3d glasses voor Benq XL2420T

Pagina: 1
Acties:

• mecco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2024
Hallo,

Ik heb net deze monitor aangeschaft en heb interesse in het 3d aspect. Nu heb ik geen nvidia kaart dus 3d vision van nvidia is niet direct een optie. Nu vraag ik mij af welke 3d glasses het beste zijn voor een ati kaart. Heb al ontdekt dat je voor ati kaarten HD3D software moet installeren. Ook draag ik zelf al een gewone bril, bestaan hier oplossingen voor? Kan ik een 3d bril bv. met gemak over mijn andere bril zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door mecco op 21-09-2012 18:13 ]

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

.. Ik vraag me af of dat scherm wordt ondersteund Nvidia ready scherm

[ Voor 104% gewijzigd door A87 op 22-09-2012 11:40 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• mecco
Normaal wel, maar als ik de 3d glasses van benq zou kopen. Zou ik dan met de gepaste ati software kunnen deftig gamen? Of zijn er ook glasses te koop die niet aan een monitor merk verbonden zijn?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht beter eerst een videokaart aanschaffen die wel nvidia 3d vision ondersteunt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

mecco schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 13:17:
Normaal wel, maar als ik de 3d glasses van benq zou kopen. Zou ik dan met de gepaste ati software kunnen deftig gamen? Of zijn er ook glasses te koop die niet aan een monitor merk verbonden zijn?
Volgens mij snap jij totaal niet waar je mee bezig bent... een benq bril?? Die bestaan niet. je hebt een 3d vision ready KIT nodig en die werkt alleen op Nvidia Certified schermen.

En een nvidia ready scherm en een AMD kaart gaat niet werken.
je hebt amper verstand van computers dus koop een Nvidia kaart en je bent uit de problemen verlost.
Werken met aangepaste mod/ hacked drivers gaat je echt niet lukken, met zulke vraagstellingen.
Je neemt niet eens ff de moeite om 2 seconden op google te kijken....

maar goed je ziet vanzelf wel de melding dat het scherm niet ondersteund wordt :z .

[ Voor 55% gewijzigd door A87 op 22-09-2012 14:47 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• mecco
A87 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:40:
[...]

Volgens mij snap jij totaal niet waar je mee bezig bent... een benq bril?? Die bestaan niet. je hebt een 3d vision ready KIT nodig en die werkt alleen op Nvidia Certified schermen.

En een nvidia ready scherm en een AMD kaart gaat niet werken.
je hebt amper verstand van computers dus koop een Nvidia kaart en je bent uit de problemen verlost.
Werken met aangepaste mod/ hacked drivers gaat je echt niet lukken, met zulke vraagstellingen.
Je neemt niet eens ff de moeite om 2 seconden op google te kijken....

maar goed je ziet vanzelf wel de melding dat het scherm niet ondersteund wordt :z .
BenQ brillen bestaan niet?
Mijn scherm word niet ondersteunt? Bij specifications en daaronder features staat toch wel degelijk NVIDIA® 3D Vision™ 2 ready. Terwijl ik deze thread plaatste heb ik zelf enkele dingen te weten gekomen door middel van google... Dat ik de keuze heb tussen een bril van het zelfde merk of een nvidia vision kit. Ook weet ik nu over die BenQ bril die 'niet bestaat', niet werkt met heroplaadbare batterijen.
Hierdoor ben ik tot de conclusie gekomen dat het beter is te wachten, als mijn huidige grafische kaart aan vervanging toe is, ik dan overstap naar nvidia. Het zou moeten zijn dat er ondertussen al een nieuw model BenQ bril uitgekomen is.

A87, uw inbreng in dit topic was volkomen waardeloos, sorry voor het verspillen van uw kostbare tijd.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 06:33
Volgens mij zijn de BenQ brillen niet bedoelt voor de monitor, maar voor BenQ projectoren (link).
De monitor die jij noemt, zou inderdaad NVIDIA® 3D Vision™ 2 ready zijn. Dat betekent dus dat je de 3D bril van NVIDIA nodig hebt (link), met compatible grafische kaart.

• mecco
Decalies schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:46:
Volgens mij zijn de BenQ brillen niet bedoelt voor de monitor, maar voor BenQ projectoren (link).
De monitor die jij noemt, zou inderdaad NVIDIA® 3D Vision™ 2 ready zijn. Dat betekent dus dat je de 3D bril van NVIDIA nodig hebt (link), met compatible grafische kaart.
Ja, het is een twijfelgeval of deze bril op dit scherm werkt, als ik zoek op het internet vind ik ook enkel info over projectors terug. Ik ga er vanuit dat dit wel het geval is omdat dit scherm een ingebouwde infrarood ontvanger heeft en ik vraag mij dan af waarom ze dit zouden doen moest het niet zijn voor hun eigen 3d bril. Maar ik zie het niet direct zitten deze bril te kopen omdat hij niet heroplaadbaar is. Toch bedankt voor je comment :)

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 06:33
Als ik naar de handleiding van (een van de) 3D glasses bekijk, schrijven ze alleen over projectors.
Kortom, ik vrees dat als je 3D wilt, je toch over moet stappen op een nvidia grafische kaart, met 3d pakket. Je kunt natuurlijk altijd nog wel een mailtje sturen naar BenQ voor meer info. Ze hebben mij in ieder geval een keer goed geholpen.
Pagina: 1