Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-08 15:14
Beste tweakers,

Na het lezen van vrijwel alle recente reviews mbt processoren, chipsets en moederborden, kom ik er nog niet uit welke APU ik moet gebruiken. Ik gebruik mij pc voornamelijk voor multimedia en studie. Hieruit komt het volgende wensenlijstje voort:
  • 1080p films met gemak af spelen
  • Op hoge snelheid downloaden (100mbit/s)
  • Razend snel Quickparren, unrarren
  • Bovengenoemde taken tegelijkertijd
  • Stil systeem
Voor wat betreft het budget; ik vier binnenkort mijn verjaardag en krijg dan een aantal onderdelen. Hoe meer ik krijg hoe groter het budget voor de pc. Daarom kan ik nu nog geen goede prijsopgave doen. Zelf zat ik te denken aan rond de 400 euro.

Voor de duidelijkheid: ik zoek alleen advies mbt de processor, de chipset en het moederbord. Met deze info zal ik zelf naar de rest verder zoeken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik neem aan dat je niet gaat overklokken?
Intel processoren doen bovenstaande taken een stuk beter dan de AMD APU's.
Persoonlijk zou ik een simpele i5 verkiezen boven de i3 omdat je aangeeft alles tegelijk te willen kunnen doen.
Voor zover ik weet doen alle intel HD graphics vanaf de HD2000 probleemloos 1080p.
(wil je wat meer grafische kracht bv voor een simpel spelletje kun je een cpu met de HD4000 overwegen).

moederbord: pricewatch: Asrock B75 Pro3-M
processor: http://tweakers.net/price...6941;317114;305932;305922

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 21-09-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou inderdaad ook voor Intel kiezen want de AMD's schijnen toch minder te presteren en wat betreft downloaden maakt het in pricipe niet veel uit. Bijna alle hedendaagse moederboarden hebben al standaard een 1 Gb ethernetkaartje aan boord waarmee je zeker met 100 Mbit kan downloaden. Houd er wel natuurlijk rekening mee dat ook je router 1 Gb poorten heeft en je Cat 5e of Cat 6 ethernetkabel gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Roel1966 op 21-09-2012 17:03 ]

• Flumer
Bedankt voor de info, ik ben idd niet van plan te gaan overclocken. Ik neig inmiddels wat meer naar een Intel, als ik later toch zou willen gamen dan kan ik altijd nog een videokaart aanschaffen.

mbt het downloaden: Ik heb op mijn huidige (Athlon 64) pc niet de mogelijkheid om met meer dan 6,5 mb/s te downloaden van usenet. Het decoderen begint hierna te veel te eisen.

Even een dom vraagje: klopt het volgende; des te hoger de videochip HDxxxx, des te nieuwere generatie processor?

• Roel1966
  • Niet online
Flumer schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:53:
mbt het downloaden: Ik heb op mijn huidige (Athlon 64) pc niet de mogelijkheid om met meer dan 6,5 mb/s te downloaden van usenet. Het decoderen begint hierna te veel te eisen.

Even een dom vraagje: klopt het volgende; des te hoger de videochip HDxxxx, des te nieuwere generatie processor?
Wat het downloaden van Usenet betreft weet ik verder niet met welk programma je download en of je een abbo hebt. Je kan dan in elk geval sowieso eens kijken of je wel het max aantal kanalen ingesteld hebt wat je usenet aanbieder toe laat. Als je bv Spotnet gebruikt dan altijd eventjes kijken of het aantal kanalen goed staat want vaak staat dat standaard maar op 4 zoiets.

Ik neem aan wat je 2de vraag betreft dat je de cpu bedoeld maar dat hoeft niet persee gelijk op te gaan want je kan gerust een nieuwere HD videochip combineren met een oudere generatie cpu. Wel is het vaak zo dat wil je het optimale uit de nieuwere HD videochips halen dan is een latere generatie cpu wel handig maar geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumer
Roel1966 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:25:
[...]

Wat het downloaden van Usenet betreft weet ik verder niet met welk programma je download en of je een abbo hebt. Je kan dan in elk geval sowieso eens kijken of je wel het max aantal kanalen ingesteld hebt wat je usenet aanbieder toe laat. Als je bv Spotnet gebruikt dan altijd eventjes kijken of het aantal kanalen goed staat want vaak staat dat standaard maar op 4 zoiets.

Ik neem aan wat je 2de vraag betreft dat je de cpu bedoeld maar dat hoeft niet persee gelijk op te gaan want je kan gerust een nieuwere HD videochip combineren met een oudere generatie cpu. Wel is het vaak zo dat wil je het optimale uit de nieuwere HD videochips halen dan is een latere generatie cpu wel handig maar geen must.
Ik mag bij mijn Usenet provider 20 verbindingen maar deze zet ik bewust maar op een stuk of zes. Meer verbindingen zorgt juist voor meer cpu gebruik. Met de laptop van mijn vriendin haal ik met dezelfde instellingen wel een goede 11 mb/s

Ik heb besloten dat ik voor de i5 ga met de HD4000. Ik kies voornamelijk voor deze optie zodat ik weer een jaartje of 6 vooruit kan.

Ik ga nu een topic aanmaken met mijn volledige plan in het desktop aankoopadvies forum. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30
Inderdaad, de Intel Core i5.

[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 24-09-2012 22:24 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Flumer schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:18:
Ik mag bij mijn Usenet provider 20 verbindingen maar deze zet ik bewust maar op een stuk of zes. Meer verbindingen zorgt juist voor meer cpu gebruik. Met de laptop van mijn vriendin haal ik met dezelfde instellingen wel een goede 11 mb/s
Bij het downloaden met meerdere lijnen zal normaal gesproken het cpugebruik niet abnormaal omhoog moeten gaan althans ik merk er hier niets van. Wat eerder zou kunnen is dat je misschien een virusscanner op de achtergrond hebt mee lopen die de bestanden scanned.

Pas op het moment dat de bestanden uitgepakt worden ( ge-unrarred of zipped ) dan is het normaal dat het cpu gebruik meteen omhoog schiet. Nu merk ik dat dan op mijn systeem ook verder bijna niet maar oke ik heb een i7 3820 erin.

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 25-09-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Twee topics is niet nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.