2 netwerken samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

• Arthur156
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Hallo Tweakers,
Een oude pc overgenomen en zat een nieuwe verse install van XP pro op.
Werkt verder goed en na 120 windows update's helemaal goed.
Nu zie ik echter in het netwerkcentrum dat ik 2 netwerken heb, nl. WORKGROUP (dit is het netwerk wat ik al had en wil behouden) en nu ook nog een THUIS netwerk.
Simpele vraag en wellicht een moeilijker antwoord......:
Hoe hef ik dit THUIS netwerk op, of beter gezegd, hoe maak ik dit netwerk deel van het bestaande WORKGROUP netwerk!?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

wat heb je zelf kunnen vinden over je probleem met google?
beetje eigen inzet word gewaardeerd op tweakers

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 21-09-2012 00:14 ]

ora et labora

• Arthur156
mrc4nl schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 00:14:
wat heb je zelf kunnen vinden over je probleem met google?
beetje eigen inzet word gewaardeerd op tweakers
Dat google met reactie komt: een LAN (bedraad) en wifi samenvoegen. Maar dat is dus niet mijn probleem. Verder hier al in de FAQ (hoofdstuk Netwerken) gekeken, zonder item over mijn probleem.
Toen maar hier geprobeerd met een nieuw topic.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35

lordsnow

I know nothing

Dat kan niet, XP en Netwerk Centrum... NC kwam pas in Vista.

En "thuisnetwerk" is toch alleen het soort netwerk wat je hebt? (andere opties zijn openbaar, en nog iets anders...). Deze keuze bepaald hoe makkelijk het is om mappen, printers etc. te delen. En "workgroup" is toch je werkgroepnaam? Oftewel, twee verschillende dingen.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

de namen thuis/workgroep doet me denken aan werkgroep namen
daarvoor moet je "deze computer" openen en dan rechtsklik "systeeminfo oid" dacht ik. in dat venstertje kan je ergens je werkgoep veranderen

ora et labora

• Arthur156
Dank voor jullie snelle reactie!
Netwerkcentrum is inderdaad niet de juiste benaming (zit met win 7 in mijn hoofd) het is bij XP Netwerkverbindigen Open. Als ik bij netwerk taken op 'Zoeken naar computers in werkgroepen', Dan vind ie mijn andere PC (rechtklik eigenschappen en dat is dan de werkgroep WORKGROUP) en mijn NAS (en die behoord nu volgens de XP computer , eigenschappen, bij de werkgroep THUIS.

Het vreemde is dat mijn NAS voor mijn andere PC (win 7) wel gewoon nog steeds tot de werkgroep WORKGROUP behoord. Alleen met de net nieuwe (2e hands) XP computer, is deze schijnbaar ingedeeld bij de werkgroep THUIS.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de XP computer ook nog maar 1 werkgroep (nl WORKGROUP) heeft en geen THUIS meer en dat in die enkele werkgroep die overblijft (WORKGROUP) de andere pc en NAS zichtbaar zijn.

Ik hoop dat mijn probleemstelling een beetje duidelijk is....

• dujour
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 20:50
Is het niet zo dat de nieuwe pc's in een andere workgroup zitten?

http://www.simplehelp.net...-workgroup-in-windows-xp/

Zo kun je de workgroup name aanpassen in xp.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Even voor de duidelijkheid om werkgroep uit te leggen. Wanneer je 2 computers hebt die in het zelfde IP range zitten maakt het niet uit in wat voor werkgroep je zit. Werkgroep is alleen een benaming om elkaar makkelijker te vinden.

Je kunt de PC/NAS altijd nog benaderen via \\computernaam of \\IP

• Arthur156
Klopt allemaal wat jullie zeggen en het werkt ook allemaal wel met eventueel wat omwegen en work-arounds.
Maar wellicht wil ik te veel en is dit alleen maar een cosmetisch probleem.
Ik kan er wel mee werken, maar leek me mooi om een strak systeem te hebben met maar 1 wergroep.

Als iemand nog een inval heeft, laat het me maar weten. Tot zover bedankt!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ok ik mis het probleem :?
Je kunt je net-werkgroep toch gewoon aanpassen :?

http://www.simplehelp.net...-workgroup-in-windows-xp/

LOL wat dujour hierboven ook al poste dus :)

[ Voor 51% gewijzigd door heuveltje op 22-09-2012 01:46 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1