Gezocht: Muis met Thumbstick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Beste medetweakers

Als mmo gamer heb je veel knoppen nodig, sommige bedrijven denken dat op te lossen door muizen te maken met 12+ knoppen bij je duim etc. Mij leek dat altijd een erg omslachtige oplossing en ben na wat denken gekomen met wat mij het handigst leek, een muis met een thumbstick (zoals bv op pricewatch: Razer Nostromo Gaming Keypad ) waar je de movement van je karakter mee doet. Dat laat zou m'n linkerhand vrij laten voor alle keybinds die ik wil. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken maar kan geen muis vinden die dat heeft.

De vraag is dus, weet iemand een muis die dat heeft?

Als niet zou het mogenlijk zijn de thumbstick uit zo'n gamepad te slopen en in een muis te bouwen (ben bereid daar een muis voor te slopen...) . Ik heb redelijk wat ervaring met het vervangen van de clickboxes in een muis maar het inbouwen van controllers die er eerder niet inzaten lijkt me erg lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 18:56

Fordox

00101010

en waarom is die razer niet je oplossing? probeer anders eens een trackball uit.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 17:47
Fordox schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:35:
en waarom is die razer niet je oplossing? probeer anders eens een trackball uit.
Een trackball is muis gestures maar dan rollen met het balletje, Flaat bedoelt een extra 'pookje' op de muis welke de functies voor het bewegen over kan nemen... dus ipv WASD te gebruiken bestuur je met het pookje.

Ik ken het alleen in de vorm zoals die Razer, of bijvoorbeeld een Logitech G13. Persoonlijk denk ik dat je daarmee ook veel beter af ben. want een character besturen en snelle muisklikken tegelijk met dezelfde hand doen... ik ben bang dat je heel snel kramp in je hand hebt. Plus dat het qua motoriek volgens mij helemaal niet lekker werkt. Daar zullen ze bij Razer en Logitech overigens ook wel bij nagedacht hebben dacht ik zo ;)