Problemen met booten vanaf usb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Al tijden gebruik in USB-stickies om Linux mee in installeren. Het doel dit keer was om Arch-linux te installeren maar ook een bootable USB met Ubuntu wil niet booten.

De bootvolgorde in de Bios staat ook gewoon goed dus daar kan het probleem ook niet liggen.

Dingen die ik al geprobeerd hebt.

-Verschillende USB-sticks
-Verschillende Windows software, Live Linux USB Creator, Unetbootin en pendrivelinux.
-Reset van het moederbord

Vroeger lukte het wel ''gewoon'' dus ik zit een beetje klem. Iemand die hier meer ervaring mee heeft of misschien een denkrichting heeft waar ik nog niet aan heb gedacht?

Moederbord=MSI: X48C Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat gaat er precies mis? Je zegt dat hij niet wilt booten maar waar loopt het precies mis?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
True schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:52:
Wat gaat er precies mis? Je zegt dat hij niet wilt booten maar waar loopt het precies mis?
Hij boot gewoon door naar Windows vanaf de harde schijf net alsof er geen USB inzet of de boot-volgorde niet in orde is. Terwijl de boot-volgorde toch echt USB-->>CD-rom-->>Harde schijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk eens wat er in de eerste sector staat met een hex editor.
Kijk ook eens of je met een F8 of F10 toets ofzo tijdens het opstarten een boot device kan selecteren.
Daarnaast: knippert je USB stick uberhaupt als je PC start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Soms komt een USB-stick in het BIOS onder de HDDs te staan. Doe de usb-stick eens in de pc, ga naar het BIOS, en kijk of je USB misschien bij de HDDs vermeld staat. Heb wel eens gezien dat je dan de USB in een apart lijstje boven de vaste HDD moet zetten.
Niet hetzelfde lijstje dus als de bootvolgorde.
Soms kan je trouwens tijdens het booten een toets indrukken voor een boot device selectiemenu. Misschien bij jou ook?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
MaximusTG schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 02:05:
Soms komt een USB-stick in het BIOS onder de HDDs te staan. Doe de usb-stick eens in de pc, ga naar het BIOS, en kijk of je USB misschien bij de HDDs vermeld staat. Heb wel eens gezien dat je dan de USB in een apart lijstje boven de vaste HDD moet zetten.
Niet hetzelfde lijstje dus als de bootvolgorde.
Soms kan je trouwens tijdens het booten een toets indrukken voor een boot device selectiemenu. Misschien bij jou ook?
Ik heb daar geen aparate lijstjes van, ik heb gewoon 1 HD en als ik bootvolgorde verander kan ik kiezen uit Samsung-Schijf, Cd-rom of USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
johnkeates schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 01:58:
Kijk eens wat er in de eerste sector staat met een hex editor.
Kijk ook eens of je met een F8 of F10 toets ofzo tijdens het opstarten een boot device kan selecteren.
Daarnaast: knippert je USB stick uberhaupt als je PC start.
Het lichtje brand gewoon op mijn USB.

Hex bijgevoegd in afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A8vRls.png

-Edit-
Net op het lumineuze idee gekomen bij bootvolgorde alleen maar USB aan te laten vinken,.. Hij probeert inderdaad te booten vanaf USB dan maar geeft dan aan. no operating system found

Mooi frusterend dit, vooral omdat het vroeger ALTIJD perfect heeft gewerkt i.c.m. unetbootin. Ubuntu, Fedora, Arch alles werkte ermee.

[ Voor 25% gewijzigd door Xacky op 21-09-2012 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 22:27
Hetzelfde heb ik gehad met suse linux, niet op usb stick te krijgen, dus niet bootable te krijgen.
Oorzaak heb ik niet kunnen vinden, ubuntu werkt gewoon, dus ik denk dat de iso afwijkt.
Pagina: 1