Toon posts:

samsung syncmaster openmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Bij het poetsen is er wat vocht in mijn monitor gekomen, hierdoor zitten er allemaal lelijke vlekken op.

Ik heb een samsung syncmaster 43sn en ik dacht eraan om de monitor te open en al het vocht te verwijderen, gezien ik dit vaker heb gedaan.

Na een middag geprobeerd te hebben om hem te openen, te google en de gebruikershandleiding te lezen(waar niks in staat) krijg ik mijn monitor nog steeds niet open.

Wie heeft het ei van columbus en weet hoe dit scherm open gaat?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik neem aan dat je alle aanwezige schroefjes hebt losgedraaid en geprobeerd hebt om met tactvolle doch ferme kracht de behuizing proberen te openen?
Als je pech hebt is gelijmd/gegoten (zoals mijn dode laptop :() of op een andere manier vast gemaakt waardoor je hem alleen open kunt krijgen door het te forceren.
Wat je ook zou kunnen proberen is om heel voorzichtig een mes oid tussen de "sluiting" (daar waar de 2 helften van de behuizing bij elkaar komen) te steken en het zo probeert los te wrikken.

In ieder geval succes

P.s Sorry voor de opmerking, maar ik zou voortaan geen open elektronica meer schoonmaken met water/vocht. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:11:
Ik neem aan dat je alle aanwezige schroefjes hebt losgedraaid en geprobeerd hebt om met tactvolle doch ferme kracht de behuizing proberen te openen?
Als je pech hebt is gelijmd/gegoten (zoals mijn dode laptop :() of op een andere manier vast gemaakt waardoor je hem alleen open kunt krijgen door het te forceren.
Wat je ook zou kunnen proberen is om heel voorzichtig een mes oid tussen de "sluiting" (daar waar de 2 helften van de behuizing bij elkaar komen) te steken en het zo probeert los te wrikken.

In ieder geval succes

P.s Sorry voor de opmerking, maar ik zou voortaan geen open elektronica meer schoonmaken met water/vocht. 8)7
Dankjewel ga ik eens proberen.

Die laatste opmerking hoef je geen sorry voor te zeggen, ik ben er inmiddels achter dat schoonmaken met water niet goed is. :X 8)7

Ik dacht er zelf aan om het scherm van de buitenkant te föhnen, weet iemand of dat kwaad kan?

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:13:
[...]
Ik dacht er zelf aan om het scherm van de buitenkant te föhnen, weet iemand of dat kwaad kan?
Ja dat kan het een fhone heeft namenlijk een spoel die een magneetveld opwekt en daar kan elektronica slecht tegen.
Ongeveer zelfde als bij een stofzuiger.