Toon posts:

Windows 7 opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Vandaag heb ik mijn nieuwe laptop binnen gekregen (Sony vaio s15), ik heb er zelf extra geheugen in gezet en heb ook een SSD gekocht om de HDD ermee te vervangen. Nu wil ik de SSD erin zetten en windows 7 opnieuw installeren (raak je ook gelijk een hoop bloatware van Sony kwijt). Alleen hoe maak ik USB stick waar ik windows van kan installeren? Kan ik gewoon windows 7 ergens downloaden en op een USB stick zetten?

Hulp is bijzonder welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 22:39
Hier de eerste hit op google:
nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren

Windows 7 kun je inderdaad wel "ergens" downloaden. Maar hoe heb je Windows 7 nu in je bezit dan? Een DVD, een DVD van de laptopfabrikant? Alleen een partitie op die HDD om een herinstall te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 is geinstalleerd op de laptop, er zit alleen geen dvd bij om vanaf te booten. Er zit wel een license key (windows 7 home premium) bij, dus dat is gewoon legaal.

Is het overigens beter om zelf een bootable usb met maken (is dat een echt cleane install?) of kan je beter een schone windows 7 versie downloaden ergens en die opo de usb stick zetten?

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 22:39
Voor een bootable usb heb je een iso van een Windows 7 installatie nodig. Deze kun je dus rippen van een bestaande DVD of downloaden van het internet.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt ongeveer elke stick bootable maken met DiskPart in het alom bekende Command Prompt ;)
Zo heb ik de laatste tijd veel pc's geïnstalleerd op deze manier, werkt best goed.

Zo dus

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:11

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search.

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.