oplossing! Maar met een SSD idd windows 7 gebruiken ipv XP

• JustNutszz
Okee is goed, dankjewel allemaal.

Mvg,

Cem alcicek

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 14:45

Eagle Creek

Breathing security

Jaren geleden heb ik zo'n zelfde iets meegemaakt. De persoon in kwestie had een hagelnieuwe pc met hyper threading, 1 GB geheugen en meer mooie snufjes voor die tijd. Hij belde mij omdat Windows niet wilde installeren.

Wat bleek: persoon was bezig met het schijfje van dat "oude vertrouwde" Windows 98 :9 .

Heb hem daarop meteen maar aangeraden over te stappen op een moderner systeem zoals Windows 2000 of bij voorkeur zelfs Windows XP.

Wat ik alleen maar wil zeggen: soft- en hardware moeten bij elkaar passen. Windows XP is ontworpen voor hardware van rond het jaar 2001/2002. Hoewel XP door de jaren heen diverse updates heeft gehad voor modernere hardware. Als je dan toch XP wilt gebruiken, gebruik dan sowieso de meest recente versie (en dat is Windows XP SP 3), en geen versie uit 2003 (SP 1). Maar ook SP3 bereikt eens een grens. Immers: na XP zijn Windows Vista, Windows 7 en nu Windows 8 gekomen.

Je roept nu wel "ik doe nu XP voor even en straks Windows 7, dat weet ik ook wel", maar ik zie geen enkele meerwaarde in "nu even XP installeren", anders dan dat je dat schijfje toevallig hebt liggen. Als je de pc moet benaderen download van een trialversie van Windows 7, of een recente Linux-variant. Maar in ieder geval een modern systeem voor een moderne pc.

[ Voor 18% gewijzigd door Eagle Creek op 22-09-2012 01:34 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:03

ötzi

eclecticus

Er bestaat een programma waarmee je de drivers als het ware kunt "embedden" en branden naar een nieuwe installatie cd.
Als ik het me goed herinner heet dit progje nLite en werkt vrij simpel; drivers van je ssd downloaden, nLite openen, driver ssd aanvinken en deze maakt hier een nieuwe installatie cd van...

Verwijderd

Ik denk dat het een 32 bit versie van windows xp is en dat werkt niet samen met een 64 bit prosessor.
Had ik laatst ook ik wou xp er even op zetten maar gaf blauw scherm ik heb toet windows 7 er maar weer opgezet.

• ötzi

ötzi

eclecticus

Wat een onzin; een 64bit processor is gewoon backwards compatible met 32bit...
Je kunt dan alleen uiteraard geen gebruik maken van 64bit software.

[ Voor 30% gewijzigd door ötzi op 22-09-2012 15:35 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ijscobar heeft (hoewel niet zo subtiel verwoord :> ) gelijk.

Een 64-bits operating system kan alleen draaien op een 64-bitsprocessor. Maar een 32 operating system kan draaien op een 32-bitsprocessor en een 64-bitsprocessor. De 64-bitsprocessor schakelt dan feitelijk terug naar een compatibiliteitmodus. Dat is maar goed ook want het gros van de applicaties die jij anno 2012 draait is gewoon 32-bits.

Die compatibiliteit moet ook wel omdat 64-bitsprocessoren al vanaf rond 2003 op de consumentenmarkten verschenen. Hoewel ik het precieze jaartal niet weet zijn nagenoeg alle processoren die Intel en AMD sinds 2005-2007 (?) uitsluitend in 64-bitssmaak verschenen.

Wel is het pas sinds 2008 zo dat mensen (lees: de gewone consumentenmarkt) meer dan 4 GB RAM in hun geheugen gingen plaatsen waardoor de noodzaak voor een 64-bits operating system bij veel mensen duidelijk werd. Voor die tijd werd gewoon massaal op 32-bits gedraaid terwijl de processor al wel 64-bits aankon. Omdat het grootste consumentenvoordeel de ondersteuning voor meer dan 4 GB RAM is, sloegen de 64-bits operating systems niet aan.

Overigens was Vista al volledig beschikbaar in 64-bits. daar waar XP er alleen beschikbaar was in een soort Windows Server 2003-kernel en alleen in het Engels.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Cause of STOP 0x0000007B Errors

STOP 0x0000007B errors are caused by device driver issues (especially those related to hard drive and other storage controllers), viruses, data corruption, and sometimes even hardware failures.
dat is dus even gegooglet, ik neem aan dat XP geen standaard ondersteuning heeft voor ssd's.
probeer anders eens een XP cd met SP3 en alle updates geinstalleerd, of probeer eens windows 7 of windows 8.
als dat werkt, weet je dat het aan je OS ligt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• ötzi

ötzi

eclecticus

Excuus, was inderdaad niet echt subtiel...
Ik heb zelf ooit eens nLite voor hetzelfde probleem gebruikt en werkt goed dus zou
het gewoon zo doen als je nog geen W7 tot je beschikking hebt ;-)

• JustNutszz
Halo,

Ben ik weer,

Iedereen bedankt voor alles, maar zoals ik al zij wou even XP erop maar dat is nu verleden tijd
en heb windows 7 ultimate 64bits erop draaien nu. Geweldig alles draait lekker soepel.

mvg,

Cem alcicek

• redfoxert
  • Niet online
Fordox schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:38:
[...]

dat is dus even gegooglet, ik neem aan dat XP geen standaard ondersteuning heeft voor ssd's.
Heeft niks met de SSD te maken maar wel met de storage controller die niet ondersteunt is in de installatie CD van Windows XP. Met F6 laden vanaf een floppy werkt prima, anders slipstreamen met nLite. Tutorials staan overal op het internet.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Cemalcicek7 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:38:
Halo,

Ben ik weer,

Iedereen bedankt voor alles, maar zoals ik al zij wou even XP erop maar dat is nu verleden tijd
en heb windows 7 ultimate 64bits erop draaien nu. Geweldig alles draait lekker soepel.

mvg,

Cem alcicek
Vergeet ook je drivers niet hè.

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-02 20:52
johnkeates schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:57:
Ben jij soms geboren met de kennis die je nu hebt?
Iets meer begrip voor de minder onderlegde tweakers onder ons kan geen kwaad imho...

Verwijderd

johnkeates schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 00:57:
Waarom niet, is de betere vraag. Dat is juist het hele nut van dit forum; leren over dingen die je nog niet wist.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Drukkert schreef op zondag 23 september 2012 @ 03:59:
[...]

Ben jij soms geboren met de kennis die je nu hebt?
Iets meer begrip voor de minder onderlegde tweakers onder ons kan geen kwaad imho...
Ik denk dat hij er op doelt dat hij een beetje research van te voren had moeten doen in plaats van van start te gaan en tegen problemen aan te lopen.

Maar als Tweakers geeft dat altijd een beetje een vertekend beeld. Je bent immers dom in de dingen die je niet weet. Het is lastig om rekening te houden met alle zaken die meespelen als je nog nooit zoiets gedaan hebt. Wellicht had hij van te voren kunnen vragen "waar moet ik op letten", maar ach.

Pagina: 1