Toon posts:

Thomson TG712 DHCP stuk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Bananenplant

Ceci n'est pas une trompette

Topicstarter
Ik heb alweer enkele jaren internet van Online in huis en meestal werkt dat gewoon goed. Sinds anderhalf jaar heb ik van Online een Thomson TG712 WiFi/modem/router in huis. Ik zet deze alleen aan als ik thuis ben en verwacht internet te gebruiken.

Gisteravond kwam ik thuis en kon ik niet online komen met m'n telefoon en niet op mijn bedraad aangesloten PC. Ook kon ik niet op de Thomson komen via het IP-adres dat ik daarvoor altijd gebruikte (192.168.1.254). Ik heb toen mijn oude Speedtouch aangesloten en vastgesteld dat ik daarmee wel online kwam en het dus niet aan de DSL-verbinding kon liggen. Daarbij had ik voor m'n pc een statisch IP in de 10.0.0.X-range ingesteld. Door pure mazzel kwam ik erachter dat ik daarbij op de Thomson wel online kwam en dat ik hier ook op kon komen op het IP 10.0.0.138. Met een statisch IP werkt alles dus gewoon.

Het uiteindelijk geïsoleerde probleem is dus dat de Thomson blijkbaar geen IP-adressen uitdeelt. In de configuratie kan ik het volgende zien:

- Eerste en laatste adres voor DHCP kloppen met de adressen die ik altijd kreeg.
- DHCP-leasetijd is 0 :? ? (Dagen, uren, minuten...)
- Auto-IP: uitgeschakeld.
- DHCP-server: ingeschakeld.

Ik verdenk een van deze twee vetgemaakte instellingen ervan dat ze wel eens niet goed konden zijn, maar irritant genoeg lijk ik ze nergens te kunnen aanpassen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer aan de praat krijg :/ ?

Signal. Speak freely

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb je al contact gehad met Online?

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

Topicstarter
Nog niet, vanwege buiten bundel bellen wilde ik dat als het even kan voorkomen. Een gedachte die ik ook heb gehad is het terugzetten van de fabrieksinstellingen, maar ik weet niet goed of dat ook nog vervelende gevolgen heeft (bijvoorbeeld of de inloggegevens van de DSL-verbinding er dan nog wel op staan).

Intussen gebeld: ik ga op een rustig moment even de fabrieksinstellingen terugzetten, ik meld nog wat dat oplevert :) .

[Voor 16% gewijzigd door Bananenplant op 21-09-2012 11:06]

Signal. Speak freely

• Bananenplant
  • Nu online

Bananenplant

Topicstarter
En een finale update: een tijdje een tandenstoker in het resetgaatje gehouden en werkt weer :) .

Signal. Speak freely

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:47
De reden waarom je de DHCP server instellingen niet kan veranderen is,
omdat je geen admin account hebt van de Thomson. Die heeft Online wel ter beschikking.
Een beetje helpdesk medewerker had je router even remote gereset voor je.
De DSL gegevens staan standaard ingesteld in de Thomson voor het Online netwerk.
Die kan je niet wissen via een fabrieksreset.

[Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 21-09-2012 15:30]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee