Facebook laat Android-gebruikers automatisch foto's uploaden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
Het valt me op dat nieuwe features in apps sinds enige tijd worden aangekondigd in de volgende schrijfstijl:
"Bedrijf X laat gebruikers actie Y uitvoeren."

Ik kom de schrijfwijze op meerdere sites tegen en ik vraag me af waar dit vandaan komt.
Feitelijk wordt met deze zinsconstructie geïmpliceerd dat bedrijf X gebruikers erop aanstuurt actie Y uit te voeren. In dit geval zou facebook gebruikers dwingen hun foto's naar hen te uploaden? Uit het artikel blijkt vervolgens dat het extra feature is waarvoor gebruikers kunnen kiezen.
  1. Mag ik vragen waarom voor de oorspronkelijke schrijfstijl wordt gekozen? Is het prikkelend bedoelt?
  2. Ben ik de enige die zich aan deze schrijfstijl kan 'ergeren'? (ergeren is in dit geval een groot woord)
Als ik het artikel zou mogen schrijven had ik voor deze titel gekozen:
"Facebook biedt android-gebruikers de mogelijkheid om automatisch foto's te uploaden."
Op deze wijze wordt benadrukt dat het een nieuwe feature is waar een gebruiker voor kan kiezen.

Wat vindt de auteur van het nieuwsartikel?
Wat vindt de rest van GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:42
Ik vind jouw alternatief niet echt beter klinken, en ik vind hem vooral veel te lang...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rqLwaFgjI8gs6s4pTT16j4US/full.png

Need I say more?

Ik snap je "ergernis" ergens wel, maar ik denk niet dat ik een betere kop zou kunnen bedenken dan de variant waar de t.net redactie mee kwam. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 21:26

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ben het met je eens, jouw voorbeeld zin zou dan ook beter het onderwerp verwoorden. Maar zoals Xander zegt is dat misschien niet handig in het nieuwsoverzicht.