Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Twijfel Lenovo vs Asus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal...

Mijn oude laptop (5 jaar oud) is sinds vorige week overleden en de reparatiekosten liggen mij te hoog voor zo'n oud wrak.
Daarom heb ik ervoor gekozen maar een geheel nieuwe te nemen... Nu twijfel ik nogal tussen twee laptops.

Asus:
http://www.dynabyte.nl/no...3v-3rd-i5-3210m.html#tabs

of

Lenovo
http://www.computerland.n...12qm_8gb_1tb/details.aspx

Mijn budget ligt een beetje in de richting van deze 2 jongens...
Om even te vertellen wat ik ermee doe:
AutoCAD (heeeeel veel)
Photoshop
Streaming (colleges, series etc...)
Ik game absoluut NOOIT op mn laptop (ja, mijnenveger, maar oke)...

Welke van de 2 kan ik het beste nemen? Of heeft misschien iemand een beter alternatief voor 800-900 euro?

ps. geen gezeik over dynabyte/computerland ofzo... die links heb ik puur gebruikt om ff snel te laten zien welke ik bedoel

ps2. formaat scherm boeit niet... zolang t maar 15.6 of groter is

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 11:31 ]

• enigmus_ii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10 10:02
Voor werk met photoshop en autocad is de hardeschijf die standaard met deze 2 laptops geleverd wordt niet echt genieten lijkt mij. Voor die doeleinden heeft het full HD scherm van de Asus wel een streepje voor trouwens, Het geheugen kan je daarna nog redelijk goedkoop uitbreiden.

Je zou ook kunnen overwegen een iets kleinere laptop te nemen met een fatsoenlijk extern scherm voor als je serieuze dingen moet doen met jouw laptop, Goede kleurweergave is wel vrij belangrijk bij foto bewerking en een fatsoenlijk beeldopervlak maakt autocad een stuk vriendelijker in gebruik, en een solidstate drive in plaats van een standaard HDD zal ook een ware verademing zijn in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
tis btw niet zwaar photoshop werk hoor...
Gewoon hier en daar wat foto bewerkingen, en vervolgens posters klussen in indesign/illustrator ;)

en misschien leuk om erbij te zeggen dat ik tot voor kort nog met deze werkte:
[TU Delft] Laptopproject 2008/2009

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 11:30 ]

• enigmus_ii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10 10:02
OK, het lijkt mij dat als je die applicaties veelal gebruikt dat de ASUS degene is met het betere scherm, de Lenovo heeft meer rekenkracht(quad core) beide hebben een DVD speler dus blu-ray schijfjes (indien je ze zou gebruiken) zal je dus niet rechtstreeks kunnen spelen, de lenovo heeft wel een 100Mbit netwerk aansluiting ipv een gigabit wat een beetje vaag is.

Denk dat ze elkaar niet zo heel veel ontlopen en dat het vooral aankomt op de ergonomische eigenschappen van deze twee. Ga een keer naar een mediamarkt of iets dergelijks en kijk even snel welke je het fijnst vindt werken. Beide hebben trouwens een redelijk overschot aan energie verbruik ten op zichte van de 6 cels accu die er geleverd wordt dus verwacht niet dat je lang op deze kunt werken zonder stekker in de muur.

Het 17inch + formaat van de lenovo doet trouwens vermoeden dat je er een 2 schijf mogelijk in gemonteerd kan worden waarmee je er een ssd als bootdisk bij in kan zetten op termijn, maar dat zou je zelf moeten nakijken.

[ Voor 12% gewijzigd door enigmus_ii op 21-09-2012 11:47 ]

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:10:
Hallo allemaal...

Mijn oude laptop (5 jaar oud) is sinds vorige week overleden en de reparatiekosten liggen mij te hoog voor zo'n oud wrak.
Daarom heb ik ervoor gekozen maar een geheel nieuwe te nemen... Nu twijfel ik nogal tussen twee laptops.

Asus:
http://www.dynabyte.nl/no...3v-3rd-i5-3210m.html#tabs

of

Lenovo
http://www.computerland.n...12qm_8gb_1tb/details.aspx

Mijn budget ligt een beetje in de richting van deze 2 jongens...
Om even te vertellen wat ik ermee doe:
AutoCAD (heeeeel veel)
Photoshop
Streaming (colleges, series etc...)
Ik game absoluut NOOIT op mn laptop (ja, mijnenveger, maar oke)...

Welke van de 2 kan ik het beste nemen? Of heeft misschien iemand een beter alternatief voor 800-900 euro?

ps. geen gezeik over dynabyte/computerland ofzo... die links heb ik puur gebruikt om ff snel te laten zien welke ik bedoel

ps2. formaat scherm boeit niet... zolang t maar 15.6 of groter is

Ik heb zowel de Asus als de Lenovo bekeken en beide hebben 1600 x 900 schermen. Op zich zijn de schermen redelijk oké maar niet echt spectaculair. Tegenwoordig is 1600 x 900 voor een 17 inch scherm niet meer van deze tijd. Fullhd op een 15 inch was voor mijn ogen iets teveel van het goede maar 1600 x 900 op 17 inch is dan ook weer overdreven.
In de Asus kan een 2e schijf maar in de Lenovo niet, vreemd maar blijkbaar heeft Lenovo daarvoor gekozen.
Uiteindelijk ben ik toch maar voor een N76VM-V2G-T1077V vanwege het mooie fullhd scherm en de opslag capaciteit. Stond toevallig nog eentje bij de BCC voor 999 en die was dus voor mij. Dat is wellicht net boven je budget maar het scherm is het echt waard. Kijkhoek is prima en de kleurweergave is, voor een mat scherm, bijzonder goed.