Het valt me op dat nieuwe features in apps sinds enige tijd worden aangekondigd in de volgende schrijfstijl:
"Bedrijf X laat gebruikers actie Y uitvoeren."
Ik kom de schrijfwijze op meerdere sites tegen en ik vraag me af waar dit vandaan komt.
Feitelijk wordt met deze zinsconstructie geïmpliceerd dat bedrijf X gebruikers erop aanstuurt actie Y uit te voeren. In dit geval zou facebook gebruikers dwingen hun foto's naar hen te uploaden? Uit het artikel blijkt vervolgens dat het extra feature is waarvoor gebruikers kunnen kiezen.
"Facebook biedt android-gebruikers de mogelijkheid om automatisch foto's te uploaden."
Op deze wijze wordt benadrukt dat het een nieuwe feature is waar een gebruiker voor kan kiezen.
Wat vindt de auteur van het nieuwsartikel?
Wat vindt de rest van GoT?
"Bedrijf X laat gebruikers actie Y uitvoeren."
Ik kom de schrijfwijze op meerdere sites tegen en ik vraag me af waar dit vandaan komt.
Feitelijk wordt met deze zinsconstructie geïmpliceerd dat bedrijf X gebruikers erop aanstuurt actie Y uit te voeren. In dit geval zou facebook gebruikers dwingen hun foto's naar hen te uploaden? Uit het artikel blijkt vervolgens dat het extra feature is waarvoor gebruikers kunnen kiezen.
- Mag ik vragen waarom voor de oorspronkelijke schrijfstijl wordt gekozen? Is het prikkelend bedoelt?
- Ben ik de enige die zich aan deze schrijfstijl kan 'ergeren'? (ergeren is in dit geval een groot woord)
"Facebook biedt android-gebruikers de mogelijkheid om automatisch foto's te uploaden."
Op deze wijze wordt benadrukt dat het een nieuwe feature is waar een gebruiker voor kan kiezen.
Wat vindt de auteur van het nieuwsartikel?
Wat vindt de rest van GoT?