Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
hoihoi

Ik ga morgen, vrij ad hoc, naar den haag om wat nachtfoto's te doen, maar ken de stad vrij slecht en vroeg me af of iemand nog ideen had.

Mijn stijl is lange sluitertijdsdingen met bewegende mensen, zoals:

Afbeeldingslocatie: http://pics.elagabalus.nl/var/resizes/Leiden-by-night/IMG_9699.JPG?m=1347575081
Maar ook HDR-dingen of stills.

Architectuur vind ik te gek, alhoewel wat mensen ook leuk is.

Punt is alleen dat ik, ondanks dat ik er werk, den haag niet goed ken. Daarom wil ik wat tips voor leuke plekken, heb zelf al in gedachten:

* De vulpen, waar OC&W zit, bij CS.
* De nieuwe toren van justitie
* Plein
* Binnen/buitenhof/hofvijver
* Strijkijzer evt + hollands spoor

Iemand nog meer ideeen? Duindorpsjappies-fotograferen lijkt me lachen maar niet verstand met een dikke L-lens.

(ik neem 50 1.4, 10-22 en 70-200 2.8 IS mee, meer denk ik niet).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Beatrixkwartier is ook mooi hoor, zit je gelijk bij de Haagse Poort en de A12 die er onder door gaat. Misschien kom ik je trouwens nog wel tegen, denk er ook over om te gaan

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 13:44
De hofvijver, ridderzaal en het binnenhof zijn mooi verlicht inderdaad. Loop dan ook meteen een stukje door naar het lange voorhout! De beelden zijn volgens mij alweer weg daar maar het blijft mooi.
Daarna ook even naar het noordeinde, wie weet is het werkpaleis van de koningin nog een beetje in de lampen gezet.
Het stadhuis (ook in het centrum) is wel een spannend gebouw; door de hagenezen het "ijspaleis" genoemd. De fontein op het Spuiplein ervoor staat helaas vaak uit maar als hij aan staat kan je daar denk ik ook wel mooie plaatjes van schieten. Als je toch op het spuiplein staat draai je dan even om naar het schattige kerkje aan de overkant. Daar staat een hek voor maar via het kroegje wat er naast zit kun je binnen de hekken komen :)
Dan de tramtunnel in! Neem de halte grote markt. Prachtige houten vloer en als je op de brug over de sporen heen gaat staan kun je je uitleven met long exposure.
Ik weet niet of je met de trein komt loop dan op weg naar station even het station voorbij naar de netkous prachtig futuristisch bij nacht.
Dit zijn mijn eerste ingevingen, mocht ik nog wat bedenken zal ik me melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit wel een aardige serie.

ps. onderaan de thread staan nog meer foto's

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
De netkous zit vlak bij mijn werk, net als het beatrixkwartier dus. Die gaan we meepakken.
Cool!

Lange voorhout enzo noteer ik ook. Spuiplein: cool!

@Royz: Zin om met zijn drieeen te gaan evt?

i3 + moederbord + geheugen kopen?