access point achter experiabox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 14:38
Ik heb een probleempje en hoop het op te kunnen lossen mtb de experiabox van KPN en een access point van Sitecom (de WL-331 V1). Gister heb ik InternetPlusBellen geactiveerd, echter vanwege het zwakke signaal van de experiabox waardoor niet overal in huis draadloos internet kan worden ontvangen, wil ik graag een access point erachter hangen. Ik weet dat dit mogelijk moet zijn want dit hebben wij vroeger ook altijd gehad (alleen dan icm met een Versatel/Tele2 modem).

Ik heb dus een werkend draadloos internet, alleen is dit te beperkt. Met de Sitecom kan als ik de handleiding goed heb gelezen dienen als range extender. Wij hebben thuis ook nog een network giga switch hangen (Sitecom ln-121 V1), echter zit daar nu niks in behalve dan van experiabox naar switch, en van switch naar het accesspoint boven.

Ik dacht echter dat het gewoon een kwestie was van het access point resetten (oude instellingen eruit en dan opnieuw naar de ingebouwde pagina). Echter komt nu de kwestie waar het om draait: na een reset wordt het ip-adres teruggezet naar fabriekswaarden, in dit geval 192.168.0.234. Echter geeft de nieuwe Experiabox ip-adressen van 192.168.2.X (waarbij X varieert tussen 1 en 253, met de Experiabox zelf 192.168.2.254 volgens de handleiding). Echter als ik dus het access point probeer te benaderen (en het menu dus te openen) lukt dit niet via de webbrowser met adres 192.168.0.234. Ik heb geprobeerd de adressen die de Experiabox uitdeelt te veranderen via de webtool naar 192.168.0.X. Dit lukt echter niet. (Foutmelding: The ip pool must be the same subnet as the gateway ip.). Mijn vraag is: hoe kan ik nu toch het instellingsmenu van de access point bereiken zodat ik het access point kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Handmatig een IP adres instellen op je computer, e.g. 192.168.0.10 met masker 255.255.255.0.

Je kan nu de web interface van de AP bereiken.

Nu dus het IP adres van de AP wijzigen naar iets in 192.168.2.x .

Daarna je PC weer op DHCP zetten.

edit:

Je kan ook doen:
1) Zoek het huidige IP adres op van je PC.
2) Ga naar Start -> Uitvoeren -> "cmd" en typ daarna in:

> route add 192.168.0.0 mask 255.255.255.0 $ip_adres_pc

En je zou de web interface moeten kunnen bereiken.

[ Voor 43% gewijzigd door webfreakz.nl op 21-09-2012 21:45 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!